Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Panowie chciał bym zamienić 1,4 8v APQ na 1,4 16v. Z jakim oznaczeniem szukać silnika na plug&play, czy nie da rady?
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Luki38
Silnik, o którym piszesz to AFH - 1.4 16V 101KM. Podchodzi Plug&play, ale trochę rzeczy trzeba wymienić. A co dokładnie - to już Skfarek napisał w poście powyżej.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

albo wkladasz 1.8T albo jezdzij tym - ja bym 1.4 na 1.6 nie zmienil.
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""arczyk17""]chcialbym zmienic na inny z powodu slabych skrzyni biegow[/quote]

to chyba skrzynię chcesz zmienić na mocniejsza a nie silnik? :scratch:

A jak już chcesz coś lepszego to wszystko to co było seryjnie montowane w classicu (cyzli np. 1.6 16v 100 km) + te co w cordobie a więc nawet zwei liter tam wlezie ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
arczyk17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 250
Rejestracja: 25 paź 2009, 12:19
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: arczyk17 »

juz jest dobrze wsadzilem skrzynie z 1,6 i smiga auto narazie :D
viewtopic.php?f=29&t=20117

VI ZLOT ŚLESIN 2011
Awatar użytkownika
Michalini16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 mar 2010, 20:56
Lokalizacja: P-na

Post autor: Michalini16 »

Witam. Mam pytanie do klubowiczów którzy walczyli już z czym takim :grin: . Znajomy ma polo 6n z 1.0 silnikiem. Zamierza wymienić go na mocniejszy 1.3 lub 1.4( zwykły 8v) . I mam pytania. Co trzeba wymieniać jeszcze przy wymianie na 1.3 , a co przy wymianie na 1.4. Czy wiązka z pasi stara ?? :acute: Czy kompa trza wymieniać ?? Z góry dziękuje za odpowiedź :oki: .
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

użyj opcji szukaj, wszystko już było.
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

lepiej już wymieniać na 1,6 konstrukcja ta sama co 1,4 8v
Awatar użytkownika
zibenio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: zibenio »

no skoro wstawienie 1.8T jest takie drogie to może jednak vr6

a jak to wygląda z takiej strony że kupie np. całe auto z silnikiem vr6 i przełożę jest to realne czy duże problemy?
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

napiszę tak swap silnika GTI który występował w polo ledwo zmieści się w 10k, jeżeli chcesz wsadzać vr6 jeszcze raz pomnóż x2.
Swap to nie jest o przełoże sobie silnik, chociaż by dlatego że ci taki silnik się nie zmieści i musisz kombinować.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

sprawa kupna całego auta z VR6 zapewne skonczy sie tak ze je spowrotem sprzedasz z tym VR-em bo zbyt duzo do przerobienia... to jest masakrycznie ciezki kawał żeliwa
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

zibenio
Koszty i ilość pracy przy przekładce VRa mogą wyć dużo większe niż przy 1.8T. Jeżeli uważasz że moc seryjnego 1.8T by Ci wystarczyła, to nie trzeba aż tyle siana. Owszem, trzeba oprócz silnika, skrzyni, sprzęgła, półosiek i osprzętu wymienić zawias i heble przede wszystkim, ale strojenie kompa i ogarnięcie instalacji aż tak kosztów nie windują. Problem zaczyna się, jeżeli chcesz z silnika wycisnąć więcej mocy przez modyfikacje turbo, kompa czy innych podzespołów. Trzeba dostosować poszczególne części do jeszcze większych obciażeń. Przy montażu VR6 trzeba masakrcznie podcinać podłużnice, co nie pozostaje bez wpływu na bezpieczeństwo. Poza tym silnik jest zbyt ciężki dla 6N i auto z tym motorem nadaje się prawie wyłącznie do jazdy po prostej.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Jestem tego samego zdania. Swoja droga Panowie jesli chce sie wsadzic cos wiekszego niz 1.6 16V trzeba juz ciac podluznice. Co innego jakbyscie mieli Classic'a albo Variant'a. Tam komora jest wieksza. Jekbym zmienial juz motor to wlasnie na 1.8T albo na 2.0 16V z golfa mk3. Mozna takze zainwestowac w silnik bodajrze PY 1.8 G60 z golfa mk2 albo z paska B3, 160km w serii a latwo mozna wiecej wyciagnac. Starsze co prawda konstrukcje ale daja rade. A dzwiek zasysanego powietrze przez kompresor takze niezastapiony.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

nawet nie wszystkie 1,6 16V wejdą.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Mialem na mysli te dwa z polo GTI. W sumie do golfa mk4 tez wsadzali ale te silniki mialy 100km. Ja bym kupil jakiegos golfa mk2 g60 rozbitego i wziol graty z niego wszystkie, hamulce zawieszenie podejda Ci z niego tez.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”