[quote=""bruczyk""]powiedz jeszcze jaka szerokosc felgi i jakie ET to moze bedzie komus latwioej dac Ci 100% odpowiedz,
ja mowie ze 14 przy tych oponach co planujesz bedzie tarla.[/quote]
co do szerokosci felg to ja sie nie wypowiem bo nawet nie wiem jakie mam. co do 14" - na pewno bedzie tarlo, nie bez powodu mam zaklepane ranty z przodu na blotnikach i tak jak pisalem trze tylem na dolkach, tyle ze mi to na razie nie przeszkadza bo planuje pdwyzszac auto a nie obnizac, bo mam kombi i woze skrzynki narzedziowe w bagazniku (ok.40kg wszystko). autko sluzy mi do pracy wiec ma byc sprawne i malo palace wiadomo ze przy tym silniku nie rozwine kosmicznych predkosci ani nie poscigam sie na swiatlach, ale w moim przypadku nie o to chodzi. takze po prostu wymienie z tylu amory jak sie skoncza i wtedy jakies twardsze sprezyny wrzuce i mam problem z glowy. ale to sie nie nadaje do pokazow czy ostrej jazdy, tylko do zwyklego codziennego uzytkowania. a feg mi sie po prostu nie chce zmieniac bo mi sie tak podoba
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
chyba opone nie felge... felgi maja inne oznaczenia niz podales... to czy bedzie tarlo zalezy od parametrow opony i felgi.. ja mam fele 6J et 42 wiec sie chowaja w nadkola i nie ma obawy o obcieranie... 175 lub 165 opona w dosc niskim profilu w 14" dosc zadko jest spotykana..
oznaczenia na feldze znajdziesz na srodku felgi od zewnetrznej lub wenetrznej strony felgi (predzej od wew.) czyli szerokosc felgi i ET. co do opon to znacznik "185" oznacza szerokosc opony a "60" jej wysokosc. jezli zmniejszysz wysokosc np. do 50 lub 45 to zwieksza sie dystans od opony do nadkola w pionie - czyli na dolkach moze nie przycierac. jesli zmieniesz jej szerokosc z 185 na 175 lub 165 to przy skrecaniu nie bedzie obcierac o nadkola. wszystko zalezy od tego jak dobierzesz szerokosc i wysokosc opony i szerokosc felgi (cos tam J) i ET czyli odsadzenie felgi od piasty. podsumowujac: szeroka opona i niska ladnie wyglada, ale tez sa minusy, im nizsza opona tym bardziej twarde odczucia w czasie jazdy (mniejsza amortyzacja wstrzasow, wieksze zuzycie zawieszenia), im szersza opona tym wieksze spalanie, obciazanie skrzyni biegow i wiekszy aquaplaning w kaluzach, zwlaszcza w koleinach. po prostu trzeba sie zdecydowac - wyglad, komfort albo kompromis miedzy tymi rzeczami. ja mam 14" (co do felg to nie wypowiadam sie bo nie wiem jakie mam) 185x60, jak pisalem wczesniej, ranty przednie na blotnikach zaklepane zeby nie przycieral przy skretach, na dolkach tylem pieknie tre opony (dobrzez ze to juz czas na wymiane na zimowki) - wymieniam zawias z tylu na twardy i wysoki i bede mial po problemie
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
Witam podaje wam rozmiary felg z oponami i napiszcie mi ktore moge brac pod uwage kupna:
1. 165/65/R13
2. 185/65/R14
3. 185/60/R14 ET 38
4. 175/70/R13 ET 41 5,5J
5. 165/60/R14 ET 36
6. 175/70/R13 ET 38
7. 195/50/R14 ET 35
8. 155/70/R13 ET 41 5,5J
9. 185/60/R14
10. 165/65/R13 ET 38 5,5J
11. 175/75/R14
12. 185/60/R14
13. 165/65/R13
14. 175/65/R13
15. 145/80/R13 5.5J
16. 175/70/R13 ET 38 5,5J
Prosze napiscie mi numery zestawow ktore moge kupic do mojego polo coupe 91r. zeby nietarly na seryjnym zawieszenie( na czasie bede zmienial sprezyny na nowe)
ja mam opony 175/65/14 na zawiasie -60
trą przy większych chopach
więc na serji prawdopodobnie wszystkie mogą być
[quote=""Dawi18""]7. 195/50/R14 ET 35[/quote] w tym jest chyba zamałe et
u mnie na 13, alu 6 cali ET13 opona 165/55/13 i jest git na seri nie trze na 100% a przy moim obnizeniu - strzelam ze nieco ponad -40 tarlo dopiero przy sporym zaladowaniu ale tylko tyl bo male et i nie zaklepane ranty i poprzedni palant wlasciciel nie wsadzil odbojow podczas montazu sportowych amorow ale po 2 gumy na sprezyne i jest malina