Wszystko o OLEJ!!!

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
kafar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 372
Rejestracja: 20 lip 2011, 21:05
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: kafar »

Ja też zmnieniłem olej na Valvolive 10w40 i na razie jestem zadowolony poprzednio jeździłem na Mobilu 10w40.
Grupa Mazowiecka- "Młoda Gwardia"
kafar
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Polo/131762
Obrazek
"błogosławieni c
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""kafar""]Ja też zmnieniłem olej na Valvolive 10w40 i na razie jestem zadowolony poprzednio jeździłem na Mobilu 10w40.[/quote]


A czemu nie 5w40 ? To jest olej zalecany do 1.4 16v z 9n
M
Matti59
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 gru 2014, 22:51

Post autor: Matti59 »

[quote=""JuStIcE""]Generalnie Motul jest ok, ale jest też najczęściej podrabianym olejem na rynku, ze względu na jego popularność. Ja do swojego byłego AEXa i do obecnego AEE leję Valvoline MaxLife 10W40 i jestem zadowolony :)[/quote]

Sorry, ale absolutnie nie mogę się zgodzić. Po pierwsze oleje Motul to niezbyt popularne oleje. Po drugie nie są najczęściej podrabianymi olejami, to ciągle powtarzana plotka (jakiś czarny pr, czy co). A tak naprawdę był jeden przypadek, przed czterema, czy pięcioma laty w Szczecinie. Z tego co pamiętam, to nawet oparło się to o sąd. Pamiętam to, bo tematyka olejów, płynów eksploatacyjnych oraz w ogóle chemii samochodowej zawsze mnie interesowała.
Awatar użytkownika
kafar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 372
Rejestracja: 20 lip 2011, 21:05
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: kafar »

[quote=""gti21""][quote=""kafar""]Ja też zmnieniłem olej na Valvolive 10w40 i na razie jestem zadowolony poprzednio jeździłem na Mobilu 10w40.[/quote]


A czemu nie 5w40 ? To jest olej zalecany do 1.4 16v z 9n[/quote]
Przy następnej wymianie oleju zaleje 5w40 :oki:
Grupa Mazowiecka- "Młoda Gwardia"
kafar
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Polo/131762
Obrazek
"błogosławieni c
Awatar użytkownika
michal.orzel
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 maja 2013, 14:59
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: michal.orzel »

Posiadam Polo z 2006 1.2 12V i za chiny nigdzie nie mogłem dotrzec do info ile tam mieści się oleju....
Zatem oświadczam :) bo może się to wydać pomocne przy wymianie :) mieści się tam dokładnie 5L oleju.

p.s. jezdze na Castrolu 0W30 i jestem bardzo zadowolony.
W
Wariat91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 lis 2013, 18:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wariat91 »

liqui moly dobry olej czy nie ???
http://zmarsa.pl/Gallery/paku666/201311 ... e_5281.gif
było sobie polo :((( i zginęło pod tirem teraz jest bmw e36
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dobry
n
natalia29
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2015, 14:14

Post autor: natalia29 »

A mogę dopytać czy robi ELF robi dobre oleje silnikowe? Mogę śmiało go wybrać? o np taki z www.aparts.pl/auto-czesci-sklep. Czy bardziej poszukać od innych producentów?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jak najbardziej Elf to dobre oleje
sprawdź tutaj http://www.elf.com.pl/dobierz-olej.html jaki olej jest polecany do Twojego samochodu

możliwe ze będą rekomendować olej Total, bo to marka Elf-a
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Coś odnośnie oleju i jego doboru:
" Prze­bieg auta nie powi­nien być brany pod uwagę w momen­cie doboru oleju lecz jego stan tech­niczny i spraw­ność jed­nostki napę­do­wej oraz — jeśli pomi­niemy kwe­stie finan­sowe — to zmiany ole­jów powinny odby­wać się na pozio­mie lep­ko­ści oleju, a nie na pozio­mie jako­ści. Skąd takie wnio­ski? Olej sil­ni­kowy two­rzy film ole­jowy, czyli ochronną war­stwę pomię­dzy współ­pra­cu­ją­cymi ele­men­tami sil­nika. Gru­bość filmu ole­jo­wego zależy od paso­wań sil­nika oraz od lep­ko­ści oleju. Jeśli mamy nowy sil­nik to zazwy­czaj paso­wa­nia są dość cia­sne i dla­tego sto­su­jemy olej niskiej lep­ko­ści np. SAE 5W–30. Sil­nik po wielu tysią­cach kilo­me­trów zużywa się, więc luzy pomię­dzy współ­pra­cu­ją­cymi ele­men­tami się zwięk­szają. Obja­wem tego jest np. koniecz­ność czę­stych dole­wek oleju. Aby to zmi­ni­ma­li­zo­wać możemy (jeśli pro­du­cent auta to dopusz­cza) zmie­nić olej na wyż­szej lep­ko­ści np. SAE 5W–40, aby gru­bość two­rzo­nego filmu ole­jo­wego się powięk­szyła i doszczel­niła sil­nik. Zmiana lep­ko­ści (jeśli już) powinna doty­czyć lep­ko­ści „let­niej” czyli po roz­grza­niu oleju, gdyż jedy­nie taka zamiana ma szansę powo­dze­nia. Olej SAE 5W-30 zmie­niamy wtedy na SAE 5W-40 lub możemy nawet na SAE 10W-60.

Należy jed­no­cze­śnie zazna­czyć, iż prze­cho­dze­nie na olej niż­szej jako­ści (np. z syn­te­tyka na pół­syn­te­tyk) jest nie­po­prawne. Więk­sze zuży­cie sil­nika to więk­sze prze­dmu­chy spa­lin z komory spa­la­nia do komory tłokowo-korbowej i tym samym więk­sze zanie­czysz­cza­nie oleju. W takich warun­kach olej cię­żej pra­cuje, gdyż musi zneu­tra­li­zo­wać więk­szą ilość zanie­czysz­czeń. Sto­so­wa­nie ole­jów niż­szej jako­ści może dopro­wa­dzić do szyb­szego wyczer­py­wa­nia się jako­ści oleju, a co za tym idzie do niż­szej ochrony prze­ciw­zu­ży­cio­wej i czy­sto­ścio­wej silnika."

Zaczerpnięte z: http://antymoto.com/7-grzechow-glownych-posiadaczy-aut/
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

viewtopic.php?f=10&t=62735
sprawdź sobie w wyszukiwarkach producentów jaki olej byc powinien
l
leo22
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 04 sie 2015, 12:00

Post autor: leo22 »

jestem chemikiem z wykształcenia i na laboratorium nafty i węgla trochę czasu spędziłem.

Sprawa z olejami ma się tak.

Najlepsze oleje to te w pełni syntetyczne , syntezowane z syngazu w normalnych procesach syntezy, a nie te pozyskiwane w trakcie obróbki ropy naftowej, a następnie ich modyfikowanie.

Odporność łańcucha cząsteczki oleju syntetycznego jest największa na rozpad, przegrupowanie w łańcuchu itd. (nie będę więcej się wymądrzać bo to zbędne).

Poza tym do w pełni syntetycznych olejów silnikowych dodawane jest więcej uszlachetniaczy i środków myjących, antypieniących tak więc to prawda iż w jednostkach które już trochę przeszły w miejsca gdzie powstał nagar (żaden proces spalania nie jest w idealnych warunkach więc to normalne że nagar może powstać) może dojść do jego wypłukania i do przecieków.

Półsyntetyczne to mieszanki syntetyków+mineralnego w zmiennych proporcjach , oraz uszlachetniaczy.
Mineralne (różne długości łańcuchów cząsteczki, najmniej trwałe, ulegają dużym przegrupowaniom łańcucha) polecane do bardzo wysłużonych jednostek.

Jedyny wiarygodnym sposób oceny doboru oleju należy dokonywać na podstawie stanu silnika oraz parametrów oleju jakie podaje producent.
do kiedy jest sucho idealnie , oraz nie ma dużego zużycia (bez dolewek lub minimalne) lać full syntetyki.

Ja w swoim leje cały czas Mobil 1 3000 X1, 5w40 i nic nie dolewam między wymianami co 15 k km. (nie jest to reklama)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ciekawy wpis
http://prentki-blog.pl/co-nieco-o-oleja ... -pureplus/
sponsorowany, ale i tak warto przeczytać jako ogólną różnice między mineralnym, a syntetycznym olejem
D
Dems18
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, 18:00

Post autor: Dems18 »

Witam mam polo 9n 2002 rocznk chce wymienic olej mam kartek ze byl wlewany jakis castrol 15W40 i jest napisane wlac olej do pompowstrysku przebieg jest 277 tysiecy powiedzcie jaki olej lac jakie musi miec specyfikacje ??
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Dems18""]Witam mam polo 9n 2002 rocznk chce wymienic olej mam kartek ze byl wlewany jakis castrol 15W40 i jest napisane wlac olej do pompowstrysku przebieg jest 277 tysiecy powiedzcie jaki olej lac jakie musi miec specyfikacje ??[/quote]
na 100% nie 15W40!!! jeśli jakiś pajac ten syf mu zalał to zrobił tylko krzywdę
tu masz temat z kilkoma linkami do straon producentów oleju i ich narzędziami do doboru oleju viewtopic.php?f=10&t=62735
osobiście polecił bym valvoline lub motul
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”