Strona 16 z 64
Re: wymiana silnika AER
: 15 mar 2010, 19:47
autor: keramer
dzięki panowie
teraz to wszystko jasne :piwo:
swap g60 z 1.6 8v
: 19 mar 2010, 10:27
autor: surian
Witam Pany.
Grubo zastanawiam się nad swapem na silnik 1.8 g60(ew. 1.8t 1.9 tdi lub 2.0 z golfaII KR) i teraz mam pytanie czy ta jednostka wejdzie mi bez rzeźby?
I pytanie jakie podzespoły musiałbym zmienić.
Mile widziane propozycje innych silników, byle by to jechało

Pozdrawiam.
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 19 mar 2010, 10:31
autor: JuStIcE
Z tego co wiem to bez rzeźby się nie obejdzie. Ale jak chcesz mieć więcej info, spytaj Cyprysa, on ma 1,8T.
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 19 mar 2010, 14:43
autor: vwkas18
surian 1,6 16v największy silnik jaki wchodzi bez problemu
później zaczyna się rzeźba
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 19 mar 2010, 20:36
autor: surian
dzięki
Więc podejmujemy temat 1.6 16v
Teraz pytanie jakie tajle podejdą mi od 1.6 8v i co muszę dokupić??
Ile koni moge zyskac przez taka zmiane??
Czy o podzespoły typu ostre wałki, doloty, kolektory wydechowe jest cięzko do tego silnika?
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 19 mar 2010, 20:52
autor: vwkas18
surian dobra moze inaczej ile masz kasy?? jeżeli może będę może nie to odpuść temat
chcesz mieć moc a masz 5 tyś w kieszeni i narzędzia czas oraz pojęcie o autach??
nie sztuką jest wsadzić silnik ale trzeba inne zawieszenie, hamulce stabilizator i inne podzespoły powymieniać aby miało to ręce i nogi
zastanów się lepiej i kup gotowe auto i zacznij doprowadzać do ładu niż bawić się
nic z twojego silnika nie pasuje do innego
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 19 mar 2010, 21:29
autor: borys_wrocek
po pierwsze silnika 1,6 16V 120 km nie dostaniesz bo pół forum czai się na taki, a pojawia się wyjątkowo rzadko. Z taili mało co ci podejdzie, wszystkie taile są cholernie drogie do 16V i rzadko dostępne. Na dodatek musisz trochę rzeczy dołożyć stablilzatory, mocne hamulce itd. Rozpędzić auto nie jest problem ale zatrzymać je
Nie to rzebym zniechęcał ale musisz sobie zdawać sprawę z problemów.
jak twój silniczek zdycha to już prędzej 1,4 16V 100km lub 1,6 16V 100km przynajmniej moża je kupić.
Acha g60 wchodzi ale z ostrym dłubaniem, natomiast g40 wejdzie szybciej. silniczek jest tanszy, jest do niego sporo rzeczy i generalnie mnie problemów ale też mniejsza moc. chociaż sądząc po vwkas'a autku to potencjał jest.
Re: wymiana silnika AER
: 19 mar 2010, 23:52
autor: keramer
wymieniłem silnik na nowszy,po rozruchu i na pierwszej jeździe wywaliło mi wode z chłodnicy(brakowało zaślepki),po tym nie chciał juz odpalić,wymieniłem świece i kable WN,odpala i chodzi super,nie wiem jak,ale nie mam brzęczka(powiadomienia)o włączonych światłach(kiedy wyjme kluczyk ze stacyjki) i otworze drzwi-zawsze był.
poza tym teraz wyszło ,że sprzegło słabe,albo spalone(czuć było spalenizne)
tzn tak mi sie wydaje,ze to sprzegło...
była próba podkręcenia ale dużo nie dało-auto jest słabe -rusza cieżko
szkoda,miałem silnik wyjęty-moje sprzegło z poprzedniego było ok,dostep był -a teraz...
pozdrawiam
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 9:29
autor: surian
Szkoda ze tak zniechęcacie.
Jakieś tam pojęcie o swapach mam, ale nie w vw i temat założyłem po to żeby sie dowiedzieć co i jak. Chciałem się dowiedzieć na jaki najlepiej itp. Tym którzy odpowiedzieli dzięki bardzo :piwo: tylko teraz mam dylemat w co się pchać bo po 25 koni swapa robił nie będę, a reszta to druty lub czekanie na silnik. Zobaczymy co z tego wyjdzie, pewnie będę polował na jakiegoś rozbitka

Pzdr.
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 13:07
autor: JuStIcE
Hmm, ja bym miał inny pomysł

Zrób dolot i wydech, da Ci to parę kucyków i poprawi moment obrotowy.
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 13:31
autor: borys_wrocek
surian: to nie tak że Cię zniechencamy, tylko musisz wiedzieć co cię czeka. Naprawdę jest mnóstwo osób które znalazły silni g40 na allegro za 400 dolicza 200 zł na cześci i chcą robić swapa. Chesz wsadzać mocny silnik to wsadz 1,8 T ale to jest ostra rzeźba i duże koszty ponad 10k.
A za 25 koni nie chcesz robić swapa.
Jedyny silnik który wchodzi bez problemowo AJV jest niedostępny.
Silnik 2,0 gti z golfa wejdzie ale skrzynia już nie
zbadaj temat silnika z ibizy cupry, w tym kierunku nie patrzyłem.
Niezależnie od tego czeka cię trochę rzeźby, np. układ hamulcowy, jak taki jesteś zawidziony to zrób sobie swap hamulców. na allegro jest tanio (300zł) tarcze i zaciski 280mm. Przejrzyj sobie dział projekty zaawansowane zobaczysz ile jest kombinowania.
Acha każdy swap to rzeźba mniejsza lub większa, który masz rocznika auta, przed liftem czy po ??
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 17:47
autor: surian
mam rocznik 96 na szerokich zderzakach, ale podświetlanie liczników mam jeszcze zielone wiec chyba przed liftem.
NA to ze tanio i łatwo nie będzie jestem przygotowany, miałem wcześniej cinquecento w które włożyłem cos pod właśnie 10k zł (swap skrzynia hamulce zawias) i teraz zaczynam modzić z polówka. Hmm narazie mam tysiąc pomysłów dziennie

Zobaczymy jak sie bedzie temat rozwijał i będe informował na bieżąco

Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 17:52
autor: JuStIcE
Cezkamy z niecierpliwością na relacje z postępu prac. A ja od siebie dorzucę jeden pomysł - zastanawiałeś się nad 1,4 TSi??

Byłoby bardzo ciekawie z takim silnikiem, bo to w sumie 1,4 - ale ma niezłe stado pod maską

Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 19:31
autor: przem_polo
[quote=""JuStIcE""]Cezkamy z niecierpliwością na relacje z postępu prac. A ja od siebie dorzucę jeden pomysł - zastanawiałeś się nad 1,4 TSi?? Byłoby bardzo ciekawie z takim silnikiem, bo to w sumie 1,4 - ale ma niezłe stado pod maską[/quote]
Ja jakbym mial robic swapa to wlasnie ten silnik wzial bym pod uwage.160KM, ktore ponoc mozna podkrecic bez problemu do 200KM.Zaleta sa male przebiegi,a wada ze do konca nie wiadomo jak ten silnik wypadnie pod wzgledem awaryjnosci(choroby wieku dzieciecego).
Re: swap g60 z 1.6 8v
: 20 mar 2010, 21:10
autor: borys_wrocek
surian: 96 to przed liftem, zreszta po lifcie też są zielone,
przekładanie TSI to jest to. Bardzo cięzki temat, ale silnik najlepszy z możliwych. czekamy na pierwszego swapa.