[9n] Rozrząd 1,4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""misiek89""]A z silnikiem 1.4 75 KM BBY jak to jest? Pierwsza wymiana po przebiegu 90 tys. km lub po 5 latach? A kolejne wymiany? ;)[/quote]
Ktoś orientuje się? ;-)
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

pierwszy przegląd po 90k km, następne po 30k km, wymiany co 4 lata bądź jeśli wymagany.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Jabolek""]pierwszy przegląd po [/quote]
Masz na myśli wymianę?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
l
ladaco
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2013, 8:05

Post autor: ladaco »

Witajcie
W moim polo pojawił się niepokojący metaliczny odgłos (okolice koła pasowego, dobrze słychać przy prawym kole). Tak hałasuje zacierające się łożysko (np. "przepocone" oporowe). Diagnoza-pompa wody. Rozrząd był wymieniony przy około 100.000, a ja zrobiłem tylko 15.000. Mechanik natychmiast zwrócił uwagę, że wymieniający mógł po prostu zostawić stary egzemplarz pompy. Ubytek płynu miałem niewielki i jednorazowy. Nie łączyłem obu spraw. Po zdjęciu pierwszej osłony wiedziałem, że powinienem. Ogromny, pokryty już kamieniem zaciek mówił sam za siebie. Pompa, a raczej to, co z niej zostało prawdopodobnie pochodziła z demontażu, bo miała ślady "wklejania". Nowe egzemplarze mają uszczelkę i nie ma potrzeby nic tam mazać silikonem. UWAGA na ten element. Koniecznie wymieniajcie pompę przy każdej wymianie rozrządu i dopilnujcie, żeby ktoś na tym nie przycinał.

Zastosowano: paski zębate (rozrządu) contitech, dwa napinacze INA, rolka SKF, pompa thermotec. W wersji 1.4 59KW (druga połowa 2006) nie ma drugiej rolki z metalowym ramieniem. Całkowity koszt 650 (bez paska klinowego/wielorowkowego). Uwaga na znak na zębatce wału. Tam właściwie nie ma znaku. Jest delikatnie spiłowany z obu stron jeden ząb!

Jeśli chodzi o części, poczytałem na innych forach. Na przykład w moich pudełkach z napisem ruville były części ina. Tak sobie chłopcy współpracują. O pompach są skrajne opinie. Wiem, wiem, moja nie należy do najlepszych (nie miałem już czasu na podmianę), ale czytałem też o wpadkach z "dolcami" i innymi polecanymi. Chyba tylko hepa nikogo nie zawiodła.
Życzę wszystkim, by zawsze zdążyli z wymianą rozrządu i dojechali do celu! Wesołych Świąt.
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

[quote=""ladaco""]Witajcie
W moim polo pojawił się niepokojący metaliczny odgłos (okolice koła pasowego, dobrze słychać przy prawym kole). Tak hałasuje zacierające się łożysko (np. "przepocone" oporowe). Diagnoza-pompa wody. Rozrząd był wymieniony przy około 100.000, a ja zrobiłem tylko 15.000. Mechanik natychmiast zwrócił uwagę, że wymieniający mógł po prostu zostawić stary egzemplarz pompy. Ubytek płynu miałem niewielki i jednorazowy. Nie łączyłem obu spraw. Po zdjęciu pierwszej osłony wiedziałem, że powinienem. Ogromny, pokryty już kamieniem zaciek mówił sam za siebie. Pompa, a raczej to, co z niej zostało prawdopodobnie pochodziła z demontażu, bo miała ślady "wklejania". Nowe egzemplarze mają uszczelkę i nie ma potrzeby nic tam mazać silikonem. UWAGA na ten element. Koniecznie wymieniajcie pompę przy każdej wymianie rozrządu i dopilnujcie, żeby ktoś na tym nie przycinał.

Zastosowano: paski zębate (rozrządu) contitech, dwa napinacze INA, rolka SKF, pompa thermotec. W wersji 1.4 59KW (druga połowa 2006) nie ma drugiej rolki z metalowym ramieniem. Całkowity koszt 650 (bez paska klinowego/wielorowkowego). Uwaga na znak na zębatce wału. Tam właściwie nie ma znaku. Jest delikatnie spiłowany z obu stron jeden ząb!

Jeśli chodzi o części, poczytałem na innych forach. Na przykład w moich pudełkach z napisem ruville były części ina. Tak sobie chłopcy współpracują. O pompach są skrajne opinie. Wiem, wiem, moja nie należy do najlepszych (nie miałem już czasu na podmianę), ale czytałem też o wpadkach z "dolcami" i innymi polecanymi. Chyba tylko hepa nikogo nie zawiodła.
Życzę wszystkim, by zawsze zdążyli z wymianą rozrządu i dojechali do celu! Wesołych Świąt.[/quote]
Thermotec to brand intercarsu. Chińska pompa pokroju max gear (autoparnter), hart (hart), optima (AD). Towar ten sam tylko etykiety, opakowania różne.
Pasek rolki i napinacze z dobrej półki natomiast pompa już nie.
Do mojej polówki założyłem SKF i śmiało mogę polecić.
t
timi74
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:58

Post autor: timi74 »

Witam, może komuś pomoże ten opis. Otóż pewnego dnia mój samochód nie chciał za nic zapalić, (silnik 1,2 12V przebieg 108 tyś. km) choć poprzedniego dnia normalnie jeździł, okazało się ze rozrząd tak z niczego przeskoczył o 4 ząbki, ale nie narobił bałaganu w silniku. Wymieniłem kompletny rozrząd i auto śmiga jak nowe. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Interwał wytmiany rozrządu radzę sprawdzać w ASO. Telefonicznie Wam powiedzą.
Nie zgodzę się z wpisem o 1,4 TDI 70 KM. Mam ten silnik i ASO powiedziało, że wymiana co 150 tysięcy jest.
p
pawel333
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2013, 9:12

Post autor: pawel333 »

Witam wszystkich. Nie chcę zakładać nie potrzebnie nowego wątku więc dopiszę się tutaj. Mam kilka pytań do znawców tematu.
Zakupiłem Polo z 2007 roku 1,4 TDI kod silnika BMS.
Chcę wymienić kompletny rozrząd. Wg. tego schematu ze wcześniejszej stronki postu to nie bardzo rozumiem o co chodzi.
Zastanawia mnie po co luzować koło zębate na wałku rozrządu?, jeśli np ustawiam na blokady, bo tak podają instrukcje, poniżej dwa linki jest opisana wymiana paska rozrządu szczegółowo tak sądzę, zerknijcie proszę:
http://www.ekspertyzy-szkolenia.pl/popu ... I4LnBkZg==
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=407025
chyba że macie jakiś inny opis wymiany rozrządu bardziej zrozumiały..., będę wdzięczny.
druga sprawa czy trzeba po wymianie paska jechać na vag-a celem synchronizacji wałka rozrządu bo to gdzieś też wyczytałem, i jak to się wykonuje, czy jest to czysto elektroniczny zabieg czy jeszcze trzeba czymś kręcić dodatkowo?,
jaki olej mam zalać, mam filtr DPF, chciałem jakiegoś Castrola, musi być o oznaczeniu 507.00???, może być Long Life czy Edge.
P
Pawel19833
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 22 lis 2012, 20:55
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Pawel19833 »

Czy ktoś zakładał pasek rozrządu firmy DAYCO oraz jak z wytrzymałością jakieś opinie z praktyki???
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Przy okazji wymiany rozrządu 1.4 TDi warto zrzucić misę olejową i zobaczyć jak wygląda łańcuch napędu pompy oleju , wałków wyrównoważających. Szczególnie dotyczy to aut z tym silnikiem i przebiegiem 150-200 tyś. km lub więcej. Rozciągnięty łańcuch zużywa zębatki (na wale jest wprasowywana na gorąco co praktycznie uniemożliwia demontaż i nie ma nowych w sprzedaży jedynie w zestawie z wałem). Zdarza się że łańcuch potrafi się zerwać silnik niby chodzi ale pompa oleju nie pracuje. Kontrola ciśnienia się świeci ,ale większość kierowców po kontroli stanu oleju uznaję że czujnik ciśnienia padł i kontynuuje jazdę co prowadzi do zajechania turbo i nawet całego silnika. Znam przypadek że łańcuch się zerwał i owinął wokół zębatki na wale i zablokował wał.
Lenistwo drogą do postępu
p
pawel333
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2013, 9:12

Post autor: pawel333 »

Ktoś mi odpowie jak jest z tą wymianą rozrządu w 1.4 TDI kod BMS i wymianą oleju wg. wątku powyżej.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja podpowiem tyle, że nie mając doświadczenia nie zmieniałbym sam rozrządu w TDI PD.
p
pawel333
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 12 cze 2013, 9:12

Post autor: pawel333 »

No i wszystko. Czy to aż takie trudne?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Akurat w TDI PD jest prościej zmienić rozrząd niż w TDi na pompie. Po pierwsze jest jedno kółko mniej (nie ma kółka od pompy). Blokadą może być zwykłe wiertło 6 mm . Do tego vagiem można sprawdzić czy synchronizacja jest ok czyli czy znaki na pewno się zgadzają.
Lenistwo drogą do postępu
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Witam Moja Polówka 9N 2003r silnik 1.4 16V benz.
Przejechala juz 118.000km
I czas najwyzszy aby wymienic rozrzad
Autko od jakiegos czasu zaczelo dziwnie "chodzic" tzn silnik pracuje duzo glosniej w sumie to po odpaleniu slychac jakby pod maska byl silnik diesla a nie cichutki benzynowy jak kupowalem samochod przy 111.000km
Pytalem juz u 4mechanikow cena waha sie miedzy 1100zl a 1400zl caly rozrzad plus pompa wody
Dlaczego rozrzad akurat w tym silniku 16v jest taki drogi?? same czesci kosztuja podobno w granicach 700-900zl
Czy moglibyscie polecic dobry warsztat okolice gornego slaska dokladnie
Bytom, Swietochlowice Ruda Sl Chorzow??
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”