nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Carlos 83
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2010, 21:43

Post autor: Carlos 83 »

Panowie tak właśnie zrobiłem jak napisaliiście, to ja się nieprecyzyjnie wyraziłem. Niby ogrzewanie się poprawiło, dodatkowo przesmarowałem ukochaną przez wszystkich dmuchawę i jest lepiej
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

U mnie w najlepszej kondycji nagrzewnicy z kratki po lewej stronie grzało na łapkę tak, że nie dało się wytrzymać - parzyło :grin:
POLO ! i jedzie się lepiej
N
Neru

Post autor: Neru »

No to Panowie mam ponownie probelm z silniczkiem :banghead: jak co roku gdy nadciągają pierwsze mrozy silnik zaczyna sobie powoli warczeć, aż z czasem przybiera na sile...zawsze smaruje i jest gitara do następnej zimy. Teraz objawy miałem podobne (dodam, że falowały oboty wiatraczka w zależności od bliżej mi nieznanej przyczyny - czasem normalne obroty, a czasem na poziomie 3 obracało się tak jak na poziomie 1), no to wyciągnałem, przesmarowałem, włożyłem i dupa..silnik jakby mniej warczał, ale obroty wciąż falują. Ponadto przyjrzałem się kręcacemu wiatrakowi i co jakiś czas pojawiają się błyski ze strony silniczka - tak jeden błysk na 5-6 sekund, czasem trwający chwilkę, a czasem dłuższą chwilę (ze 3 sekundy)..Jakieś pomysły? szczotki się kończą?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Szczotki, lub wyrobiona powierzchnia styku wirnika ze szczotkami.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Crazy""]powierzchnia styku wirnika ze szczotkami[/quote]
czyli komutator ;)
Neru, szczotki mogą się kończyć ale nie koniecznie. bardzo często te przeskakiwanie iskier spowodowane jest zwarciami między płytkami komutatora (wycierający się grafit ze szczotek "zapycha" szczeliny i robi zwarcia). Dobrze by było wymontować silnik, rozebrać go i dokładnie wyczyścić.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

[quote=""lukas2305""][quote=""Crazy""]powierzchnia styku wirnika ze szczotkami[/quote]
czyli komutator ;)
Neru, szczotki mogą się kończyć ale nie koniecznie. bardzo często te przeskakiwanie iskier spowodowane jest zwarciami między płytkami komutatora (wycierający się grafit ze szczotek "zapycha" szczeliny i robi zwarcia). Dobrze by było wymontować silnik, rozebrać go i dokładnie wyczyścić.[/quote]

Rozbierałeś kiedyś ten silniczek? Składałeś go potem? u mnie po tym zabiegu jest gorzej niż było. Teraz wirnik zamiast świerszcza warczy. Jak go złożyć tak, żeby był jeszcze użyteczny?
POLO ! i jedzie się lepiej
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ciężko z tym złożeniem...
Jeden jak złożyłem to też warczał, to wziąłem go i przerobiłem na łożyska kulkowe :)
Teraz zapomnę o świerczku w podszybiu.
Z tym złożeniem musisz wirnik ustawić w tej samej osi co magnez, czyli jak zaklepiesz/przyspawasz obudowę to wyginać blaszki które trzymają tulei do uzyskania prostoliniowości żeby nie kantował się :)
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Łożysko kulkowe? gdzie i jak? a mógł byś może jakieś zdjęcie pokazać?
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""byczynho""]Rozbierałeś kiedyś ten silniczek? Składałeś go potem? u mnie po tym zabiegu jest gorzej niż było. Teraz wirnik zamiast świerszcza warczy. Jak go złożyć tak, żeby był jeszcze użyteczny?[/quote]
gdybym nie rozbierał to bym się nie odzywał ;) jestem na 100% pewien że masz nie wycentrowany sam "wiatrak" nawiewu. bo to on warczy, ocierając się o obudowę. Sprubuj tak wcisnąć wiatrak na oś silniczka żeby nie drgał przy włączonym zasilaniu.
Jeśli to nie pomoże spiłuj obudowe w miejscach zaznaczonych poniżej:
Obrazek
te "paski" plastiku najblizej białego wiatraka.
Dodatkowo możesz też zebrać z 1mm z każdej strony sam wiatrak. U mnie pomogło i nie ma prawa warczeć nawet przy złym wycentrowaniu. I uprzedzam pytania...dmucha jak dmuchało. żadnej różnicy w wydajności. pozdro
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

byczynho
na tokarce dorobiłem mocowania łożysk, z oryginału został wirnik, szczotkotrzymacz, środkowa tuleja i magnes.
Fotki cyknę, ale teraz mam założone w aucie, i dużo tam się nie zobaczy...
Postaram się jutro jak nie zapomnę...
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Dziś rozebrałem na nowo rozebrałem w drobny mak i złożyłem dmuchawę. Nareszcie chodzi jak powinna. Przez nieuwagę ukruszyłem szczotki i pewnie nie długo się skończą. Wina leżała po stronie źle zamocowanego wirnika. Ta blaszka na której wirnik siedzi i która go napędza wcale go nie trzymała i biedaczek kręcił się jak chciał. Skleiłem na super glue i chodzi jak trzeba :-) Nie warczy już jest aby taki cichy świst ale nie wiem jak się go pozbyć. Mówię od razu, że to nie świerszcz. Bardziej coś takiego jak by powietrze gdzieś bokiem uchodziło.
POLO ! i jedzie się lepiej
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Pany szybkie pytanie:

Jakiej firmy króciec polecacie? Termostat to wiadomo Wahler.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

osobiście zakładem w marcu wzmacniany MEYLE. http://allegro.pl/obudowa-termostatu-vw ... 58487.html
powiem ci, że dość spora różnica (na plus oczywiście) w jakości względem oryginału jaki miałem.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

No to kupuje MEYLE, bo spalanie osiągnęło poziom krytyczny, a wskazówka temperatury wciąż się ledwo podnosci...
Nie widze tam moje silnika NZ, a z wielopunktów jest PY czyli G40. Myslisz, ze będzie pasować?
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

według etki do 3f, PY i NZ są identyczne. Więc śmiało możesz brać.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”