Strona 3 z 3

Re: kontrolka Check

: 14 wrz 2009, 7:13
autor: dan349
''wyjmij diode od kontrolki albo utnij kabel i nie bedzie świecić'' hahaha tak mi powiedział ''MECHANIK'' hahahah było to z rok temu a dalej nie moge wyjść z podziwu jego wiedzy i umiejętności :P

Re: kontrolka Check

: 03 paź 2009, 21:23
autor: mati332
Trochę odświeżę. Mianowicie, miałem to samo, po 2 dniach od kupna samochodu zapaliła mi się lampka Check. Zestresowany pojechałem na komputer:
1. podgrzewacz sondy (czy cos takiego)
2. spóźniona reakcja
3. brak odpowiedzi sondy..?
Takie błędy otrzymałem. Mój 'super mechanik' powiedział mi, żebym kupił sondę na 4 kable... Pojechałem, kupiłem. Oczywiście była na 5... no ale nie ważne, sondę założyłem, lampkę zgasiłem no ale cóż. po 3 dniach jazdy zapaliła się ponownie... Potem sobie odpuściłem bo nic złego się nie działo ale irytuje mnie ta kontrolka i na pewno nie będzie łatwo sprzedać samochód z palącą się kontrolką check. Wcześniej zapalała się, po tygodniu sama gasła, potem znów zapalała itp. Teraz się pali cały czas. Nawet jak ją Vagiem usunę to po 2 dniach się znów zapala.

Wymieniona została ta Sonda pierwsza do której jest łatwy dostęp. Może to ta koło katalizatora? Bo są 2? Już mi ręce opadają. A nie chce znów 400zł wydawać na nową sondę żeby znów zobaczyć lampke... Dzieki

Re: kontrolka Check

: 03 paź 2009, 21:54
autor: scss
->mati332

Wymień na dobrą sądę 5-cio przewodową, to pierwsza rzecz. Po drugie sprawdź dokładnie co Ci w vagu pisze I czy II sonda do wymiany. A mechanikowi powiedz, że sondy są szerokopasmowe i wąskopasmowe poza tym każda ma inna ch-kę pracy i nie można ot tak se wstawiać pierwszej lepszej sondy! Raz że to TY płacisz za nadmiernie zużyte paliwo, a dwa że to TY będziesz płacił za ewentualne usterki w TWOIM aucie (np. kat). Sam miałem problem z lambdą (jakiś palant wychlastał diodę w zegarach od checka gdy auto kupiłem) napraiłem i diodę i lambdę i checka i EPC, więc nie mówice mi, że się nie da! Trzeba tylko poczytać to co pisze w vagu, POMYŚLEĆ i zaglądnąć do auta!

Powodzenia wszystkim z problematycznym CHECKIEM.

Re: kontrolka Check

: 03 paź 2009, 22:42
autor: mati332
ta sonda tutaj blisko dostępna została wymieniona na org. więc to chyba nie ta a ta przy katalizatorze, teraz pytanie, czy kupować od razu nową czy spróbować lepiej z jakąś używką...

-- Pon Paź 05, 2009 2:01 pm --

Sorry za post pod postem ale muszę odświeżyć bo inaczej nie będzie odpowiedzi...

Czy obie sondy są takie same??
http://allegro.pl/item762535871_sonda_l ... bosch.html

Czy taka sonda bedzie pasowała w miejsce kolo katalizatora?
Proszę o szybka odpowiedz bo zalezy mi na czasie gdyz musze ja juz zamowic

Re: kontrolka Check

: 07 paź 2009, 11:36
autor: scss
Witaj!

Odpowiedź masz już na gg, ale powtórzę się forum. Osobiście wstawiałbym oryginał, najlepiej spisz numery VAGowskie z tej sondy co siedzi i zamów taką samą, lub po numerach szukaj w necie. Piszesz, że I sondę już wymieniłeś, czyżby na vagu ci pokazało że masz dwie sondy uwalone, czy mechanik/elektryk celuje która to będzie? Wrzuć o ile możesz dokładnie błędy jakie wyszły po skanowaniu auta (błędy z kodami, np: 17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -).
Jak coś pisz, spróbuję pomóc.

Re: kontrolka Check

: 27 paź 2009, 16:18
autor: scooter_elect
witam też się dołączę do dyskusji miałem problem z kontrolką check engine pojechałem na vaga pokazało mi że sonda do wymiany przednia jakieś 450 PLN w plecy i 60 zł :lol: za podłączenie pod kompa. wszystko ładnie pięknie jak od jakiegoś czasu samochód gaśnie jak jest zimny, i szarpie. postanowiłem odłączyć sąde i problem zniknął tylko kontrolka się świeci. więc w czym może tkwić problem ??

Re: kontrolka Check

: 09 lut 2010, 18:47
autor: rf1gegu
[quote=""trist""]Witam
Mam VW Polo rok 2001 1,4 16v i również zapala mi się kontrolka check. Po wizycie w warsztacie i podłączeniu do komputera najpierw wykryto błąd który wskazywał że zepsuty jest zaworek na kolektorze ssącym,kupiłem wymieniłem ale problem znowu się powtarza.Pojechałem kolejny raz do warsztatu.Tym razem na byc niesprawny zawór recyrkulacji spalin EGR.
Może mi ktoś powiedzieć czy ten zawór można wyczyścić i czy ktoś go już wymieniał i problem znikł?




Tez mialem problem z EGR i Checkiem , Potrzeba podłaczyc pod komputer i "zakodowac" EGR . Problem znikl.


To ja podłączę się do tematu. Cały czas świeci się u mnie Check (Polo 1.0 2001 rok). Na Vagu wyskakuje zawór EGR, ok ale auto jeździ idealnie, żadnych problemów poza tą wredną lampką CheckEngine. Wyciągnąłem ten zawór, myślałem że uda mi się go jakoś wyczyścić, pojeździłem jeden dzień i znowu. Proszę pomożcie jak skasować tę lampkę? Czy ktoś może próbował czyścić ten zawór z sadzy? A jeśli można to "zakodować" jak kolega napisał to jak to zrobić? Pomóżcie proszę.
[/quote]

Ja probowalem go (EGR) czyścic, tylko ze okazalo się ze jest nie rozbieralny, i czeba bylo zaopatrzec sie w nowy heh :P Jak go zakodowac ... hmm, gdy ja to robilem nie bawilem sie jeszcze vagiem bo nie wiedzialem co to jest , wiec mi to zrobili w serwisie.
Ale jest jeszcze jedno rozwiazanie tego problemu, ostatnio coraz czesciej zaczal mi sie wyswietlac "check", wyciagnolem i wyczyscilem przepustnice i problem calkowicie znikl. Oto nasze rozwiazanie hehe, roboty nie duzo wiec warto spróbowac :)

Re: [6n2] kontrolka Check

: 28 lis 2014, 14:57
autor: maverh
Witam Was Forumowicze i Forumowiczki!

Mam dla Was radę względem Nieprawidłowego przepływu EGR!
Przez ponad rok walczyłem i szukałem przyczyn zapalania się CHECK ENGINE. Wymieniłem EGR, sprawdzałem drożność rurek podłączonych do niego, sprawdzany były czujniki, sondy i masa innych rzeczy, o których nie będę pisał :)

W ostatnim czasie trochę grzebałem przy swojej Poli ( 6N2 1.4 16V 74KW AUB ) ze względu na wymianę układu chłodzenia.

Oczywiście aby wymienić łącznik pompy wody z obudową termostatu trzeba zdjąć kolektor dolotowy i tak też się stało. Pamiętajmy, że aby zdjąć kolektor trzeba pod nim odkręcić rurkę łączącą EGR z przepustnicą i...

Po wymianie całego układu chłodzenia coś mnie tchnęło aby z kolektora wykręcić łącznik EGR i TO WŁAŚNIE TAM KRYJE SIĘ PROBLEM!

Rurkę wchodzącą do przepustnicy miałem całą zawaloną nagarem! Oczywiście wyczyściłem i udrożniłem ową rurkę, skręciłem wszystko kupy i... NIC! CHECK się nie zapala od 1,5 miesiąca :) Jeśli macie ten sam problem to polecam sprawdzić tą ewentualność :) mam nadzieję, że i Wam pomoże :)

Pozdrawiam Serdecznie!

Łukasz