Wszystko o: felgi i opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w etecha przód 1,8 bara tył 2,0, dane dla opon 145 na felach 13 cali.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

kolunio21 nie patrz na tabelki w książkach, pojedź na kompresor i zrób sobie "dzień testowy". Pompuj zróżnicowane ciśnienia i pośmigaj na krótkich zakręconych fragmentach drogi (poczuj jak się zmienia trakcja), zobacz jakie Tobie odpowiada ciśnienie w oponach i w jakim gradiencie ciśnienia czujesz się najlepiej (sprawdzaj ciśnienie po przejazdach), dopasuj je pod siebie a nie pod cyferki z tabelki. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

Kolego, ja zawsze pompuję równo na 2.0 bara. Więcej nie ładuj bo po pierwsze szkoda zawieszenia - twardsze opony przekładają się na większe zużycie łączników itp., a dodatkowo zmniejszasz też przyczepność.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

dla silnika 1.0 i Polo na oponach 155/70 R 13 wg niemieckiej książki zalecane jest
- przy połowie obciążenia 1,7 atm na przód i tył
- przy pełnym obciążeniu 1,9 na przód i 2,2 na tył

Ja też pompuję zawsze do 2.0 ale przód mam trochę cięższy niż twój (diesel)
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

[quote=""VAGfan""]dla silnika 1.0 i Polo na oponach 155/70 R 13 wg niemieckiej książki zalecane jest
- przy połowie obciążenia 1,7 atm na przód i tył
- przy pełnym obciążeniu 1,9 na przód i 2,2 na tył[/quote]

Dokładnie tak jest, choć naprawdę trudno mi uwierzyć, że ktoś jeździł z tym ciśnieniem książkowym. Przednie opony zaczynają wtedy wyglądać jakby miały delikatnego flaka, nie wspominając o tym o ile ciężej kręci się kierownicą przy parkingowych manewrach ;)
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

ja jutro zrobie fotke mojej klapki bo mam 1,8 i 2,2 :p silnik 1,4D steilheck :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
k
kruszan
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 16 paź 2009, 15:15
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: kruszan »

[quote=""alienek""]ja jutro zrobie fotke mojej klapki bo mam 1,8 i 2,2 :p silnik 1,4D steilheck :)[/quote]

Również na klapce mam tabelkę i pokrywa się ona z wartościami z Książki serwisowej:

Up to half load - bar (psi): Front Rear
135R13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 (28) 1.9(28)
145Rl3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.7 (25) 1.7 (25)
155/70R13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.8 (26) 1.8 (26)
165/65R13 or 175/60R13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.8 (26) 1.8 (26)
Full load - bar (psi): Front Rear

135R13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.2 (32) 2.5 (36)
145R13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 (28) 2.2 (32)
155/7OR13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.1 (31) 2.4 (35)
165/65R13 or 175/60R13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.2 (32) 2.6 (38)

Ja mam z przodu 2.0 a tył 1.9 i jest optymalnie, choć w ostatni weekend wymieniałem całe zawieszenie (końcówkę droążka kier. jak i sam drązek, 2 wachacze, 4x amortyzatory i 2 sprężyny z tyłu) i wydaje mi się, że na tył 1.9 to za dużo, ale to może odczucie po nowych sprężynach, tył jest twardy jak cholera, "skacze" na dziurach czy progach zwalniających :P (choć przejeżdżam po nich wolno!), jest to dość irytujące, tylna półka skacze. Muszą się wyrobić chyba sprężynki hehe...
VW Polo 86c2f steiheck 1.4D 1994, rakieta :P
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

a powiedz kolego jaki profil opony masz? :think:
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

jak felge masz R13 ,to jak chcesz zmiescic opone R14 ? :butcher:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

:oki: słuszna sugestia alienek
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

nie nie... oryginalnie masz R13
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

No i jeszcze zastanów się czy nie za bogato 185 mm? :glare: jesteś świadomy jak wzrosną Ci opory toczenia kół na takich laczach? będzie Ci palił że hoho :skull:

-- Wto Paź 20, 2009 1:33 pm --

Jeżeli masz w niezłym stanie sprzedaj komuś i fundnij sobie takie ok 155/70 R13 - 165/70 R13 i będzie ok :good:
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

[quote=""Tabakuss""]No i jeszcze zastanów się czy nie za bogato 185 mm? :glare: jesteś świadomy jak wzrosną Ci opory toczenia kół na takich laczach? będzie Ci palił że hoho :skull:
[/quote]

Pomijając opory toczenia. Zwróć uwagę, że opony są dobierane do danego samochody również pod względem rozłożenia masy na każde z kół. Wyjątkowo w przypadku opon zimowych zakłada się, że im więcej kg na cm kwadratowy powierzchni opony stykającej się z powierzchnią drogi tym lepiej (oczywiście w granicach rozsądku) - przekłada się to na lepszą przyczepność w warunkach tam gdzie tarcie jest ograniczone . Dlatego popieram pomysł kolegi ze sprzedażą tych 185 i kupieniem bardziej odpowiednich 155/70 R 13, a na upartego to nawet 145 można brać :piwo:.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

155/70 lub 165/65 sa dobre na zime do polo
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

pewnie że tak zawsze ktoś sie znajdzie:) najszybciej wśród znajomych może ktoś by był zainteresowany....
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”