Strona 16 z 26

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 17 maja 2012, 20:32
autor: raichle
Witam
Mam pytanie w sprawie norm olejowych. Czy jeżeli olej spełnia normę VW 507 to oznacz także że spełnia norme 506.01.
Z góry dziękuje za odpowiedz.

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 17 maja 2012, 21:32
autor: jhosef
[quote=""raichle""]Witam
Mam pytanie w sprawie norm olejowych. Czy jeżeli olej spełnia normę VW 507 to oznacz także że spełnia norme 506.01.
Z góry dziękuje za odpowiedz.[/quote]
Nie. 507 nie jest odpowiedni dla silników wymagających 506.01. Co prawda 506.01 to też norma LL i dla PD oraz DPF ale do specyficznych silników - np V10 TDI.
W drógą stronę można z tego co wiem. Z tego co mi mówił kolega z ASO silniki wymagające oleju 506.01 dla dobra właścicieli powinny mieć ten olej zalewany.,

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 19 maja 2012, 20:31
autor: raichle
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy olej Shell Helix Ultra AV-L nadaje sie to silnika 1.4 TDI PD bez PDF. Na opakowaniu wycztałem że spełnia normę VW 504/507. Na forum doszukałem sie żę w tej normie zawiera sie norma 506.01 czy jest to prawdą. I jaki inny olej ewentualnie polecacie do tego silnika.
Z góry dziękuje za odpowiedz.

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 19 maja 2012, 23:21
autor: bazi
Wezcie lepiej powiedzcie czy nie mozna tam wlac zwyczajnego 5w40 505.01 i zmieniac co 15 tys, tym bardziej ze nie ma DPF ? A no można. Tylko nastała głupia moda wlewać siki w stylu long life ,jezdzic po 5 lat na jednym oleju , myslec po nocach jaka norma ktora zastapila i czy moze bedzie OK a moze nie.

[quote=""raichle""]Czy jeżeli olej spełnia normę VW 507 to oznacz także że spełnia norme 506.01.[/quote]

Kod: Zaznacz cały

VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS. 
http://www.oiluks.pl/specyfikacje-producentow.html

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 07 cze 2012, 18:24
autor: emdzi
Witam,

Chce zmienić olej w Polówce.
Mam silnik 1.9 ATD jaki olej powinien być?
Czy ATD mają DPF?
na wlepie nie widze żadnego z oznaczeń typu 0GG 7GG 7GN

myślę nad tym olejem:
http://www.motul.com/pl/pl/products/195 ... sity%5D=34
o ile nie mam dpf

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 07 cze 2012, 19:23
autor: bazi
ktory to rok ? DPF byly chyba gdzies od 2005 ? najlepiej wjechac na kanał i sprawdzić

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 07 cze 2012, 19:34
autor: emdzi
no właśnie 2005 9n1 (okular przed liftem)

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 07 cze 2012, 19:44
autor: emdzi
w instrukcji w danych techniczncyh nie ma wogóle numeru 507 oleju przy żadnej pozycji...

jest 505.01 i 506.01 - long life i bez long life

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 07 cze 2012, 19:45
autor: bazi
najlepiej wejsc pod samochod i obejrzec caly wydech szukajac DPF i takich metalowych rurek wychodzących z niego
Obrazek

a masz taka kontrolke zapalajaca sie na chwile po wlaczeniu stacyjki ?
Obrazek

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 07 cze 2012, 20:55
autor: emdzi
ikony na liczniku nie mam - sprawdziłem przed chwilą.

Co do wydechu to nie mogę dobrze zajrzec ale widzę tłumik końcowy + chyba tłumik środkowy - mniej więcej na wysokości między fotel a nogami kierowcy i pasażera.

Jesli by wystepował DPF to nie byo by wyszczególnieone w ksiązce serwisowej że może być olej 505.01 lub 507.01?? ktoś moze zerknąc z tych co mają 1.9 i ksiązke VW?

W instrukcji obsługi jak jest rozrysowany licznik z opisem wszystkich ikon to nie ma ikony DPF`a.

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 08 cze 2012, 14:54
autor: emdzi
Jeszcze dwa pytania:

- wymiana filtru oleju i paliwa: czy tutaj jest jakaś specjalna procedura?

filtr oleju to ten zaznaczony na zdjęciu?:
http://img641.imageshack.us/img641/6899/wp000191s.jpg

czy tutaj procedura wygląda tak?:
- spuszczamy olej z silnika (dajemu mu chwilę na ścieknięcie rzecz jasna)
- wyjmujemy filtr
- wkładamy nowy filtr
- zalewamy silnik świezym olejem

pytanie: czy filtr oleju się zalewa olejem bezpośrednio do puchy jak w przypadku filtru paliwa?
Czy wogóle jest to konieczne w przypadku tych filtrów lanie do środka?

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 08 cze 2012, 23:56
autor: Mati_9N
[quote=""emdzi""]Jeszcze dwa pytania:

- wymiana filtru oleju i paliwa: czy tutaj jest jakaś specjalna procedura?

filtr oleju to ten zaznaczony na zdjęciu?:
http://img641.imageshack.us/img641/6899/wp000191s.jpg

czy tutaj procedura wygląda tak?:
- spuszczamy olej z silnika (dajemu mu chwilę na ścieknięcie rzecz jasna)
- wyjmujemy filtr
- wkładamy nowy filtr
- zalewamy silnik świezym olejem

pytanie: czy filtr oleju się zalewa olejem bezpośrednio do puchy jak w przypadku filtru paliwa?
Czy wogóle jest to konieczne w przypadku tych filtrów lanie do środka?[/quote]

Tak to filtr oleju. Procedura odbywa się tak jak napisałeś i nie trzeba filtra zalewać olejem. Wystarczy dolac olej do poziomu max , odpalić silnik na chwilkę i po chwili ewentualnie dolać oleju. :)
Co do wymiany filtra Paliwa nie ma specjalnej procedury , odpinasz wężyki wymianiasz filtr , zalewasz go i odpowiednio podpinasz wężyki :)

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 09 cze 2012, 0:27
autor: emdzi
czyli trzeba troche ropy miec w butelce żeby zalać filtr paliwa.. aczkolwiek jest jak jest filtr paliwa w obudowei nowy to trzeba specjalnie go rozkrcać żeby zalać go?

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 09 cze 2012, 1:28
autor: Mati_9N
[quote=""emdzi""]czyli trzeba troche ropy miec w butelce żeby zalać filtr paliwa.. aczkolwiek jest jak jest filtr paliwa w obudowei nowy to trzeba specjalnie go rozkrcać żeby zalać go?[/quote]
niekoniecznie aczkolwiek bedzie tak szybciej bo pompa nie bedzie musiala sie meczyc zeby zalac filtr. U Ciebie są bodajże takie śrubki po ktorych odkręceniu dochodzisz do filtra? chyba ze masz filtr z takim przylaczem blokowanym na taką zawleczke to po prostu wyciagasz ja , wyjmujesz ten element i zalewasz filtr :)

Re: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

: 09 cze 2012, 23:49
autor: emdzi
Dzieki za pomoc.
Musze jeszcze sie ogarnac jaki olej zalac i bedzie komplet do przegladu.
Zagwostka jest czy mam dpf czy nie. Z tego co narazie widze to nie mam ale musze sie jeszcze upewnic. Sprawa przegladu zalatwiona wowczS bedzie.

Kolejna sprawa to obnizenie kozy.. Ale to juz w watku o zWieszeniu. Jesli macie jakies doswiadczenia chetnie poczytam tam.