Strona 2 z 3
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 16 cze 2010, 19:52
autor: suhhar
poly1977 mozesz powiedziec jak wymieniles to lozysko ? podobno trzeba miec wyciskarke i wycisnac stare lozysko i wcisnac nowe tak ?
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 16 cze 2010, 20:04
autor: kamil9530
Wtam.Odnośnie 1.7 SDI AKU.Wymiana rolki nie jest taka prosta.Ja osobiście opuszczałem przód silnika,następnie demontaż obudowy filtra powietrza.Musiłem użyć klucza pneumatycznego bo nie szło.Uwaga rolka napinacza jest przykręcona śrubą M8 z lewym gwintem.Piski nie ustały.Wymieniłem sprzęgło alternatora i jest poprawa.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 17 cze 2010, 22:29
autor: VAGfan
[quote=""suhhar""]potrzebuje wymienic tą rolkę od napinacza bo mi piszczy masakrycznie[/quote]
Piszczeć może również pasek wielorowkowy - ja tak miałem po założeniu paska 5PK firmy DAYCO (poprzedni był zerwany, a tylko taki był "od ręki" do kupienia w sklepie). Po zmianie na inny pasek - skończyły się piski i świsty.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 18 cze 2010, 21:24
autor: suhhar
no ale u mnie na 99% piszczy ta rolka napinacza jak sie silnik nagrzeje.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 19 cze 2010, 10:44
autor: wesol
[quote=""suhhar""]no ale u mnie na 99% piszczy ta rolka napinacza jak sie silnik nagrzeje.[/quote]
Odkrec rolke, nasmaruj i przykrecajac ja juz ja przykrecisz napewno w innym ustawiniu jak wczesniej wiec bedzie cisnac na bieżnie w innym punkcie. Ja tak zrobilem i jest spoko. ALe tez mozna wymienic samo lozysko tak jak kolega wczesniej pisal.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 22 cze 2010, 19:22
autor: suhhar
Panowie a możecie podać oznaczenie tego łozyska bo jak zrzuce pasek to pozniej na piechote bede musiał zapierdzielać do sklepu. Wiec chcialbym odrazu kupic to lozysko sciagnac pasek wycisnac stare wcisnac nowe i juz. Prosze o podanie oznaczenia łozyska jakie ma tam isc.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 22 cze 2010, 21:25
autor: rolf
lozysko 6203 najlepiej kupic lepsze troche drozsze ale pewniejsze ale lubi tez piszczec ten drut co rolka jest do niego przykrecona on jest na 2 tulejkach i tam sie to wyrabia
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 23 cze 2010, 17:49
autor: suhhar
rolf ale jakbym chcial je kupic to tych lozysk 6203 jest masa. Ktore wybrac dokladnie ?
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 23 cze 2010, 19:07
autor: ghul177
powiedz że do rolki napiczna (ja tak powiedziałęm i dostałęm dobre.) chodzi tylko o prędkość obrotową jak sie nie myle.przerabiałem u siebie też ten temat ale u mnie coś jeszcze jest nie tak bo piszczy coś albo alternator albo pompa wody albo tak jak mówiecie ten drut od napinacza tylko jak to sprawdzić gołym okiem :boredom: przy obu podejrzeniach dużo rozkręcania jest w polo.możliwe że przez ten drut jak jest jakoś wyrobiony i z początku troche mi pasek zdarło(delikatnie lecz było widać nie równo zjechany pasek) (pasek nowy założyłem przy wymianie łożyska) na pasku heżdze do dziś
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 23 cze 2010, 20:32
autor: rolf
[quote=""rolf""]suhhar [/quote]
masz szcescie znalazłem pudełko z tego łozyska a wiec jest to 6203-3-2HRSC3 firma FAG sprawdzone jezdze juz na nim ponad rok a co do preta czyv drutu jak zwał tak zwał to niewiem ja mialem rozebrane ale moze wystarczylo by poluzowac pasek albo zrzucic i poruszac tym pretem czy ma duzy luz a znajac zycie to ma. Ja go napawalem i dotoczylem nowe tulejki ale do konca niejestem zadowolony bo jednak go slychac lepiej chyba kupic oryginal i zalozyc wiem ze ten pret szlo dostac ale gorzej z tulejkami
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 14 lip 2010, 20:44
autor: suhhar
rolf jestem juz po zabiegu wymiany tego łozyska i powiem ci ze dupa blada. Po pierwsze był problem z wycisnieciem łozyska ale jak juz wyszlo to te nowe to mi wprasował latało w tej rolce wiec musiał wprasowac razem z nim kawałki blachy zeby je zaklinować. SPoko wszysko zlozone wyjezdzam i co....o kur... dalej piszczy. Okazuje sie ze to łapa napinacz jest zatarta przez co rolka nie dociska do paska i pasek piszczy bo jest lekko luzny. Tyle pierdzielenia i nie ma efektu ;/ Ta łapa ponoc na jakis tulejkach jest i one sie zatarły i napinacz nie pracuje tak jak powinien. Jutro jade sie umowic z magikami bo tak sie jezdzic nie da na piszczacym pasku. Zdam relacje co i jak.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 14 lip 2010, 20:54
autor: Lynn
Jak rolka może nie dociskać do paska? Nie rozumiem? Tzn nie naciąga go? ;-)
Jakby co, to mam w garazu łapę z nowymi tulejkami od wodzu.janovia. W koncu nie zamontowalem jej do siebie, bo okazało się, ze mialem walnięty alternator.
EDIT: aaaaaa... Ty masz 1,7 SDI. To pewnie i łapa inna

Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 14 lip 2010, 21:20
autor: suhhar
Lynn naciaga go ale...chodzi o to ze jak wiadomo napinacz napina pasek tak ? wiec dodajac gazu ten pasek bardziej sie napina czyli ODCIAGA napinacz do góry i... jak sa zatarte tulejki w tej łapie to ona zatrzymuje sie na tym połozeniu i dupa juz nie dociska tak jak powinna i pasek sie lekko slizga i piszczy. Jutro nagram ten dzwięk to wrzuce na youtebu i zobaczycie. Ta łapa bedzie chyba taka sama bo nasze silniki nie róznia sie az tak bardzo.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 14 lip 2010, 21:25
autor: Lynn
No to jakby co, to wal do mnie, dogadamy się. Mogę sprawdzić numerek w razie czego. Zakładałem tą łapę do siebie, wiem, że wszystko z nią ok. Przy okazji mam napinacz, rolke, pompe i takie tam. Wszystko to kupiłem od wodzu.janovia i leży, bo wystarczyła zmiana alternatora.
Re: wymiana paska wielorowkowego polo 1.9d
: 15 lip 2010, 9:21
autor: wodzu.janovia
[quote=""Lynn""]No to jakby co, to wal do mnie, dogadamy się. Mogę sprawdzić numerek w razie czego. Zakładałem tą łapę do siebie, wiem, że wszystko z nią ok. Przy okazji mam napinacz, rolke, pompe i takie tam. Wszystko to kupiłem od wodzu.janovia i leży, bo wystarczyła zmiana alternatora.[/quote]
Potwierdzam

Ach ta przemyślana konstrukcja ludzi z VW .......................... zeby glupi alternator wyciagnac to albo pompe wtryskowa trzeba wyciagac albo rozbierac caly przod ...................
PS. Ale
suhhar ma 1.7 sdi wiec trzeba sprawdzic czy lapa pasuje na 100% bo sa rozne ... bo alternator i reszta to raczej tak
[size=99px]
Nie kupujcie paska wieloklinowego BOSHA[/size] itp ja kupilem 2 i dalej halasowalo . Kupilem Contitech(Continental) i spokój ......
