Yhym, no dobra poszukam czegoś, szukam w miarę trochę szerszych bo mam 1.9tdi zrobioną na 170km i przy szerokości opony 195 zamiast jechać to zrywa przyczepność. nawet na trzecim biegu ;/
Dzięki za pomoc
To nie musi być od razu 17. Oponę szerokości 205 znajdziesz pewnie na 15-calową felgę i to byłoby chyba najlepsze rozwiązanie. Prawdopodobnie dla twojego auta będzie to 205/50r15, ale jak pisałem sprawdź koło na jakim wyjechało auto z fabryki (pod klapką paliwa jest tabela ciśnień i podane rozmiary) i przelicz jaki profil opony powinien być dla szerokości 205 i średnicy felgi 15 czy 16 czy jaką tam chcesz, tak aby obwód koła nie zmienił się lub zmienił minimalnie, najlepiej do 2%.
Czesc, jestem nowy na forum. Chce kupic alu do swojej polo classic 1.4 98r. Kolega taty ma do sprzedania OZ 4x100/4x108 15" 7J i tu mam pytanie, beda pasowaly rozmiarowo? Pozdrawiam.
Najważniejszy parametr to ET, bo on właśnie decyduje o odsadzeniu felgi względem piasty, czyli jak bardzo schowa się w nadkolu (lub będzie wystawać). Druga sprawa to otwór centralny, który powinien mieć średnicę co najmniej 57,1 mm. Większy skoryguje się za pomocą pierścienia.
Poza tym opony do tego odpowiednie, czyli pewnie jak w 6N hatchback 195/45r15.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Czyli musze poprostu dowiedziec sie jakie jest ET oraz ten otwór centralny w tych felgach? Czy lepiej odrazu przymierzyc bez opon na podnosniku? A to 7J co oznacza? A mam mozliwosc kupienia wlasnie felg OZ Titan, takie jak na zdj tylko ze 15" i wyobdzierane za 250zl komplet bez opon, oplaca sie czy nie bardzo?
Szału nie robią, ale kwestia co się komu podoba. Jak masz możliwość przymierzyć, to najlepsza opcja.
Pamiętaj, że koło w powietrzu trochę inaczej się układa jak po opuszczeniu. Dobrze byłoby opuścić na drewniany klocek.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Siemanko wszystkim! Mam pytanie. Miałem felgi 6 cali i na to były założone opony 195/45/15. Kupiłem nowe felgi tym razem szerokość 7 cali i mam dylemat. Myślę, żeby zrobić lekki naciąg. Nie chce zakładać 195/45 na obydwie osie. Na tył wlecą 195/45. A na przód myślałem 175/50. Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak to wygląda? Ewentualnie jakieś inne rozmiary? Wrzucony mam kit 60/40, ale myślę nad zmianą kitu na gwint, więc jakieś baloniaste opony nie wchodzą w grę
kbc85 widziałem te zdjęcia. Bardziej chodziło mi o to, żeby ktoś mi powiedział, jak to się ma w praktyce. Z tych zdjęć dużo wywnioskować nie można, aczkolwiek jakiś podglądzik jest
Trochę duża różnica szerokości opony.. ciekawe jak to się będzie prowadzić.
W jakichś koleinach czy na mokro może być problem, tym bardziej jeśli będą to dwie różne marki opon.
Co do tego jak siedzi to na feldze - Przy 7j to 175 jest już maksymalną szerokością do naciągu. 195 będzie po prostu lekko balonowo już. Za to koło będzie miała podobną średnicę bo 175 * 0.50 jest praktycznie równe 195*0.45.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2017, 21:32 przez franz, łącznie zmieniany 1 raz.
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F Ślesin 2016 Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Wpadły 2 opony 175/55/15 które będą tymczasowo. Te wlecą na przednią oś. 195/45/15 wpadnie do tyłu. Felgi narazie idą do malowania, więc ciągle ciekawie się jak to wszystko będzie wyglądać i jak z praktycznością. Docelowo będę celował w 175/50. Myślę, że będzie wszystko ok.