Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

JuStIcE a 800 kg :) czyli masz 130 kg róznicy
Py z G40 ma 113 w serji po modach powiedzmy 140 km
ale zawsze albo tylko pojemność 1272 ccm
na allegro jest białe 6n z G40 ale podobno to nie jedzie ze względu może i na trochę zajechany silnik
jeżeli chcesz się dużo dowiedzieć na temat ewentualnych problemów ze Swapem to napisz do _poldi_ na forum http://www.g40.fora.pl a napewno ci pomoże
Napisz od kogo chcesz brać ten silnik od Ethana czy Dawida / Patryka??
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""vwkas18""]na allegro jest białe 6n z G40 ale podobno to nie jedzie ze względu może i na trochę zajechany silnik[/quote]
Dokładnie tak jak piszesz. Auto stoi od kilku ładnych miesięcy bez ruchu, w dodatku coś z silnikiem jest nie tak. I jestem tego zdania że pomodzone G40 zrobiłoby lepszą robotę niż AFH :D
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

JuStIcE 1,6 16v może nie ma doładowania przez co będzie miało gorszy start jednak pojemność robi swoje
G40 to nie tylko pięknie ładnie... jeżeli chodzi o dostępność cześci
(coraz gorzej) a także ceny sporo większa :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""vwkas18""]1,6 16v może nie ma doładowania przez co będzie miało gorszy start jednak pojemność robi swoje[/quote]
Znów masz rację, ale ja jestem tego zdania że liczy się odejście. W Polsce nie ma dróg, na których wykorzystywałbyś w pełni potencjał AJV. Sam moim Białasem ostatnio miałem 150 na budziku i skończyła mi się droga... Bardzo rzadko rozwijam takie prędkości, bo i nie ma gdzie i nie jestem fanem szarżowania.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

JuStIcE ale błądzisz chłopie... koło też ma znaczenie
mniejsza średnica więc koło kręci się szybciej i osiąga lepsze przyspieszenie ale mniejsza prędkość maksymalną
załuż sobie 13 a 15 czy 16 i będziesz miał porównanie
1,6 16v ma 120 Km a G40 1,3 113km
prześpieszenie mają takie same czyli ok 8 sek
stary silnik to stary silnik
mam G40 wiem jakie są wady i zalety
zaletą jest kompresor i jednocześnie wadą :) pompuje od zera ale trzeba pilnować się bo niechciana przygoda koszować może 1,5 tyś a nawet więcej (sam kompresor)Kosiar

Kosiar co do łap napewno trzeba przerabiać
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

zaletą g40 jest jego osiągalość i cena w stosunku do ajv. no i niezla moc w stosunku do aee. zresztą ze swapów to chyba te dwa silniki dają się jakoś wsadzić bezproblemowo.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Wiadomo że o silnik doładowany trzeba dużo bardziej dbać niż o wolnossący. Wcale nie mówię że musi być kolorowo, bo wiem że nie jest :agree: ale mimo wszystko według mnie gra warta świeczki.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote=""vwkas18""]załuż sobie 13 a 15 czy 16 i będziesz miał porównanie[/quote]


między 14 a 16 różnica jest mega.... zauważyć można od razu po starcie
k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Post autor: kicur »

kolego a jakie miałeś oznaczenie ecu przy silniku 1.0 AER ? chcesz sprzedać ecu ?
Awatar użytkownika
Kosiar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kosiar »

hehe dzieki Panowie za rady ale podstawowe pytanie czy bede czuł o wiele wieksza roznice miedzy 1.4 8v a G40 o to mi jedynie chodzi, jak pewnie wiecie albo i nie mam dosc szerokie lacie z oponami 185/40
wiec jak to sie bedzie zachowywac , ja tym polo robie okolo 60 tys km rocznie poki co 1.4 mnie nie zawiodlo a od jesieni juz nalatalo 45 tys wiec nie chcial bym zeby mi sie g40 sypalo
Polo 6n 1.4 Gold line
www.tuningkingz.pl
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Kosiar""]hehe dzieki Panowie za rady ale podstawowe pytanie czy bede czuł o wiele wieksza roznice miedzy 1.4 8v a G40 o to mi jedynie chodzi, jak pewnie wiecie albo i nie mam dosc szerokie lacie z oponami 185/40[/quote]

różnicę napewno odczujesz w końcu to przesiadka z 60 kucy na 113, z momentem niech ktoś napisze jak jest bo nie pamiętam. Poza tym G40 daje ci większe pole do modzenia.
185 to gdzie tam one szerokie ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

kosiar : jakie tam szerokie ja mam 195 i wydaje mi się że kolarzówką jeżdzę.
A róznica będzie,

[quote=""JuStIcE""][quote=""vwkas18""]1,6 16v może nie ma doładowania przez co będzie miało gorszy start jednak pojemność robi swoje[/quote]
Znów masz rację, ale ja jestem tego zdania że liczy się odejście. W Polsce nie ma dróg, na których wykorzystywałbyś w pełni potencjał AJV. Sam moim Białasem ostatnio miałem 150 na budziku i skończyła mi się droga... Bardzo rzadko rozwijam takie prędkości, bo i nie ma gdzie i nie jestem fanem szarżowania.[/quote]
ja tam 150 to robię jak jadę do sklepu a mam kilometr :D
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

g40 ma około 150 nm momentu a 1,4 ma 116 nm także przyrost jest i na bank będziesz to odczuwał,
w ogóle silnik G40 jest przystosowany na doładowanie a zwykły 1,4 długo by nie pożył z kompresorem czy turbem na plecach...pewnie sypnąłby się jak domek z kart.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Znalazłem takiego u Anglików, zresztą był na sprzedaż:

http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.p ... pic=173229

z tego co napisali kombinowane były łapy silnika, cała wiązka i przerabiane linki od skrzyni biegów. Gość w chwili sprzedaży miał wymodzone na 160-170 kucy.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
arczyk17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 250
Rejestracja: 25 paź 2009, 12:19
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: arczyk17 »

mam w swoim classicu motor 1,4 benz i chcialbym zmienic na inny z powodu slabych skrzyni biegow co byscie proponowali i jakie silniki do niego podejda
viewtopic.php?f=29&t=20117

VI ZLOT ŚLESIN 2011
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”