[6N] Wahacz przedni - tuleje, wymiana

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ja odkręcałem pneumatem śruby od wachacza w golfie III i bez problemu było w dodatku kupiłem nasadke 18 na 1/2 i po sprawie żadnych trudności zwykły pistolet w wulkanizacji
Awatar użytkownika
dazimek
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41

Post autor: dazimek »

No wiesz ja nie mowie o srubach ktore mozna odkrecic bez problemu ale o tych zapieczonych lub skorodowanych. Ale jesli nawet takie problemy sa to polecam w sprayu mozna kupic zamrażacz ktory po spryskaniu sruby zmniejszy jej objetosc. Sprawdzalismy w praktyce jak to dziala gdyz w polowce bodajze z roku 98 wymienialismy prowadnice zaworow ktorych nie da sie wlozyc przy normalnej objetosci. Tzn da sie ale 95% ze zostana uszkodzone lub ranty sklepane na ktorych zawory beda sie zacinaly:) max udalo nam sie osiagnac -25stopni wystarczajaco aby sobie ulatwic prace:)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""dazimek""] Ale jesli nawet takie problemy sa to polecam w sprayu mozna kupic zamrażacz ktory po spryskaniu sruby zmniejszy jej objetosc. Sprawdzalismy w praktyce jak to dziala gdyz w polowce bodajze z roku 98 wymienialismy prowadnice zaworow ktorych nie da sie wlozyc przy normalnej objetosci. Tzn da sie ale 95% ze zostana uszkodzone lub ranty sklepane na ktorych zawory beda sie zacinaly:) max udalo nam sie osiagnac -25stopni wystarczajaco aby sobie ulatwic prace:)[/quote]
zamrażacz ok tylko kto wbija prowadnice zaworów tak aby uszkodzić górna część prowadnicy to po co jest na nich zgrubienie poniżej[ nie to na które mocowany jest uszczelniacz ] trzeba mieć np kawałek pręta z odpowiednio podtoczonym jednym końcem do prowadnicy lub przyrząd do prowadnic .
Awatar użytkownika
dazimek
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41

Post autor: dazimek »

Odpowiem w skrocie jest tyle metod ile jest mechanikow:) Ja podalem jak mozna sobie ulatwic:) I wiekszosc to zaleca akurat do prowadnic:) Ostatnio nawet robilem lozyska w aucie gdzie po 2 tyg w tylnich kolach lozyska sie odezwaly..Sęk nie tkwil w lozyskach ale w tym ze mechanik tak flansze wcisnal ze ranty polamal jak i cale krawedzie pekly poprzecznie:) Jedyne co pomyslalem albo naprawde mu cos nie wyszlo i sie nie przyznal albo byl tak zdolny ze nawet nie zauwazyl co zrobil ;) Jesli wolno spytac to powiedz jak ty prowadnice montujesz jestem ciekawy twojego sposobu moze jest rownie dobry:)
r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: ryuk »

mam pytanie bo do wymienienia jest sworzen wachacza i czy podejdzie od golfa firma swag za 35 zl. czy to dobra firma?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

popatrz na inter cars http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... O&typ=4679 tu masz sworznie a ceny różne i nie zapomnij ustawić zbieżności oraz kąta pochylenia ponieważ się zmienią
r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: ryuk »

o shit... dopiero ustawili mi zbierznosc po wymianie opon i znowu bede musial ustawiac? tylko teraz bede musial placic pewnie... a te katy pochylenia to masz na mysli geometrie?
no to ladne jaja zeby po wymianie czesci za ~50zl ustawiac wszystko za wartosc ponad 100zl...
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

niestety , możesz nie ustawiać albo uda się trafić, można znaczyć ale praktycznie to tak po japońsku jako tako , a opony ile kosztowały prawdopodobnie padną wcześniej z jednej strony
r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: ryuk »

kur.. za opony dalem 700zl nowki sztuki uniroyal.. tego najbardziej sie boje i szkoda mi opon.. ogolnie mam problem ze sciaga mi samochod na prawo wczesniej mialem 195 teraz mam 185 i sciaga troche mniej ale czuje ze nie jedzie prosto tak jak powinien. Na zimowkach 175 (o ile dobrze pamietam) tego problemu nie ma. Przy zmianie opon na letnich alusach mechanik powiedzial ze jedna fela jest troche krzywa ale wejdzie i bedzie ok. Do tego mam tylne hamulce chyba zapieczone (bede to sprawdzal) no i ten sworzen. Wymienie sworzen i porobie tylne hamulce i ciekaw jestem czy bedzie sciagac dalej. Niechce zeby mi scinalo opony cholera..
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

może ściągać przez sworzeń jeśli ma duży luz i koło zmieniło pochylenie lub czeka cię geometria i zmieniaj sworzeń a najlepiej na stacje diagnostyczna aby sprawdzili całe zawieszenie co jeszcze jest do wymiany jak przegląd dawno robiony jak płacić za kont i zbieżność to raz
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Panowie odświeżam temacik. Na przeglądzie wyszło, że zaczynają się wysuwać tuleje tylne wahaczy przednich. Autko ma nie całe 83k przebiegu, więc wahacze raczej nie trzeba przy okazji wymieniać, więc rozumiem, że same tuleje wystarczą? Co myślicie o firmie TED-GUM?
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a ile kosztują TED-GUM ?
LEMFOERDER - 47,97 pln sztka
FEBI BISTEN -- 38.55 PLN -II-
RUVILLE ------ 26.35 PLN -II-
ceny z InterCarsu
link do sklepu http://moto.sklep.pl/#/dynamic/uni/ws_t ... le=1&wsk=O
Awatar użytkownika
SkoreK
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:27
Lokalizacja: Kluczbork / Kraków

Post autor: SkoreK »

Sorry, patrzyłem na "tuleja wahacza" a tam był tylko TED-GUM, a widać miałem patrzeć na "silentblock wahacza". W takim razie wybór prosty i wezmę LEMFÖRDER. Dzięki :)
Polo XII.98r. 1.0 50KM AER
Obrazek
H
Hektorbdg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 05 mar 2012, 8:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Hektorbdg »

Sorki za odkop ale bez sensu jest zakładać nowy temat.

Ogólnie mam wahacz do wymiany (cofnięte koło) czytałem że jeden kolega musiał lekko podnieść silnik. Czy w 1.0 AEV będe musiał to też uczynić? Drugie pytanko, czy ciężka jest taka wymiana, dodam że to będzie moja pierwsza taka naprawa a za pewne mechanik zaśpiewa mi coś w granicach 100 zł, to już wole kupić sobie narzędzia i sam to ogarnąć. Oraz czy dostane nowy wahacz razem z wprasowaną tuleją, jeśli nie to ile może kosztować taka czynność?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Hektorbdg""]Sorki za odkop ale bez sensu jest zakładać nowy temat.

Ogólnie mam wahacz do wymiany (cofnięte koło) czytałem że jeden kolega musiał lekko podnieść silnik. Czy w 1.0 AEV będe musiał to też uczynić? Drugie pytanko, czy ciężka jest taka wymiana, dodam że to będzie moja pierwsza taka naprawa a za pewne mechanik zaśpiewa mi coś w granicach 100 zł, to już wole kupić sobie narzędzia i sam to ogarnąć. Oraz czy dostane nowy wahacz razem z wprasowaną tuleją, jeśli nie to ile może kosztować taka czynność?[/quote]

podnosisz przód samochodu na lewarku tak jak do wymiany koła, odkręcasz koło, okręcasz sworzeń wahacza który jest przykręcony 3 śrubami na klucz 13, okręcasz 2 śruby od wahacza - klucz 18, trzeba uważać żeby nie urwać śruby, jak nie będzie szło to szukaj warsztatu z pneumatem, wyciąganie wahacza wygląda następująco: odchylasz do tyłu przód wahacza, podważasz tył wahacza od tyłu i pchasz ku przodowi i sam wyskoczy. Składanie wygląda tak samo tylko w odwrotnej kolejności.
co do drugiego pytania to kupisz kompletny wahacz razem z tulejami
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”