nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

WD40 możesz co najwyżej użyć do wyczyszczenia silnika ze starego brudu czy smaru.
Ja użyłem smaru do lozysk, bo mialem akurat pod ręką. W tym roku będzie druga zima bez świerszcza (mam nadzieję, że nie odżyje ;P)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
e
eggforever
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lut 2010, 15:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: eggforever »

Świerszcza mam tylko w lewej kratce zimnego powietrza i gdy jest zamknięta to świerszczy a gdy otwarta to do przeżycia lecz w zimę z zimnym powietrzem to trochę średnio się podróżuje. Na początku myślałem, że to jakiś liść ale przedmuchanie sprężonym powietrzem nic nie dało. Czy nie da się zainstalować innego wentylatora by raz na zawsze się pozbyć problemu ?
Masz SHIH-TZU ?
Zajrzyj na http://www.shih-tzu.pl
N
Neru

Post autor: Neru »

Jak Tobie świst wydobywa się ewidentnie z kratki to znaczy, że to nie silinik (zwłaszcza, że dźwięk ustaje po jej otwarciu - tak jak piszesz) Gdyby to był silnik, to źródło dźwięku lokalizowałbyś koło podszybia oraz byłby słyszalny na zewnątrz pojazdu. Przyczyną może być wyrobienie się mechanizmu zamykania klapki wewnątrz kratki (na co wskazuje to, co napisałeś), więc gdy powietrze dolatuje do tej klapki uchyla ją lekko chcąc znaleźć sobie ujście i tak wydobywa się dźwięk. Generalnie u mnie też słyszalny jest taki bardzo lekki świst po zamknięciu klapki, a jak mnie już mocno irytuje to daję głośniej radio i problem rozwiązany :cool2: Możesz próbować uszczelnić tą klapkę, ale w grę wchodzi niebezpieczeństwo połamania plastików, więc nie wiem czy zabawa jest warta świeczki.

Pozdrawiam ^^
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

[quote=""eggforever""]Czy nie da się zainstalować innego wentylatora by raz na zawsze się pozbyć problemu ?[/quote]
Ja chcę rozwiązać problem przez upgrade silniczka, zmiana tulejek na łożyskowanie, tylko tokarz jest na urlopie, więc projekt stanął w miejscu.
Dodam że mam na dmuchawie bardzo duże opory, że mi bezpiecznik wywala jak załączę nawiew i wycieraczki (są na jednym bezpieczniku). Zobaczymy co z tego wyjdzie jak będę mieć wykonane części, ale założeniem jest zmniejszenie właśnie oporów i podniesienie obrotów tego urządzenia ;)
z
ziko_tczew
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:05
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ziko_tczew »

Witam

Mam problem z wentylatorem bo jak ustawie na 2 lub 3 to tak mi niemilosiernie piszczy. Probowalem go potraktowac olejem (od strony zlaczy polalem troche oleju na ten walek ale to dalo efekt tylko na1 dzien). Wie ktos jak mam sie dobrac do niego zeby go nasmarowac dobrze. Bo juz myslalem zeby sprobowac jakos ta zew obudowe sciagnac ale wole najpierw was sie zapytac zanim niechcacy cos w nim popsuje.
e
eggforever
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 04 lut 2010, 15:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: eggforever »

[quote=""Neru""]Jak Tobie świst wydobywa się ewidentnie z kratki to znaczy, że to nie silinik (zwłaszcza, że dźwięk ustaje po jej otwarciu - tak jak piszesz) Gdyby to był silnik, to źródło dźwięku lokalizowałbyś koło podszybia oraz byłby słyszalny na zewnątrz pojazdu. Przyczyną może być wyrobienie się mechanizmu zamykania klapki wewnątrz kratki (na co wskazuje to, co napisałeś), więc gdy powietrze dolatuje do tej klapki uchyla ją lekko chcąc znaleźć sobie ujście i tak wydobywa się dźwięk. Generalnie u mnie też słyszalny jest taki bardzo lekki świst po zamknięciu klapki, a jak mnie już mocno irytuje to daję głośniej radio i problem rozwiązany :cool2: Możesz próbować uszczelnić tą klapkę, ale w grę wchodzi niebezpieczeństwo połamania plastików, więc nie wiem czy zabawa jest warta świeczki.

Pozdrawiam ^^[/quote]

Coś czuję, że możesz mieć racje. Jest dokładnie tak jak opisałem wcześniej. Oglądałem dziś deskę i chyba inaczej nie dojdę do tego jak jej całej nie rozbiorę i od spodu nie sprawdzę jaki jest stan kratki. Czy dużo jest pracy przy rozbieraniu deski? Przy okazji bym zmienił podświetlanie zegarów bo zgasło całkowicie... Samochód użytkuje żona i ją strasznie drażni ten świst, zresztą jak czasami ja nim jadę to mnie również on denerwuje i trzeba się tym zająć.
Masz SHIH-TZU ?
Zajrzyj na http://www.shih-tzu.pl
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Mam problem z niedogrzanym silnikiem. A przynajmniej tak wynika z wskazówki na desce.
Z nawiewów leci dość gorace powietrze, a na liczniku ledwo ponad 70*C.
Wczoraj zostal wymieniony termostat na Wahlera i zmian nie widze. Krociec zostal wymieniony chyba w czerwcu, bo pękł. Pare miesiecy pozniej wymienilem rownież termoczujnik włączajacy wentylator chłodnicy, bo jak wlaczyl wentylator, to potrafil pol godziny nim krecic i to na zgaszonym silniku.
Wsadzony byl czujnik z Poloneza, wiec mechanik wsadzil nowy termoczujnik z Poloneza.
Wydaje mi sie, ze włacza sie za wczesniej, bo ledwo wskazówka poleci w okolice 80*C [ale wciaz ponizej 80*C], to odpala wentylator.

Pytanie brzmi co wymienić, zeby znow na wskaznikach mieć 90*C jak dawniej.
Czy najpierw wymienic termoczujnik i tym razem kupic oryginal do Polo dla wentylatora dwubiegowego [bo takowy posiadam].
Czy moze najpierw kupić czujnik czarny, bo chyba ten podaje temperature na wskazniki. Moze mam dobrą temperaturę, tylo czujnik przeklamuje.
Jakiej firmy polecacie czarny czujnik, jesli bede musial go nabyć?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Ralph
Ja bym polecił oryginała, bo z zamiennikami dość długo bawiłem się w wymianę.
i co do tego termostatu, to nowy wcale nie musi oznaczać dobry/sprawny.
Odpal autko, niech trochę pochodzi (parę minut żeby podgrzać płyn chłodzący trochę) i dotknij swoim organem ręcznym :grin: węże od chłodnicy do chłodnicy.
Jak wąż dolny jest ciepły to oznacza że termostat nie trzyma ci pozycji zamkniętej (lub przepuszcza na łączeniu "pająka" z termostatem)
Dodatkowo jak pościskasz dolny wąż od chłodnicy to musisz usłyszeć cykanie termostatu odgłos że działa (przynajmniej u mnie tak jest).
jak wyżej wymienione kryteria pokazują że termostat dobry, to wtedy bym brał się za czujnik (można go sprawdzić mierząc oporność na stykach, była kiedyś mowa ile ma pokazywać)
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""Crazy""]Ralph
Ja bym polecił oryginała, bo z zamiennikami dość długo bawiłem się w wymianę.
[/quote]

a w oryginale jaka firma wypuszczała te czujniki - termowłacznik od wentylatora i czujnik temperatury ?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Temperatury na pewno HELLA
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

ja z innej beczki - chce wsadzić do mojej polówki grzałkę silnika. Na allegro znalazłem :http://allegro.pl/grzalka-silnika-plynu ... 88813.html - nie wiem jeszcze czy grzałka ta pasuje do mojej polóweczki ale na razie nie to jest moim problemem. moje pytanie brzmi: czy ktoś już wstawiał grzałkę do swojej polóweczki? jeśli tak to - jak wyjmowal zaslepke (broka) oraz jaki model stosował? Jeżeli znajdzie się ktoś taki prosiłbym o jakieś wskazówki.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a nie lepiej założyć odpalanie z pilota??
p
pohodzio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:44
Lokalizacja: Stange/Norwegia

Post autor: pohodzio »

nie - ponieważ samochód stoi w garażu i trudno byłoby wytrzymać w zakopconym garażu, w dodatku od 2 samochodów. wkładam grzałkę - podłączam do gniazdka z zegarem i wyjeżdżam nagrzanym samochodzikiem :)
na marginesie jakby ktoś kiedyś szukał to do polo '92 AAV 1.3 benzyna model grzałki to 411107 z firmy DEFA
Awatar użytkownika
prezesso
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2009, 21:09
Lokalizacja: Łęczyca Daszyna

Post autor: prezesso »

Koledzy takie zapytanie:

Czy po przeróbce nawiewu na "ciepłe bioczne kratki" nie spadła moc nadmuchu na szybę?

Czy po zamknięciu bocznych kratek siła nadmuchu na szybę jest taka sama jak przed przeróbką, czy mniejsza?

Pytam, bo zamierzam zrobić u siebie takiego moda.
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Ja nie odczułem słabszego nawiewu na szybę. Na pewno wieje słabiej z bocznych wylotów bo bez zasłonięcia to była wichura ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”