[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Arek_84
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2011, 23:11

Post autor: Arek_84 »

[quote=""Marianoo""]Wymieniales kiedys w jakims aucie rozrzad? Jesli nie to i nie zabieraj sie:)
Przydaly by Ci sie blokady mimo wszystko pod 1.4 na pdku;)[/quote]

No nie pomogłeś mi....
Masz może w schemat rozrządu 1,4 tdi ?
Awatar użytkownika
Mexx
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:50
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: Mexx »

Schemat rozrządu 1.4 TDI:

Obrazek
Obrazek
m
michkra
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lis 2009, 14:50

Post autor: michkra »

Przyszedł czas na wymianę rozrządu i mam dylemat.

Który zestaw jest odpowiedni do mojego auta?
Polo 2007r 1,4 tdi 80km BMS

038 198 119 A
czy
038 198 119 C

a może to jedno i to samo?
k
krzych67
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:40

Post autor: krzych67 »

Witam i pytam czy polskim VAG-iem4.9 zrobię synchronizację wałka 1.4TDI PD 2004r ? :niewiem:
B
Biasu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 07 sie 2011, 7:35

Post autor: Biasu »

WItam, zamierzam wymienić rozrząd (oczywiście nie sam) w moim POLO 1.4 tdi 55kw rok 2004. Sam chcę tylko kupić części no i na allegro w dziale mechanizmy rozrządu>kompletne są aukcje jak ta:
- http://allegro.pl/rozrzad-pompa-vw-polo ... 67922.html
w której nie ma np. amortyzatora napinacza / tłumika drgań
a w tej np. jest
- http://allegro.pl/rozrzad-pompa-a3-a4-a ... 36415.html

Jedna aukcja komplet i druga komplet (jeden sprzedający) do wymiany a o jedną część więcej lub mniej, czy ten amortyzator jest również zalecany do wymiany czy można go pominąć ?

Czy te części (tych firm) z tych aukcji polecacie na wymianę rozrządu ?

Z góry dzięki, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Co do tego amortyzatora napinacz to Ci nie pomogę, bo nie wiem jak to jest przy tym silniku, ale mogę Ci powiedzieć co do firm. Czytałem na forum, a także mówił mi to mój zaufany mechanik: Jeśli chodzi o rolki to zdecydowanie INA. Pompe wody, polecono mi RUVILLE. Pasek Contitech. Co do pompy to też dobre opinie słyszałem na temat tego DOTZa. Jednak jestem tylko użytkownikiem Polo, a nie mechanikiem, także poczekaj na jeszcze inne odpowiedzi.

Pozdrawiam
o
ochman
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2011, 8:45
Lokalizacja: WWY

Post autor: ochman »

Rolka Pro.skf 21147 dex305 - 90,90zł
pompa wody.skf 81417/evr65400 - 190,00zł
rolka nap.skf 11250/531056530 - 252,00zł
pasek roz.5569/ct 1028 conti - 186zł

vw polo 9n 1.4TDi 2003r. 91000km.

718,9zł- drogie części. Rozrząd goto.

do tego tarcze przód: tarcza ham.fe 14404-febi 142.746 2x 99zł= 198zł, filtr paliwa F 839/5 hp109004 - 62zł, plus wymiana opon zima/lato, plus robocizna = wszystko 1200zł.
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

Jako, że na co dzień zajmuję się sprzedażą części zamiennych a nie dawno sam wymieniałem komplet w 9n ASY.
Wymienia się zdecydowanie całość bo co z wymiany paska jak napinacz lub rolka może puścić? Zrobić kompleksowo i potem się nie zamartwiać czy coś słychać już czy jeszcze nie....

Do siebie założyłem rozrząd firmy SKF pompę wody również. Śmiało mogę polecić. W zestawie tej firmy napinacz był made in Canada a rolka made in France. Kiedyś w zestawach tej firmy paski były firmy Gates ale od jakieś czasu SKF pakuję tam swoje paski.
Dużo również "schodzi" rozrządów firmy INA nie słyszałem złych opinii na ich temat od strony mechaników a pompy to zdecydowanie Ruville, DOLZ, GRAF no i może jeszcze KWP.


Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

Pamietajcie przy wymianie rorzadu wymieniamy wszysto pask,i rolki ,i pompe,nie oszczedzamy bo pozniej koszty w tysiacach zlotych !!
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
m
m_brionic
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:10

Post autor: m_brionic »

Witam serdecznie

Mam silnik 1.4 FSI (AXU) 2005 r. 65 000 km. Zauważyłem, że co raz częśćiej na zimnym silniku słychać łańcuch, przez tą 1-2 sekundy po odpaleniu, brzmi trochę jak diesel (klekot). Pytanie do znawców tematu, cxzy jest to coś a'la "ten typ tak ma"? Czy raczej nastawiać się na wymianę? Orientuje się ktoś ile wyjdzie za cały zestaw na łańuchu? Czy może ten silnik to jednak pasek?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Czy wymieniając rozrząd (Polo 6N 1,4 60KM AEX) razem z pompą wody trzeba też zaopatrzyć się i wymienić płyn chłodniczy??
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

jeśli dawno nie wymieniałeś płynu to warto zmienić. A lepiej się zaopatrzyć w płyn bo całego nigdy nie zlejesz i po odkręceniu pompy trochę wyleci
_
_dany_
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2012, 11:44
Lokalizacja: RLE

Post autor: _dany_ »

Witam !
Jestem kompletnie zielony więc chciałbym przedstawić kalkulację wymiany rozrządu jaka mi zrobił bosch-serwis
dla mojej polówki 1,4 16V 75KM (kod silnika BBY):

2 x pasek, 4 x rolka, 1 x pompa = 683 PLN (na necie znalazłem komplet za 435 PLN)
robocizna = 221 PLN
(jeszcze jakieś smary i dolewka płynu chłodzącego i być może pasek wieloklinowy jak będzie bardzo zużyty)

Podejrzewam że rachunek zamknął by się w 1000 PLN ale wydaje mi się że to trochę dużo. Jak sądzicie?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""_dany_""]Witam !
Jestem kompletnie zielony więc chciałbym przedstawić kalkulację wymiany rozrządu jaka mi zrobił bosch-serwis
dla mojej polówki 1,4 16V 75KM (kod silnika BBY):

2 x pasek, 4 x rolka, 1 x pompa = 683 PLN (na necie znalazłem komplet za 435 PLN)
robocizna = 221 PLN
(jeszcze jakieś smary i dolewka płynu chłodzącego i być może pasek wieloklinowy jak będzie bardzo zużyty)

Podejrzewam że rachunek zamknął by się w 1000 PLN ale wydaje mi się że to trochę dużo. Jak sądzicie?[/quote]
Mam dokładnie ten sam silnik. Rok temu robiłem rozrząd.
Całość z robocizną, kompletną wymianą płynu chłodniczego, wymianą paska klinowego+rolki napinającej pasek klinowy wyniosła mnie 835zł.
Fakt, że robił mi to znajomy mechanik, który za robociznę wziął tylko 150 PLN. Bez rolki, paska, myślę, że w 800zł powinno się to zamknąć.
Nie zapisałem co ile dokładnie kosztowało. Wiem, że za robociznę miałem 150zł, za koncentrat płynu chłodniczego G12 z ASO dałem 35zł, i za części pozostałe 650zł - rolki i napinacze INA, pompa wody Ruville, paski rozrządu DAYCO, pasek klinowy Contitech, rolka napinająca pasek klinowy SKF, .
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""m_brionic""]Mam silnik 1.4 FSI (AXU) 2005 r. 65 000 km. Zauważyłem, że co raz częśćiej na zimnym silniku słychać łańcuch, przez tą 1-2 sekundy po odpaleniu, brzmi trochę jak diesel (klekot). Pytanie do znawców tematu, cxzy jest to coś a'la "ten typ tak ma"? Czy raczej nastawiać się na wymianę? Orientuje się ktoś ile wyjdzie za cały zestaw na łańuchu?[/quote]
Z tego co mi się kiedyś obiło o uszy, to FSI są bardzo nieudanymi silnikami VW i ich główną wadą jest stanowczo zbyt szybkie zużycie łańcuchów, które niekiedy kończy się rozerwaniem. Chyba nawet coś na ten temat było kiedyś mówione na TVN Turbo.
Poszukaj opinii w internecie na ich temat, to wszystkiego się dowiesz.
Jeśli zaś chodzi o koszty wymiany, to zmiana łańcucha zawsze jest droższa od wymiany paska. :(
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”