[6n] Temperatura silnika, a włączone ogrzewanie. Termostat ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Y
YuRi
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:30
Lokalizacja: Krk

Post autor: YuRi »

Witam,

podepne sie pod temat. Jestem swiezo po wymianie czujnika temperatury (w ASO na komputerze wyszlo, ze jest do wymiany). Po wymianie temperatura "nagrzanego" silnika to 70-75*C (wczesniej 90*). Powietrze z dmuchawy cieple po "rozgrzaniu".

Czujnik wyszedl niejako przez przypadek. Chcialem zdiagnozowac dlaczego polowka szarpie mi na rownych obrotach (gdy utrzymuje predkosc/obroty - nie dodaje nie ujmuje gazu). Po wymianie czujnika prawie nie szarpie (ledwo zauwazalne i nie zawsze). Zaraz przed wymiana, zdarzalo sie, ze nawet przy przyspieszaniu/ruszaniu rwala (ale glownie na zimnym silniku).

Kilka tygodni temu przed wymiana czujnika robilem standardowy przeglad (wymiana oleju, filtrow: paliwa, oleju, powietrza, kabinowego) - zaraz po nim nie szarpalo, na drugi dzien znowu zaczelo.

Dodatkowe obserwacje:
1. Polowka jest bardziej mulowata.
2. Przed wymiana czujnika silnik wolniej sie rozgrzewal (w podobnych war. temperaturowcyh) niz rok temu (termostat ?).
3. Mimo tankowania "dobrej" ropy (Verva, Ultimate) - problemy z rozruchem po nocy w ujemnych temperaturach - rozrusznik kreci poczatkowo na sucho, jak zassie paliwo to kreci kolo 500rpm .. kilka razy musze odpalac zanim zaskoczy (dlugo trzymam na rozruszniku - aku i zarowe swiece wymieniane rok temu, swiatla nie przygasaja (mimo podladowania aku te same objawy)).
4. Przy w/w odpalaniu zdarza mu sie zakopcic ..
5. Wiecej pali w porownaniu do zeszlych lat (mniej wiecej o 1-1,5l).

Z gory thx za pomoc.
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

Ja mam jedno pytanie.. górna rura powinna być gorąca a dolna zimna czy obie gorące?
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Dona zimna a górna goraca z tego co mi wiadomo.
RUMAK
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Mi dochodzi do 89 st. dopiero po 6 km jazdy. Ale przy wyłączonym ogrzewaniu i nawiewie.
Ale gdy po tym czasie zapodaje 70% grzania i wiatrak - 3, temp. spada w oczach do 80 st. Potem zwalniam wiatrak do 2 - i temp. powoooli podnosi się do 85-88.... Daje 3 - i znowu do 80 st.

Czy powinienem się martwić?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no to już jednak przepuszcza ci termostat, też miałem takie objawy rozumiem że jak jest -15 i zaraz po rozgrzaniu włączysz ciepło no to opadnie do 80 ale potem się powinno i tak podnieść, powinieneś wymienić albo dopiero na następną zimę zmienić
termostat działa tylko już nie tak dobrze jak powinien.
Kuknij jeszcze na rurę ciepłego powietrza znad kolektora wylotowego przy starcie klapa w mechaniźmie powinna być całkiem opuszczona na zimne powietrze a gorące powinno napływać, tu jest zaznaczone miejsce w którym znajduje się klapa ciepłe zimne powietrze, jak ściągniesz którąś z rurek to zobaczysz klapkę, sprawdź czy zimne jest zamknięte:
Obrazek
/Tak przy okazji uzupełnij w profilu opis auta: model, rok i typ silnika/
civic r18a2/407 1,6 HDi
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Kuknij jeszcze na rurę ciepłego powietrza znad kolektora wylotowego przy starcie klapa w mechaniźmie powinna być całkiem opuszczona na zimne powietrze a gorące powinno napływać, tu jest zaznaczone miejsce w którym znajduje się klapa ciepłe zimne powietrze, jak ściągniesz którąś z rurek to zobaczysz klapkę, sprawdź czy zimne jest zamknięte:

- przy starcie? czyli po włączeniu silnika, "na zimnym"?

dzięki
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

na zimnym silniku powinna klapa zamykać obieg ciepłego a jak się rozgrzeje silnik to powinna ta klapa otworzyć się w pozycję delikatnie przymykającą ciepłe powietrze.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
doman
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:17
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kapy

Post autor: doman »

a ja w tym roku zaobserwowalem cos innego .....

90'C mam kiedy ogrzewanie mam obojetnie czy na 1,2,3,4 ale kiedy jest polowa albo mniej niz polowa ciepła, kiedy nastawie powyżej polowy ogrzewania albo na full (ciepłe powietrze) temp. podskoczy mi do przeszlo 90'C wskazówka miesci sie na 1/3 przedzialu od 90-110.

tez termostat?;> czy moze czujnik?
Polo 9n0
Touran 1T0
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

dzisiaj troszke pojeździłem. Było ok -4 st.
Przy wyłączonych nawiewach/ ogrzewaniu - po 10 km żwawej jazdy doszło do 87-88 st. Przy powolnej - wchodziło na 90 ale bardzo ciężko i tylko na chwile. Włączenie ogrzewania (75%) powoduje spadanie temp. do 80;/ i nieznaczne wahania wskazówki.
Potem jeździełem kolejne 20 km
Za każdym razem sprawdzałem rury. Było zgodnie z regułą, czyli jeżeli temp. poniżej 90 st. - jedna rura ciepła druga ZIMNA. (czyli rura była zimna przez większość czasu!). Bardzo mnie to niepokoi. Przecież nie jest bardzo zimno, a nie mogę osiągnąć 90 st.

Zapadek na ciepłe/zimne powietrze jeszcze nie sprawdziłem bo nie mam narzędzia do odczepienia rury, muszę zajechać do znajomego...
Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

Też dziś spr po przejechaniu około 9km rury były ok, jedna zimna druga ciepła lecz temp nie całe 80st dopiero jak auto chwile stało na jałowym to złapało 90st, więc połowę chłodnicy postanowiłem zakryć tekturą, już miałem to zrobić wcześniej ale jakoś z braku czasu dziś to zrobiłem, i po przejechaniu jeszcze ponad 10km trzymał temp ale po włączeniu ogrzewania na max i 4 biegu spadła momentalnie na 80 :/ (dziś temp miałem -13 st według neta więc trochę dała się odczuć) trochę już mnie denerwuję te ustrojstwo bo często muszę jeździć bez ogrzewania i ze słabą widocznością a te masło pod korkiem to już w ogóle porażka, w innych autach tego nie miałem a też były walnięte termostaty.
t
tomimass
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2010, 17:10
Lokalizacja: RZ

Post autor: tomimass »

Witam,

moje problemy z termostatem zaczeły się z nadejściem mrozów -10 st. C
objawy: silnik nie nagrzewał się nawet do 40 st po przejechaniu 20km
więc wymieniłem termostat, pojeździłem trochę i było lepiej ale nie nagrzewał mi do normalnej temperatury 90 st
Kupiłem więc jeszcze czujnik wskaźnika i nic się nie zmieniło, więc uznałem że to może przez morozy i założyłem tekturę przed chłodnicę i znacznie pomogło. Silnik nagrzewa się szybciej.
Jednak słyszałem, i też tak pamiętam, że silniki w polo nagrzewają się szybko.
Problemem może być odpowiedni termostatem!
Mnie sprzedawca przekonał do firmy febi bilstein - jednak jak widaś się nie sprawdził.
Myślę traz o termostacie firmy Wahler. Mój typ silnika to polo:
benzyna 1,4 8v 1996r AEX
Czy jeśli podam takie dane to definiuje jednoznacznie że dostanę termostat do mojego silnika.
Czy są one oznaczone jakimś kolorem np jak czujniki temperatury.
Z góry dzięki.
Czy jest tutaj ktoś kto nie ma problemu z termostatem nawet przy morozach poniżej 10st C
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

tomimass
Sprawdz jeszcze króciec termostatu, moze to jego wina, jest to takie gniazdo w które wsadzasz termostat po stronie przedowód, a nie silnika. Takie rusztowanie ktore lubi sie wyłamac.
Pozatym mamy dokladnie takie same silniki, jedziesz do sklepu mowisz ze potrzebujesz termostat Wahlera walcowy do twojego silnika, jak nie mają to jedziesz gdzie indziej :P,
Montujesz i cieszysz sie temp 90* po przejechaniu 2,5km bez zadnej tektury, nawet przy -15 :]

Pozdrawiam :bye:
L
Liqid
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 kwie 2010, 9:34

Post autor: Liqid »

Witam panowie podlacze sie do tematu ale najpierw mala historia odnosnie pytania. auto matki tak wiec wczesniej sie nim nie interesowalem do czas gdy!.
Info odnosnie auta:
Seat Ibiza 1.4 AEX 97r
Auto jezdzi czesto na krotkich odcinkach praca ok 3-4km raz na rok wypad jak to kobieta. Lecz rok temu przyszedl czas na pasek rozrzadu. Zrobiony w ASO OK.
Nastepnie podobno w aucie zaczelo czyms lekko smierdziec zaniepokojona podjechala do mechanika ktory niby zdiagnozowal uszczelke pod glowica (jak sie o tym wszystkim dowiedzialem i zobaczylem faktury to sie za glowe chwycilem). Mieli wymienic uszczelke,plyny,olej,filtry i termostat bo podobno byl uszkodzony). Wizyta kosztowala niemal 1000zl. ;/
Zrobili mama pojechala nad morze podczas wyjazdu bylo ok.
Wraca jade z nia do sklepu juz u nas w miescie. Gdy nagle podczas przejazdu obok innych aut slysze charakterystyczne cykanie nasilajace sie momentalnie. Otwieram okno i slysze ze to od nas kazalem matce sie jaknajszybciej zatrzymac i co!? Mechanik nie dokrecil filtra oleju i ten caly wylecial podczas wyjazdu gdybym nie jechal z matka bylo by po silniku i teraz nie wiem czy nie byloby tak lepiej. Auto ostyglo zadzwonilem po znajomego mial w garazu na szczescie 5L 10w40 podjechal wlalismy olej dokrecilismy filtr. Auto po 3-4km się zagotowalo czujnik temperatury byl moze na 1/4. znow czekamy az ostygnie. Bylem ok 2km od domu lece do biedornki po wode zeby jakos dojechac. Dojechalem . Matka w szoku postawila sprawe jasno ze auta nie tyka, ze mechanik ,który to robił ma je zabrac i oddac na chodzie. Zabrali auto oddali po 2 dniach .I w końcu dochodze do tego o co chodzi. Po odebraniu auta wskaźnik leży caly czas jedynie podniósl sie niedawno kiedy zrobilo sie cieplej bez nawiawu moze o 1mm . Caly czas na bialym polu. Silnik nagrzewa sie bardzo szybko mam obawy ze aż za bardzo czasem wskaznik lezy a mi np po godzinie jazdy (jezdze dynamicznie ale nie ostro) strzela wydech z goraca (mam na mysli takie pstrykanie nie strzal z rury :) ) ,wlacza sie wentylator (pod maska goraco). Zima wymienilem plyn na zimowy gdyż miałem watpliwosci ze po tej awarii go zmienili (stary mial kolor rdzy). Uklad przeplukany zalany nowy plyn. Prosze o pomoc. Czytając podobne tematy stawiam na czujnik i termostat lecz pewnosci nie mam. Sprawdze przewody wody czy nagrzewaja sie oba na raz gdyz dopiero o tym doczytalem pozdro.

Dodam ze ogrzewanie dziala OK boje sie ze silnik dostal i moze sie przegrzewac ..
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 13:50 przez Liqid, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w sytuacjach gdy silnik się zagotuje to jeszcze podczas jazdy należy włączyć na max nagrzewnicę aby odebrała nadmiar ciepła,
u ciebie prawdopodobnie zablokowany termostat w uszkodzonym króćcu, jak rozbierzesz to się dowiesz,
auto się nagrzewa szybko i przegrzewa, to oznacza że termostat nie puszcza,
A to że leży wskazówka oznaczać może że magicy zastosowali zły czujnik temperatury tzn od innego modelu silnika, lub też wcale go nie wymieniali ale to tylko gdybanie,
Jeśli przewody się nie nagrzewają najpierw jeden potem dopiero drugi to termostat nie puszcza wody na duży obieg, tu musisz zdemontować termostat i wymienić go na nowy prawdopodobnie wraz z plastikowym króćcem. (kup wahlera bo dobry i sprawdzony)
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Mentos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:17
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Mentos »

Zakupiłem "zestaw naprawczy" termostatu i w sobotę jak pogoda pozwoli (niestety nie mam garażu) to wymiana.
Mam tylko jedno jak narazie pytanie:
tą uszczelkę co idzie między korpusem termostatu a krućcem wodnym mam włożyć do korpusu i dokręcić kruciec, czy załóżyć za rant na krućcu i wtedy dokręcić ?
Mam dodatkową starą obudowę termostatu. Kiedyś mechanik mi wmówił że trzeba wymienić wszystko, bo wymiana samego termostatu nic nie da, a jak się jej teraz przyjrzałem to wygląda ok, nawet kruciec wygląda bardzo ładnie, tylko termostat nie domykał. Przymierzałem sobie nowe części tak na sucho i nie wiem jak dopasować tą uszczelkę, bo w sumie pasuje i tak i tak, a w starym termostacie jej nie było. Pewnie mechanik wymontował.

Edyta:
Ładna pogoda dzisiaj zachęciła mnie do wcześniejszej wymiany.
Wszystko poszło gładko i szybko. Nie śpiesząc się razem z 20km testem zajęło mi to 2 godzinki.
Z racji braku odpowiednich narzędzi najwięcej czasu zajęło mi zdjęcie, a w szczególności później ponowne założenie opasek na węże gumowe.
Autko na 20km teście trzyma temperaturę na 90 stopni i ani drgnie. Niezależnie od tego czy ogrzewanie i nawiew jest włączony czy wyłączony.
Jak rozebrałem to co tam było i zobaczyłem co mi mechanik zamontował to się przeraziłem. To jakieś badziewie. Króciec termostat. Aż się dziwie, że to wcześniej działało.
Dzięki wszystkim na forum za opisy i pomoc.
Auto sprawne i kasa za wymianę zaoszczędzona.
Jeszcze tylko w wolnej chwili podjadę do kumpla mechanika-elektryka i sprawdzę na VAG-u czy czujnik podaje prawidłową temperaturę do ECU.
Pozdrawiam:
Mentos
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”