Mam jakie dostałem od wuja - poprzedniego właściciela, przód 155/70R13 tył 145/80R13 i muszę powiedzieć, że tył lepiej tłumi dziurki Ogólnie na zimówkach się pewniej czuje
Tak więc śmiało możesz i 70 i 80, a co do 145 i 155, to dużej różnicy nie będzie, ale wiadomo zima to nie lato na inne rzeczy zwraca się uwagę - im węższa opona tym większy nacisk na podłoże, tym większa przyczepność zimą, tak więc jakiś + dla 145.
Ja mam zimówki o rozmiarze 155/70 R13. Mogę je bardzo polecić, a są to opony Sava Eskimo S3 - płaciłem za nie 99 zł / szt. w zeszłym roku. Bardzo dobrze radzą sobie na mokrej nawierzchni, przy ostrym hamowaniu było wrażenie wgryzania się w asfalt (uratowały mnie przed potrąceniem dziewczyny, która wtargnęła na pasy bo zatrzymałem się dokładnie przed nimi). Na śniegu nigdy mnie nie zawiodły, wyprzedzałem inne samochody i tak naprawdę zastanawiałem się czemu oni jadą tak wolno bo ja miałem nad autem pełną kontrolę. Jednak podobno jeśli ktoś mieszka w górach lub też innym miejscu gdzie opady śniegu są długotrwałe i uciążliwe to z ty tańszych opon najlepsze są Dębica Frigo Directional - mieszanka jest wyjątkowo przystosowana do jazdy po śniegu, ale kiepsko sobie radzi na mokrym i suchym asfalcie.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Tez polecam Sava Eskimo S3 w rozmiarze 155/70 13R.
Ta zima będzie trzecią zimą. Są to opony kierunkowe, bardzo dobrze radza sobie na sniegu.
Poleciłem je swojej kolezance, ktora porusza sie Fiatem Punto 1. Zrobilismy nawet test opon świeżo po załozeniu: http://www.youtube.com/watch?v=kyPqd_9CEGk
Witam mam polo coupe91r. i chcialbym sie zapytac jaka bd roznica jak zamontuje sobie alumki 14 i opony 185/60? czy autko bd sie zle p0rowadzilo? bd jakies problemy? ile bd wtedy palil? Prosze o szybka odp.
spalania nikt Ci raczej nie okresli ale moze i kolo litra wzrosnac.
kola fabryczne i kola ktore chcesz zalozyc maja rozne srednice.
liczniki fabrycznie zawyzaja predkosc o okolo 5-10 km/h
tak wiec jak zalozysz kola o mniejszej srednicy calkowitej( falga z opona) to licznik bedzie bardziej klamal
jesli znow zalozysz wieksze kola to licznik bedzie klamac mniej.
nie wykluczone ze bedziesz musial zaklepac ranty, ale wszystko tez zalezy jakie masz ET felg bo moga ocierac rownierz przy skrecie. a nie tylko na dziurach
mam to co ty: 14" 185x60 i jest tak:
spalanie 8l/100km po miescie - warszawa, czyli korki (silnik 1.3, 55KM, pełen wtrysk - nie wiem czy to norma czy za duzo)
licznik co ciekawe nic nie przeklamuje (sprawdzane na 2 roznych GPS, róznica ok.1-2km przy 100km/h)
przy 2 osobach i wiekszej predkosci (pow. 90km/h) nawet na malych dolkach dociera tylem o opony (standard zawias, ale juz troche zuzyty, mysle ze przy lekkim podwyzszeniu tylu i utwardzeniu nie bedzie problemu nawet przy 4 osobach)
nie ja robilem to cos, poprzedni wlasciciel takie felgi zalozyl a ja przy tym zostalem i to co zauwazylem - na przodzie mam zaklepane ranty na blotnikach, prawdopodobnie obcieralo przy maksymalnym skrecie, nie mam zalozonych nadkoli
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
[quote=""zbiq""]licznik co ciekawe nic nie przeklamuje (sprawdzane na 2 roznych GPS, róznica ok.1-2km przy 100km/h)[/quote]
bo wyrownalo sie przeklamanie fabryczne z przeklamaniem kol.
[quote=""Dawi18""]a co to sa te ET felg?[/quote]
Parametr ET (offset) oznacza odsadzenie felgi, ktore moze byz zarowno dodatnie jak i ujemne - i jest to odleglosc mierzona w milimetrach pomiedzy osia symetrii felgi a plaszczyzna przylegania felgi do piasty. Im mniejsza wartosc ET tym rozstaw kol się zwieksza.
odsadzenie felgi mozna takze zmienic poprzez pierscien dystansowy. czyli popularnie mowiac dystanse