red GTI by wojtas

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Z tańszych ale nie tanich masz AP i Weitec (ostatnio zmieniła się nazwa)
ja mam używanego Weiteca TX+ i jestem mega zadowolony, jest sztywny (odbicie regulowane) ale nie deskowaty
oba maja wymienne wkłady (AP w droższych wersjach chyba tylko)
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

a coś właśnie widziałem Twoje żelazo w Lublinie :) goniłem Cie na sp. pracy ale byłem cieżarowym i max 85 :D
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

Marcin86c coś mi się wydaje, że polecę w jakieś budżetowe rozwiązanie typu TATA technik albo mts. Mam plan parę mankamentów w polo zrobić i trochę cienko z funduszami jednak będzie. Ostatnio taką zabawkę ogarniałem
ObrazekIMG_9648 by wojtasllb, on Flickr
i cały budżet hobbystyczny mi pochłonęła, a jest jeszcze trochę do zrobienia żeby była igła

Hiszp4n jak widać cały czas na chodzie żelazo ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

MTS jest dobry tylko jak sie chce połozyc auto na ziemi.. zero komfortu, zero wartości trakcyjnych, ale jak wolisz.
ST Suspension - to nowa nazwa Weiteca

Może się spotkamy na zlocie to jak będziesz chciał to po tej samej trasie można porównać oba zawieszenia.
Test porównywalny mimo innych silników, bo masa zbliżona, satbilizator jedynie cieńszy u mnie (chciałem zmienić na GTI ale chyba sprzedającemu (z forum) się nie chciało podać wymiarów do załatwienia kuriera, bo zmilkł).
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Marcin86c""]MTS jest dobry tylko jak sie chce połozyc auto na ziemi.. zero komfortu, zero wartości trakcyjnych, ale jak wolisz.[/quote]
Jeździłeś na gwincie MTS?
[quote=""Marcin86c""]ST Suspension - to nowa nazwa Weiteca[/quote]
Od kiedy? Marcin, czy Ty możesz cokolwiek sprawdzić zanim zaczniesz pisać? Bo według moich informacji ST Suspensions to spółka-córka KW, więc nie ma nic wspólnego Z Weitekiem.

Wojtas, napisz, ile tym autem pokonujesz rocznie i czego oczekujesz dokładnie od zawiasu.

Tuning Art/TA Technix - przy założeniu, że mają położyć auto na glebie, sprawdzają się idealnie. Jeżeli obniżenie będzie w granicach -100, to i komfortu się trochę znajdzie :) Warunek - rozpórka kierlichów.
MTS - jak wyżej, z tym, że pod MTSa można śmiało zaaplikować fabryczny stab z GTI, co w przypadku TA Tesco i Tuning Arta może być trudne.
AP - tutaj mamy spółkę-córkę KW w cenie delikatnie większej niż MTS. Śmiało mogę polecić, jakość wykonania bardzo fajna, gwint w opcji tańszej (bez regulacji twardości) jak dla mnie delikatnie zbyt miękki (ale to ja, przyzwyczajony jestem to telepania autem, bo siedzi na odbojach). Natomiast droższa wersja, z regulacją twardości jest już pro :)
ST - podobnie jak wyżej, z tym, że tu dochodzi już kolejna półka, która do regulacji wysokości dodaje regulację kątów na przedniej osi.
KW - klasa sama w sobie, nie muszę się rozpisywać :)

Generalnie najlepszy stosunek cena/jakość będzie miało AP.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Tak sprawadzam: http://zawieszenia-sportowe.pl/index.ph ... &Itemid=20
"ST Suspension nie jest zwykłym rebrandingiem marki Weitec - to bardzo głęboka i czasochłonna reorganizacja całej firmy KW."

Nie jeździłem na MTS/TA/Tuning Art, a bazuje na opiniach innych.
Sam miałem do czynienia z kitem MTS i zawieszeniem koni/weitec (amortyzatory/sprężyny). Oczywiście wersja druka owiele lepsza, uto się prowadziło i nie skakało jak piłka na każdej nierówności.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

jak wpadnie gwint to stab wylatuje w tym samym momencie bo nie ma sensu żeby był oparty o budę non stop, wtedy właściwie jeszcze podnosi odciążoną stronę nadwozia do góry, wiec działa dokładnie przeciwnie do swojej roli.

Dlatego chce żeby gwint był sztywny przy obniżeniu w granicach tego z obrazka. no może jakieś 2-3 centy w dół maksymalnie
Obrazek


z tego co pisałem z kolega majkel0908 gwint racelanda który sprzedaje jest miekki przy sporym obniżeniu bo ocierają mu opony o nadkola na szybkich łukach ,gdzie jak auto stoi jest 4-5 centymetrów luzu

ten zawias który mam teraz(springi gti/amorki mts) jak jadę jest sztywniejszy na dołkach niż gwint weitec hicon gt który ma moj brat w swoim polo9n3, ręcznie nie da się nagnieść budy na dosłownie 1 centymetr, a na zakrętach dzieje się to co widać na fotkach z toru pomimo ori staba gti.

Powiem tak gwint o charakterystyce weitec hicon gt w cenie tata technik by mnie satysfakcjonował :)
czyli szukam jak najtańszego zestawu ze sprężyną progresywną


tak przeglądam i widzę, że aktualne modele od ta i mts maja przednie spreżyny progresywne i tylko na tyle maja liniowe sprężyny z helperami, wcześniej do polo zestawy miały z przodu tez helpery czy mi sie wydaje? no i mts ma nacisk na tyl 810 a ta 770kg
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/pr ... -6n-2.html
http://www.mts-technik.pl/3148/product/ ... -mtsgwvw28
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""wojtasllb""]
Dlatego chce żeby gwint był sztywny przy obniżeniu w granicach tego z obrazka. no może jakieś 2-3 centy w dół maksymalnie
Obrazek
[/quote]

Przy takim obniżeniu jak na obrazku to gwinty MTS czy TaTechnix powinny dać radę :)
Generalnie przy takim ustawieniu gwint Racelanda był dosyć sztywny.

Ja miałem trochę nisko opuszczony i przez to czasami zdarzyło się otarcie o nadkole a w szczególności na oponach 195/45/15.

Ja bym szukał coś markowego w używce, a jak nic by się nie znazło do wiosny to nówka MTS, TaTechnix lub FK :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

ogólnie ciężki temat, żaden producent przynajmniej z tego co zaobserwowałem nie podaje właściwości zawieszenia w jakiś liczbowych wartościach, dzięki którym dało by rade je ze sobą zestawić i porównać. Trzeba bazować na wypowiedziach użytkowników, jednak są one subiektywne bo mało kto ma faktyczne porównanie konkretnych modeli w konkretnym aucie itp. Najważniejsze w moim przypadku wydaje się być info czy sprężyna w danym zawiasie jest progresywna czy liniowa. tutaj link dla zainteresowanych: http://www.vwclub.pl/wydarzenia/Porady% ... rada02.htm
dlatego mój zawias jest sztywny na małych nierównościach a na szybkich zakrętach jedna strona jest na odboju a druga w powietrzu :) a taki weitec hicon gt na małych dołkach płynie jak seria, a na szybkich łukach auto trzyma idealny poziom.
znalazłem jeszcze taki artykuł który stawia mts troche wyzej od Ta http://zawieszenia-sportowe.pl/index.ph ... nfo-ogolne
i tu ciekawe czy odczucia, że TA jest twardszy odnoszą się do jazdy na wprost po wybojach czy przechyłów budy na zakręcie :niewiem:
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""wojtasllb""]ogólnie ciężki temat, żaden producent przynajmniej z tego co zaobserwowałem nie podaje właściwości zawieszenia w jakiś liczbowych wartościach, dzięki którym dało by rade je ze sobą zestawić i porównać. Trzeba bazować na wypowiedziach użytkowników, jednak są one subiektywne bo mało kto ma faktyczne porównanie konkretnych modeli w konkretnym aucie itp. Najważniejsze w moim przypadku wydaje się być info czy sprężyna w danym zawiasie jest progresywna czy liniowa. tutaj link dla zainteresowanych: http://www.vwclub.pl/wydarzenia/Porady% ... rada02.htm
dlatego mój zawias jest sztywny na małych nierównościach a na szybkich zakrętach jedna strona jest na odboju a druga w powietrzu :) a taki weitec hicon gt na małych dołkach płynie jak seria, a na szybkich łukach auto trzyma idealny poziom.
znalazłem jeszcze taki artykuł który stawia mts troche wyzej od Ta http://zawieszenia-sportowe.pl/index.ph ... nfo-ogolne
i tu ciekawe czy odczucia, że TA jest twardszy odnoszą się do jazdy na wprost po wybojach czy przechyłów budy na zakręcie :niewiem:[/quote]

Według danych co podaje producent TA technix to sprężyny w tym zawieszeniu dla polo 6n2 są liniowe
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

Dzięki za linka :good: mts nie ma TUVa :( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=390352
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""wojtasllb""]Dzięki za linka :good: mts nie ma TUVa :( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=390352[/quote]

No właśnie z ciekawości popatrzałem na TUV Racelanda i tam były spręzyny progresywne..

Ale jeżeli w opinii użytkowników MTS jest bardziej komfortowy niz Ta Technix w normalnym użytkowaniu, to jest podejżenie na sprężyny progresywne w zawieszeniu MTS :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

napisałem do mts technik polska, oto odpowiedz:

"Dzień dobry.

Dziękuję za wiadomość. Przednie sprężyny posiadają charakterystykę progresywną, natomiast tylne liniową. Aktualnie posiadamy wybrany zestaw zawieszenia na stanie magazynowym.

Pozdrawiam,
Maciej Nowak
mts-technik.pl"

także jestem na 99% zdecydowany na gwint od mts :grin:
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

pakiet performance :)
Obrazek
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

Fajny ten pakiet performance :grin:
Czekam na fotki po montażu zawiasu :)
I oczywiście wrażenia po założeniu filterka :) bo tez rozglądam się za czymś podobnym :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N2”