Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""bazi""]te Xw30 sa to oleje teoretycznie energooszczedne o mniejszych oporach wewnetrzych. W praktyce dają cieńszy film olejowy , który łatwiej zerwać. Dlatego zalał bym tu 5w40 , albo 0w40.[/quote]
Nie do końca bym się z tym zgodził. Silnik w moim obecnym aucie jest ultranowoczesny konstrukcyjnie, a pomimo jego złożoności producent zaleca właśnie olej 5W30.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Po pierwsze oleje w30 mają niską górną temperaturę graniczną lepkości (gorzej spisują się przy wyższych temperaturach). Zalecane są do silników konstrukcyjnie do tego przygotowanych ( chłodnica oleju , kanały wodne dokładnie rozplanowane aby równomiernie chłodzić silnik). Nie zalecał bym ich do aut po zwiększeniu mocy , jeśli ktoś lubi ostrą jazdę i do małych silników aut które jeżdżą często po autostradach ( długi czas pracy na prawie maksymalnej mocy , turbiny nie lubią tego oleju ). Ja wybieram olej to 0w40. Zero ze względu na polskie zimy ( często mrozy -20) , oczywiście spełniający normę na pompowtryski do mojego BAY.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

dziś wymieniałem olej castrol i wlałem całą bańke 4 litry i mam minimum ile ma wejść oleju katalogi podają 3.8 litra i 4.0


a co filtra paliwa to ja dziś zakładałem nic nie zalewałem z 3 razy przekręcasz stacyjke i odpala za pierwszym razem nic nie dusi
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Ja zalewam Liqui Moly 10w40 MoS2 http://www.youtube.com/watch?v=XV9dr9KSzr8 ciekawe co pierwszy lepszy mechanik powiedział by po wyjęciu miarki ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

sprawdziłby palcem jak dobry kucharz i powiedział "O... dwusiarczek molibdenu, pychota" :mrgreen:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Panowie jaki najlepiej wlać olej do WV POLO 1,2 6V 2003.r przebieg 166.tyś KM.Posiada katalizator.Głównie chodzi mi o olej castrol tylko nie wiem jaki typ najlepiej... 10w 5w a moze 0w prosze o odpowiedz
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

5W30 lub 5W40
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Czym one się rożnią ? 30 od 40 ?
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

30 wprowadzone bylo po to, zeby w teorii dac mniejsze opory wewnetrzne i mniejsze spalanie. W praktyce dało jedynie to, ze taki olej daje cieńszy film olejowy podatny na zerwanie. Na naszą strefe klimatyczną do Twojego polo wystarczy 5w40 z normą VW 502 00.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

z pierwszego tloczenia sobie wlej tez pojedzie :grin: ja zalewam jak producent zalecił Castrol SLX III 5W 30 wlej sobie i bedzie git to mam bez tego syfiastego filtra bo sa oleje tez do filtra
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

syfiastego filtra bo sa oleje tez do filtra
chodzi ci o DPF cząstek stałych? :oki:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

tak tak rat4 :grin:
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
e
emdzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:06

Post autor: emdzi »

To ja dodam kilka słów o oleju i filtrach.

Auto od nowości jeździło jak serwis ASO kazał... u mnie jeździ na oleju ząbek lepszym czytaj Motul 5w40 zgodny z 505.01 oraz filtr oleju ori VW... jakiś czas temu sprawdzałem poziom oleju i takie tam kosmetyczne sprawy wyciągnąłem miarke a olej po 8k km nie był nawet czarny jak to w klekocie... myślę że to też dobrze świadczy o produkcie.

Olej jest w dobrej cenie 5l - 180 PLN teraz via strona Motula (dostawa 12PLN do domu) nigdzie nie muszę po niego jechać dają do drzwi ;) Na przeglądy ASO daje zawsze swój olej. (ASO przeglądy bo mam dość niski przebieg i trudno może być kupcowi potem uwierzyć że ma tak mało :) )
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Obecnie muszę wymienić olej i tak się ostatnio zastanawiam czy dobrze robię, lejąc Mobila 5W50 fully synthetic... Czy nie czas przejść na jakiś półsyntetyk? Silnik to 1.4 75 KM BBY; obecny przebieg to niecałe 141 tys. km; auto z 2002 roku. Jak jeżdżę z dużymi prędkościami czyt. po autostradach to lubi się napić oleju. Ale ponoć z tego co czytałem, słyszałem to ten typ tak ma...
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""misiek89""]5W50 fully synthetic[/quote]
to nie jest olej do tego silnika , nie spełnia norm.
Olej ma byc 0w40 lub 5w40 z normą VW 502 00
[quote=""misiek89""]Czy nie czas przejść na jakiś półsyntetyk? [/quote]
na półsyntetyk czy mineralny to przechodzisz jak ci pali litrami olej , a kasy brak na naprawe
[quote=""misiek89""]Jak jeżdżę z dużymi prędkościami czyt. po autostradach to lubi się napić oleju.[/quote]
ten silnik służy do spokojnego toczenia się przez dziadka do sklepu po bułki , a nie pałowania po autostradach
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”