nieszczelny nawiew od strony pasażera - 86C2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

F
F_ilip
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2009, 9:30

Post autor: F_ilip »

moja poloweczka z silnikiem 1.4 za Chiny ludowe nie chce sie nagrzac :( nie tylko teraz przy wiekszych mrozach ale oglnie srednia temperatura to 75 C w czasie jazdy. Termostat i przeplywomiez sprawdzone i sprawne. Autko nagrzewa sie stojac a jak tylko sie ruszy zaczyna tracic temperature...przyslonilem tez chlodnie ale cigle nic...

Pytanko czy jest cos moze bardziej "typowego" w Polowkach jesli tak to na co trzeba zwrocic uwage zeby pozbyc sie problemu?
Ewentulanie ktos juz to przechodzil?

Dodam, ze silnik jest zagazowany. (moj pierwszy w zyciu silnik z gazem a ow gaz tez ponoc moze miec cos wspolnego z problemem)

i na marginesie (wiem ze juz bylo) :vinsent: jaki olej polecacie do silnika??

marznac czekam na porady :amen:

ps nagrzewnica tez jest ok problem glownie dotyczy utrzymania 90 C
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a odpowietrzales uklad chlodzenia?
F
F_ilip
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2009, 9:30

Post autor: F_ilip »

tak jest :) czyszczony i zalany swierzutkim borygo w pazdzierniku.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

ja obstawiam termostat. sprawdzales go tylko czy wymieniles??
F
F_ilip
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2009, 9:30

Post autor: F_ilip »

wymienilem
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

no to może być wadliwy :-p
odpal auto trochę poczekaj i sprawdź czy węże do chłodnicy się grzeją, to jest jedyne sensowne sprawdzenie ;)
R
Romuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 23:02

Post autor: Romuss »

Ale przy instalacji gazowej trzeba się liczyć z dodatkowym poborem ciepła przez tą instalację..
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

nie wiem w który obieg jest włączony gaz, bo nie posiadam, ale duży obieg ma się otwierać jak silnik jest ciepły, steruje tym termostat (zakres otwarcia w zależności od temperatury).
jest jeszcze opcja wadliwej pracy czujnika temperatury, pokazuje ci 75, a tak naprawdę jest 90 :-p
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam umnie jest taka opcja że wskazówka pokazuje nieco ponad 70stopni a w rzeczywistości jest 90 silnik sie szybko nagrzewa i w kabinie szybko sie cieplo robi, różne teorie słyszałem że termostat jest cały czas otwarty itp.a termostat działa poprawnie wadliwy termostat albo by byl cały czas otwarty czyli długie grzanie silnika albo by się nie otwierał i szybko by sie zagotował.
F
F_ilip
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2009, 9:30

Post autor: F_ilip »

dzieki za wszystkie rady, mam nadziej podzialac cos w weekend i dam up-date
m
marcinutt
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2008, 11:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: marcinutt »

mam ten sam problem co kolega 2 dni mi auto stało bo wymenialem chlodnice i termostat i obudwoe od niego i i wczesnije miałem zalana woda i ta woda pewnie cała nie spłyneła i morzy przyszły i pewnie sie cos zapowetrzyło ale nie wiem do konca
ii naprawde nie leci takei ciepło jak porzednio i jesli pojerzdze po miescie to sie robii ciepelj na trasie wskaznik wchodzi nie co powzyej 70 i leci lekko ciepłe powetrze prawie ze zimne pozdrawiam prosze o jakas pomoc bo zamrazne w aucie
Awatar użytkownika
peteero
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Łochowo k/Bydgoszczy

Post autor: peteero »

Witam
mam taki problem ze w polo jest kilka nawiewow i jak wlacze na ciepło to tylko z tych najwyzszych wylotow leci ciepłe powietrze z reszty zimne. Mam wymieniony termostat płyn chłodniczy temperatura jest dobra wentylator sie wlacza dzisiaj czytalem i jedyna rzecz ktorej nie zrobilem to nie odpowietrzylem nagrzewnicy. Ty to bedzie to czy moze byc jakas inna przyczyna stanu rzeczy
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

pierw odpowietrz układ i wtedy zoabcz rożnice jak zobaczysz !! biały korek koło nagrzewnicy wystarczy odręcić lekko żeby bąbelki poszły wek :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

sprawa chyba jest zupelnie inna

w polo 86c/86c2f jakis inteligenty konstruktor spowodowal ze z bocznych kratek (kierowca i pasazer) ktore maja wiac na szyby czy na nas leci tylko zimne powietrze

mozna to zmodyfikowac. temat o tym znajdziesz tutaj
http://www.vwpolo-squad.pl/nawiew_86c.html
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

przerabiałem ten system i POLECAM , ciepełko leci :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”