Strona 18 z 64
Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 21:30
autor: vwkas18
JuStIcE a 800 kg

czyli masz 130 kg róznicy
Py z G40 ma 113 w serji po modach powiedzmy 140 km
ale zawsze albo tylko pojemność 1272 ccm
na allegro jest białe 6n z G40 ale podobno to nie jedzie ze względu może i na trochę zajechany silnik
jeżeli chcesz się dużo dowiedzieć na temat ewentualnych problemów ze Swapem to napisz do _poldi_ na forum
http://www.g40.fora.pl a napewno ci pomoże
Napisz od kogo chcesz brać ten silnik od Ethana czy Dawida / Patryka??
Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 21:33
autor: JuStIcE
[quote=""vwkas18""]na allegro jest białe 6n z G40 ale podobno to nie jedzie ze względu może i na trochę zajechany silnik[/quote]
Dokładnie tak jak piszesz. Auto stoi od kilku ładnych miesięcy bez ruchu, w dodatku coś z silnikiem jest nie tak. I jestem tego zdania że pomodzone G40 zrobiłoby lepszą robotę niż AFH

Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 21:38
autor: vwkas18
JuStIcE 1,6 16v może nie ma doładowania przez co będzie miało gorszy start jednak pojemność robi swoje
G40 to nie tylko pięknie ładnie... jeżeli chodzi o dostępność cześci
(coraz gorzej) a także ceny sporo większa

Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 21:43
autor: JuStIcE
[quote=""vwkas18""]1,6 16v może nie ma doładowania przez co będzie miało gorszy start jednak pojemność robi swoje[/quote]
Znów masz rację, ale ja jestem tego zdania że liczy się odejście. W Polsce nie ma dróg, na których wykorzystywałbyś w pełni potencjał AJV. Sam moim Białasem ostatnio miałem 150 na budziku i skończyła mi się droga... Bardzo rzadko rozwijam takie prędkości, bo i nie ma gdzie i nie jestem fanem szarżowania.
Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 22:12
autor: vwkas18
JuStIcE ale błądzisz chłopie... koło też ma znaczenie
mniejsza średnica więc koło kręci się szybciej i osiąga lepsze przyspieszenie ale mniejsza prędkość maksymalną
załuż sobie 13 a 15 czy 16 i będziesz miał porównanie
1,6 16v ma 120 Km a G40 1,3 113km
prześpieszenie mają takie same czyli ok 8 sek
stary silnik to stary silnik
mam G40 wiem jakie są wady i zalety
zaletą jest kompresor i jednocześnie wadą

pompuje od zera ale trzeba pilnować się bo niechciana przygoda koszować może 1,5 tyś a nawet więcej (sam kompresor)
Kosiar
Kosiar co do łap napewno trzeba przerabiać
Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 22:21
autor: borys_wrocek
zaletą g40 jest jego osiągalość i cena w stosunku do ajv. no i niezla moc w stosunku do aee. zresztą ze swapów to chyba te dwa silniki dają się jakoś wsadzić bezproblemowo.
Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 22:27
autor: JuStIcE
Wiadomo że o silnik doładowany trzeba dużo bardziej dbać niż o wolnossący. Wcale nie mówię że musi być kolorowo, bo wiem że nie jest :agree: ale mimo wszystko według mnie gra warta świeczki.
Re: G40 do 6n
: 30 kwie 2010, 22:50
autor: LyszyK
[quote=""vwkas18""]załuż sobie 13 a 15 czy 16 i będziesz miał porównanie[/quote]
między 14 a 16 różnica jest mega.... zauważyć można od razu po starcie
Re: padł silnik, swap AER na AFH ??
: 01 maja 2010, 3:05
autor: kicur
kolego a jakie miałeś oznaczenie ecu przy silniku 1.0 AER ? chcesz sprzedać ecu ?
Re: G40 do 6n
: 01 maja 2010, 8:32
autor: Kosiar
hehe dzieki Panowie za rady ale podstawowe pytanie czy bede czuł o wiele wieksza roznice miedzy 1.4 8v a G40 o to mi jedynie chodzi, jak pewnie wiecie albo i nie mam dosc szerokie lacie z oponami 185/40
wiec jak to sie bedzie zachowywac , ja tym polo robie okolo 60 tys km rocznie poki co 1.4 mnie nie zawiodlo a od jesieni juz nalatalo 45 tys wiec nie chcial bym zeby mi sie g40 sypalo
Re: G40 do 6n
: 04 maja 2010, 12:16
autor: Skfarek
[quote=""Kosiar""]hehe dzieki Panowie za rady ale podstawowe pytanie czy bede czuł o wiele wieksza roznice miedzy 1.4 8v a G40 o to mi jedynie chodzi, jak pewnie wiecie albo i nie mam dosc szerokie lacie z oponami 185/40[/quote]
różnicę napewno odczujesz w końcu to przesiadka z 60 kucy na 113, z momentem niech ktoś napisze jak jest bo nie pamiętam. Poza tym G40 daje ci większe pole do modzenia.
185 to gdzie tam one szerokie

Re: G40 do 6n
: 04 maja 2010, 12:48
autor: borys_wrocek
kosiar : jakie tam szerokie ja mam 195 i wydaje mi się że kolarzówką jeżdzę.
A róznica będzie,
[quote=""JuStIcE""][quote=""vwkas18""]1,6 16v może nie ma doładowania przez co będzie miało gorszy start jednak pojemność robi swoje[/quote]
Znów masz rację, ale ja jestem tego zdania że liczy się odejście. W Polsce nie ma dróg, na których wykorzystywałbyś w pełni potencjał AJV. Sam moim Białasem ostatnio miałem 150 na budziku i skończyła mi się droga... Bardzo rzadko rozwijam takie prędkości, bo i nie ma gdzie i nie jestem fanem szarżowania.[/quote]
ja tam 150 to robię jak jadę do sklepu a mam kilometr

Re: G40 do 6n
: 04 maja 2010, 12:52
autor: rat4
g40 ma około 150 nm momentu a 1,4 ma 116 nm także przyrost jest i na bank będziesz to odczuwał,
w ogóle silnik G40 jest przystosowany na doładowanie a zwykły 1,4 długo by nie pożył z kompresorem czy turbem na plecach...pewnie sypnąłby się jak domek z kart.
Re: G40 do 6n
: 04 maja 2010, 13:08
autor: Skfarek
Znalazłem takiego u Anglików, zresztą był na sprzedaż:
http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.p ... pic=173229
z tego co napisali kombinowane były łapy silnika, cała wiązka i przerabiane linki od skrzyni biegów. Gość w chwili sprzedaży miał wymodzone na 160-170 kucy.
[Classic] zmiana silnika
: 06 maja 2010, 16:14
autor: arczyk17
mam w swoim classicu motor 1,4 benz i chcialbym zmienic na inny z powodu slabych skrzyni biegow co byscie proponowali i jakie silniki do niego podejda