Strona 2 z 2

Re: Temperatura silnika

: 17 gru 2009, 9:43
autor: czecho
[quote=""święty""]Witam.podłacze się do tematu, też mam problem z temp.(1.4TDI) ale ja pewnie mam walniety termostat bo płyn nie osiąga 90 stopni. ktoś wyżej pisał że wymiana nie jest problematyczna może ktoś coś więcej napisać i gdzie się znajduje ten termostat.[/quote]

Silnik wysokoprężny
Wymontowanie termostatu
Uwaga. Oznaczenia części odnoszą się do
rysunku V-1801 „Pompa cieczy chłodzącej silnika
wysokoprężnego".
Obrazek
• Unieść i podeprzeć samochód.
• Jeśli to konieczne, odkręcić pompę wspomagania
ze wspornikiem i podwiesić z podłączonymi
przewodami.
• Podstawić odpowiednie naczynie pod króciec
cieczy chłodzącej (6).
• Odkręcić (9) króciec termostatu (10) i wyjąć
wraz z termostatem.
• Zlać ciecz chłodzącą do naczynia.
Zamontowanie termostatu
• Wyjąć pierścień uszczelniający (7).
• Wyjąć termostat (5).
• Wymienić pierścień uszczelniający, zamontować
termostat i przykręcić pokrywę
• Jeśli była wymontowana, przykręcić pompę
wspomagania ze wspornikiem, nałożyć pasek
klinowy i wyregulować jego naciąg.
• Opuścić samochód.
• Napełnić układ chłodzenia cieczą.
• Uruchomić silnik, aż otworzy się termostat.
Sprawdzić szczelność uszczelki pokrywy
i przewodu cieczy chłodzącej.
Sprawdzanie termostatu
Obrazek
• Zmierzyć wymiar (a) termostatu (patrz rys.
SX-1802).
• Ogrzewać termostat w kąpieli wodnej, przy
czym nie powinien dotykać on ścianek naczynia
(rys. SX-1801).
• Sprawdzać temperaturę termometrem.
Silnik benzynowy: początek otwarcia termostatu
około +84°C,
koniec otwarcia termostatu
około +98°C.
Silnik wysokoprężny: początek otwarcia termostatu
około +85°C,
koniec otwarcia termostatu
około +105°C.
• Po ogrzaniu termostatu do około +100°C
wymiar (b) powinien być większy od wymiaru
(a) o około 7 mm. Skok otwarcia termostatu od
początku do końca otwarcia powinien wynosić
co najmniej 7 mm.

Re: Temperatura silnika

: 17 gru 2009, 17:36
autor: Dawid25
Na 100% nie jestem pewny ale obstawiam ze termostat znajduje sie za alternatorem,a dokładnie pod tym "kolankiem"...jak sie myle to niech mnie ktos poprawi :) ! Ja na zimnym silniku zmieniam biegi przed 2 tys.obr

Re: Temperatura silnika

: 17 gru 2009, 21:44
autor: czecho
Ja na przykład dzisiaj przy temperaturze zewnętrznej -9'C zaobserwowałem, że termostat w ogóle się nie otwiera (zimne przewody i chłodnica) a temperatura silnika nie przekracza 70'C przy włączonym ogrzewaniu...
ba! po przejechaniu około 5 kilometrów w mieście co zajęło 10 minut - wskaźnik temperatury dopiero się dźwignął ze skrajnego położenia - do 70 stopni dochodził przez kolejne 5 kilometrów by potem przy włączeniu ogrzewania na maxa i dmuchawy na 3 bieg oraz wyjechaniu na trasę (gdzie prędkość nie przekraczała 80km/h) temperatura spadła do niewielu ponad 50'C :-O

oczywiście po jakiejś godzinie w trasie - po dojechaniu na miejsce obstawiałem że termostat się otworzył i nie zamykał a więc wychładzało silnik - ale nie! chłodnica zimna jak kość a termostat zamknięty...

nie wiem co o tym sądzić... to moja pierwsza zima w dieslu a więc nie mam doświadczeń - ale nie chce mi się wierzyć że ten typ tak ma... co będzie jak temperatura spadnie poniżej -20'C strach pomyśleć :)

pozdrawiam

Re: Temperatura silnika

: 18 gru 2009, 0:50
autor: elja
mialem to samo dzisaij, zaczelo sie od tego ze odpalalem auto jadac z gorki z dwojki bo z aku nie odpalal ;), pozniej jechalem poltorej godziny w korku, ale bylo mniej niz -1, temperatura gdy osiagnalem wymarzony punkt docelowy - 80 stopni, jak jest cieplej to normalnie 90 stopni, i moglem regulowac temperature silnika nawiewiem ;D

Re: Temperatura silnika

: 18 gru 2009, 7:03
autor: czecho
hmmm... no to niespodziewanie (jak dla mnie) słabo grzeją się te dieselki :)

Re: Temperatura silnika

: 18 gru 2009, 7:44
autor: Dawid25
Mam podobnie jak Czecho ! przy wczorajszym mrozie -10 C, wskaznik temp. ruszył sie dopiero po 5km,po nastepnych 5km dochodził po mału do 90 C...tylko ze dmuchawy i ogrzewania nie miałem właczone na maxa ! i zanim ruszyłem autko chodziło jakies 5 min.Te małe 3 garowe dieselki chyba tak maja,ciezko je zagotowac :)

Re: Temperatura silnika

: 19 gru 2009, 8:51
autor: kruk
Tak właśnie jest. Diesle grzeją się wolniej. Zależy to jeszcze od wielu czynników. Np. czy stoi pod chmurką, jak długo był nie jeżdżony itp. To normalne że jak włączysz ogrzewanie i dmuchawę na max silnik się wychładza i na wskaźniku spada, u mnie też tak jest. Za to latem trudniej taki silnik przegrzać. Przy zmianie biegów specjalnie nie zerkam na obroty tylko staram się czuć silnik aby go nie przyduszać i nie piłować, ale na pewno zmieniam przed 2000.

Re: Temperatura silnika

: 22 gru 2009, 11:34
autor: rafficz
Witam wszystkich na tym forum.
Jeżeli ktoś podejme się wymiany termostatu to polecam tylko orgynał z ASO.
Podobno w ASO Skody można kupić taniej orgynalne części niż np. w ASO VW/Audi czy Seat. Widzę jedyne wyjście z tego by nasze diesle szybiej się nagrzewały przez zamontowanie odpowiedniego podgrzewacza.
http://www.audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htm

Re: Temperatura silnika

: 29 gru 2009, 8:26
autor: marcius24
Witam też miałem problem z temperaturą w silniku 1.9SDI (max temperatura jaką pokazywał wskaźnik to bylo pomiędzy 50-70 stopni w ciepłe dni), wymieniłem termostat i też po przejechaniu 10 km w niskich temperaturach na wskaźniku nie uzyskuje temp 90 stopni. Po dłużej jeździe wskaźnik wskakuje na 90 stopni, ale w t4 1.9 TD 90 stopni wskaźnik pokazuje już po przejechaniu 5km ciekawe czemu w polówkach nie uztskuje się tak szybko temperatury?

Re: Temperatura silnika

: 30 gru 2009, 16:05
autor: święty
Nie jestem pewny gdzie się znajduje ten termostat, może mi ktoś podpowiedzieć (1.4TDI) Z tego co piszecie to jest on na prawo od alternatora pod kolankiem łączącym blok i gumowy przewód przykręconym 2 śrubkami ?

Re: Temperatura silnika

: 25 paź 2010, 20:18
autor: ziulko
Czy to napewno normalne żeby silnik w 1.4 TDI przy temperaturze ok 0°C nagrzewał się do 90 stopni dopiero po przejechaniu ok 15 km?? I to na trasie prawie cały czas na 5 biegu??

Re: Temperatura silnika

: 25 paź 2010, 20:22
autor: sabled
A to 90 stopni bierzesz z VAGa czy z deski? Jeżeli z deski to możesz mieć uwalony czujnik odpowiadający za temperaturę pokazywaną na liczniku. Jeżeli z VAGa to sprawdziłbym termostat bo może puszczać.

Re: Temperatura silnika

: 25 paź 2010, 20:47
autor: ziulko
Z deski. I jeszcze jedna dziwna akcje miałem. Samochód stał ok 3 dni bez jazdy i rano odpalam włączam ciepłe powietrze a tu troszkę poszedł zapach płynu chłodniczego co może być??

Re: Temperatura silnika

: 23 sty 2011, 12:07
autor: nightmare_1984
Witam,
czy ktos z was moglby opisac a najlepiej wstawic zdjecie i pokazac gdzie znajduje sie czujnik odpowiedzialny za wskazanie temperatury na desce w 1.4 TDI ??

Re: [6n2] Temperatura silnika

: 15 gru 2013, 15:06
autor: Mr.Z
Odkopię temat,
mam w moim polo 6n2 z 2000r 1.0 MPI problem z temperatura, a mianowicie auto ledwo co się nagrzewa w środku a wskazówka temperatury z pozycji zerowej drgnie raptem o 1mm nawet po 100km trasie, korkach etc.

W środku auta przy ustawieniu nawiewu na max ciepło leci takie ciepło jakby ktoś chuchał.

Gdzie szukać przyczyny?