Wszystko o: felgi i opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

mam 155/70R13 )Barum Polaris 2) i sa według mnie na zime najlepsze (rozmiar mam na mysli, ale na oponki nie narzekam :) :P ) do polo.
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
k
kruszan
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 16 paź 2009, 15:15
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: kruszan »

Dzisiaj zmieniłem na zimóweczki :-)

Mam jakie dostałem od wuja - poprzedniego właściciela, przód 155/70R13 tył 145/80R13 i muszę powiedzieć, że tył lepiej tłumi dziurki :-) Ogólnie na zimówkach się pewniej czuje :-)

Tak więc śmiało możesz i 70 i 80, a co do 145 i 155, to dużej różnicy nie będzie, ale wiadomo zima to nie lato na inne rzeczy zwraca się uwagę - im węższa opona tym większy nacisk na podłoże, tym większa przyczepność zimą, tak więc jakiś + dla 145.
VW Polo 86c2f steiheck 1.4D 1994, rakieta :P
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

Ja mam zimówki o rozmiarze 155/70 R13. Mogę je bardzo polecić, a są to opony Sava Eskimo S3 - płaciłem za nie 99 zł / szt. w zeszłym roku. Bardzo dobrze radzą sobie na mokrej nawierzchni, przy ostrym hamowaniu było wrażenie wgryzania się w asfalt (uratowały mnie przed potrąceniem dziewczyny, która wtargnęła na pasy bo zatrzymałem się dokładnie przed nimi). Na śniegu nigdy mnie nie zawiodły, wyprzedzałem inne samochody i tak naprawdę zastanawiałem się czemu oni jadą tak wolno bo ja miałem nad autem pełną kontrolę. Jednak podobno jeśli ktoś mieszka w górach lub też innym miejscu gdzie opady śniegu są długotrwałe i uciążliwe to z ty tańszych opon najlepsze są Dębica Frigo Directional - mieszanka jest wyjątkowo przystosowana do jazdy po śniegu, ale kiepsko sobie radzi na mokrym i suchym asfalcie.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Tez polecam Sava Eskimo S3 w rozmiarze 155/70 13R.
Ta zima będzie trzecią zimą. Są to opony kierunkowe, bardzo dobrze radza sobie na sniegu.
Poleciłem je swojej kolezance, ktora porusza sie Fiatem Punto 1. Zrobilismy nawet test opon świeżo po załozeniu:
http://www.youtube.com/watch?v=kyPqd_9CEGk
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

ja mam opony 155/65/r13 nic dodać nic ująć :grin:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
i
indonession
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2009, 21:26

Post autor: indonession »

Czy zakładał ktoś już felgi 15" do obniżonego polo o 40mm??
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

195/45/15
165/50/15
Awatar użytkownika
Dawi18
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 20 paź 2009, 2:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dawi18 »

Witam mam polo coupe91r. i chcialbym sie zapytac jaka bd roznica jak zamontuje sobie alumki 14 i opony 185/60? czy autko bd sie zle p0rowadzilo? bd jakies problemy? ile bd wtedy palil? Prosze o szybka odp.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

szybka odpowied byla by przy uzyciu funkcji szukaj.

i z tego co sie orientuje to juz sam pytales raz o felgi
viewtopic.php?f=12&t=9731&hilit=felgi+14

moze to pomoze
Awatar użytkownika
Dawi18
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 20 paź 2009, 2:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dawi18 »

1. a co do spalania to o ile wzrosbnie takmniej wiecej?

2. jak licznik bd przeklamywal? o co chodzi?

3. jak beda obcierac? o co chodzi? bd musial nadkola obic?
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

spalania nikt Ci raczej nie okresli ale moze i kolo litra wzrosnac.

kola fabryczne i kola ktore chcesz zalozyc maja rozne srednice.
liczniki fabrycznie zawyzaja predkosc o okolo 5-10 km/h
tak wiec jak zalozysz kola o mniejszej srednicy calkowitej( falga z opona) to licznik bedzie bardziej klamal

jesli znow zalozysz wieksze kola to licznik bedzie klamac mniej.


nie wykluczone ze bedziesz musial zaklepac ranty, ale wszystko tez zalezy jakie masz ET felg bo moga ocierac rownierz przy skrecie. a nie tylko na dziurach
Awatar użytkownika
Dawi18
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 20 paź 2009, 2:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dawi18 »

a co to sa te ET felg? a felgi mam 14 a opony 185/60/r14 wiec cowiecej ci napisac?
b
balcarek_xxl
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 729
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:05
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: balcarek_xxl »

na bank ci bedzie tarło :P bo ja mam 14 185/55 przód i 185/50 tył
i przy 4 osobach na pokładzie słychać tarcie :P chyba że masz super twarde zawieszenie
Więcbork 2008 / Poraj 2008 / Ślesin 2009 / Pławiniowice 2009 / Istebna 2009/2010 / Kozienice 2010 / Pławniowice 2010 / Istebna 2010/2011 / Ślesin 2011 / Nysa 2011 / Ślesin 2012 / Ślesin 2017 

Kozienice 2010 -  2 auto zlotu

Obrazek
Awatar użytkownika
zbiq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 15 kwie 2009, 6:52
Lokalizacja: wawa

Post autor: zbiq »

mam to co ty: 14" 185x60 i jest tak:
spalanie 8l/100km po miescie - warszawa, czyli korki (silnik 1.3, 55KM, pełen wtrysk - nie wiem czy to norma czy za duzo)
licznik co ciekawe nic nie przeklamuje (sprawdzane na 2 roznych GPS, róznica ok.1-2km przy 100km/h)
przy 2 osobach i wiekszej predkosci (pow. 90km/h) nawet na malych dolkach dociera tylem o opony (standard zawias, ale juz troche zuzyty, mysle ze przy lekkim podwyzszeniu tylu i utwardzeniu nie bedzie problemu nawet przy 4 osobach)
nie ja robilem to cos, poprzedni wlasciciel takie felgi zalozyl a ja przy tym zostalem i to co zauwazylem - na przodzie mam zaklepane ranty na blotnikach, prawdopodobnie obcieralo przy maksymalnym skrecie, nie mam zalozonych nadkoli
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

[quote=""zbiq""]licznik co ciekawe nic nie przeklamuje (sprawdzane na 2 roznych GPS, róznica ok.1-2km przy 100km/h)[/quote]

bo wyrownalo sie przeklamanie fabryczne z przeklamaniem kol.

[quote=""Dawi18""]a co to sa te ET felg?[/quote]
Parametr ET (offset) oznacza odsadzenie felgi, ktore moze byz zarowno dodatnie jak i ujemne - i jest to odleglosc mierzona w milimetrach pomiedzy osia symetrii felgi a plaszczyzna przylegania felgi do piasty. Im mniejsza wartosc ET tym rozstaw kol się zwieksza.

odsadzenie felgi mozna takze zmienic poprzez pierscien dystansowy. czyli popularnie mowiac dystanse
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”