Wszystko o: Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adickencjo
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 01 paź 2010, 12:19

Post autor: adickencjo »

Witam Was Polówkowicze.
Mam problem z odpowietrzaniem - wymieniałem klocki z przodu, zmieniłem wszystkie uszczelki pompy hamulcowej i elastyczny wężyk przy prawym kole. Przy okazji mówię zmienię płyn. Stary odessałem, wypchnąłem z przewodów. Złożyłem z powrotem pompę, przykręciłem przewody i włożyłem zbiorniczek. No to heja - nalałem płynu, odkręciłem odpowietrznik w prawym tyle i kumpel pompuje. Pompuje, pompuje, coś tam z odpowietrznika słychać i... nic się nie dzieje! Pompował dobre 5 min, ze zbiorniczka niewiele ubyło (było na napisie MAX, zeszło do dolnej krawędzi tegoż napisu). No to mówię sprawdzę, czy coś się pojawiło w bliższym kole - to samo. Co się stanęło? Dodam że wszystkie wężyki są drożne, spuszczałem nimi przecież płyn kilka godzin wcześniej...

Jakieś sugestie?

EDIT:
Zdemontowałem pompę. Poprzednio, przy wymianie uszczelek naszlifowałem sobie rowek ułatwiający zdjęcie tej rozpychającej zawleczki. Pomyślałem, że warto o tym wspomnieć.
Obrazek

Poniżej natomiast przedstawiam, jak jest poskładana obecnie pompa - może coś jest założone źle?
Nabazgrałem pod cyframi, w jakim kierunku rozszerzają się uszczelnienia.
Obrazek

Jakość jest, jaka jest - zdjęcia robione telefonem.
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

witam.

Czy 180X30mm to są wymiary bębnów w Polo II (86c2f) ?

bo mam okazje kupić szczęki firmy Raicam za 25zł..
tylko nie wiem czy mi podpasują.. a nie chciałbym wtopić kasy na coś co nie bedzie pasowało..

(pisałem we 'wszystko o hamulce ale nikt mi nie odpisał..)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

wg etki-tak, pasują.
P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Parówa »

mam zerwaną linkę od ręcznego, mogę gdzieś kupić taką? Tzn przejrzałem wszystko i do bębnów nie widać żadnych przerwań lecz gdy zaciągam ręczny mogę sobie zęby wybić :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

Ponieważ zerwała ci sie końcówka linki w bębnie. Kupic mozesz np.w sklepie zajmujacymi sie czesciami zamiennymi, np. intercars, saros, itp. lub na allegro
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
Wojt@s
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wojt@s »

Czy klocek ATE 13.0460-7030.2 pasuje do polo 1.4D 1991 rok, wersja coupe??
Awatar użytkownika
pajtak
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 13 sty 2010, 15:57
Lokalizacja: Chełm

Post autor: pajtak »

a jak jest z tarczami na przód z corrado 16v albo golfa mk2 kr?? siedzą tam tarcze 256x20 z tego co wiem to marcingenesis ma takie u siebie w polo ale czy to pasuje bez żadnego kombinowania?? felgę mam 14 także raczej się zmieszczą. Bo tarcze na tył to ponoć podchodzą z całą belką z golfa mk2 gti
86c2f style - golf mk3 gti
Awatar użytkownika
mlody90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 219
Rejestracja: 17 lis 2008, 14:54
Lokalizacja: TOP / Kielce

Post autor: mlody90 »

belka z golfa na bank nie podejdzie bo ma za szeroko "uchwyty" do budy chyba ze by kombinowac i przerabiac...

a co do 256mm to powinny pasowac o ile sa odkrecane od zwrotnicy z jarzmami bo zdazaja sie jarzma jednolite z zwrotnica a tylko zacisk odkrecany...
[size=12px]https://picasaweb.google.com/mlody.997x/GIEDA#[/url] [/color][/size]
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Hamulce 256 pasować nie będa, mocowanie jarzma ma inny rozstaw.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a czy ktos mi moze powiedziec jak to jest z zestawami reperaturek do zaciskow VWII

wedlog katalogu Seinsa tloczek VW II ma 54 mm a jak ja mierze swoj to wychodzi 48

tak samo wedlug tego samego katalogu polo 1.0 hz tez ma tloczek 54 mm juz zglupialem
p
polo11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 05 lis 2010, 6:55
Lokalizacja: lodz

Post autor: polo11 »

pytanko , czy można gdzieś dostać NIEDROGO teflonowe prowadnice do przednich zacisków ???
P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Parówa »

bruczyk przerabiałem to dzisiaj :) też kupiłem u znajomego w sklepie cały zestaw gumek i co się okazało były właśnie na 54mm, gumki od prowadnic też były za długie, tak więc wziąłem tłoczek i zacisk do niego i dobieraliśmy :) jak będę miał dostęp do swojego laptopa wrzucę zdjęcia numerów które były na opakowaniu od gumek. Aha i faktycznie tłoczek miał 48mm, dobraliśmy taki zestaw gumek, poskładałem wsio i wreszcie polo zaczęło hamować, tylko urwałem odpowietrznik z tyłu :P ale już zamówiony jest cały ten tłoczek w bębnie i jutro sobie zmienię i odpowietrzę tył. I doszliśmy z kolegami ze sklepu do wspólnych wniosków że najlepiej jest zdemontować hamulce i dopierać według rozmiarów :P bo u mnie nawet klocki złe dobrali i musiałem stare przywieźć na wzór :(



aha jeszcze jedno co do ręcznego, jeśli się zerwie linka nie ma możliwości zarobienia końcówki na nowo bo będzie za krótka i szybko się zerwie tylko polecam kupić całą linkę, koszt 30zł a o wiele mniej kłopotów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Może mi ktoś obrazowo wyjaśnić jak sie podciąga ręczny z tyłu w bębnach?
Podciągałem linke w budzie, koło wajchy ale mierny skutek.
Znalazłem tylko jakies info. o trójkąciku i sprężynce.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Brzeziak_""]Znalazłem tylko jakies info. o trójkąciku i sprężynce.[/quote]
samoregulator. jak zdejmiesz bęben to ten trójkątny kawłek blaszki dobrze jest wyczyścić i nasmarować. czasami zdarza się że przyrdzewiały nie reguluje tak jak powinien co skutkuje albo nierównomiernym ręcznym względem kół albo po prostu jego brakiem.
W bębnach raczej nie naciągniesz linki. Zobacz szczęki, bo może kwalifikują się do wymiany dlatego nie hamują. A w budzie regulację masz do końca dokręconą na gwincie?
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Szczęki są 1.5 roczne, mięsa jest w pip.
Na przeglądzie gościu nie miał żadnych zastrzeżeń. Oby dwa koła hamują tylko z nie zadowalającym skutkiem.
Co do regulacji to nie jest podkręcona na max-a. Z tym że jak zaciągam ręczny to ciężko wchodzi na 1 ząbek, na drugi z trudem, a o 3 można zapomnieć.
Może to rozbiorę, wyczyszczę i nasmaruje jak mówisz.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”