Strona 3 z 5

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 15:55
autor: Witek6935
Tak, kolega ma ewidentnie klimę automatyczną, czyli clmimatronik i wg mnie nie ma co tu dywagować.

Co do dźwięku który słychać. Wg mnie są to właśnie źle złożone zębatki silniczka sterującego z klapami od obiegów. Ewidentnie ostatni ząb zamiast się zazębić z zębami rolki wchodzi na płaską powierzchnię - bez zębów i słychać zgrzyt. Gdy naprawiałem tę usterkę u siebie pierwotnie również źle złożyłem i słyszałem podobny dźwięk. Proponowałbym na nowo złożyć rolki. Ostatni ząbek rolki silniczka musi się zazębiać z ostatnim zębem kalpy zamkniętego obiegu. Podobnie z druga klapą.

Dzisiaj zabrałem się za dmuchawę. Udało mi się do niej dostać, a następnie ją wymontować - większych problemów nie było. Dopiero po wymontowaniu miałem trochę kłopotów, żeby w ogóle trochę ją rozłożyć i zobaczyć jak jest zbudowana i gdzie mogę ją nasmarować. Rozebrałem ją wydaje mi się na tyle ile się dało. Pozostała część - cały silnik dmuchawy jest chyba nie do ruszenia. Nie mogłem rozdzielić wirnika silnika od stojana. Wirnik nie jest jakoś przykręcony do osi silnika, wydaje mi się, że jest to jakoś złożone mechanicznie, zaciśnięte i nie da się tego rozebrać bez uszkodzenia końcówek. Nie mając zamiennych części raczej nie ma co się podejmować rozkładania silnika. Ogólnie przez to nie ma za bardzo dostępu żeby jakoś nasmarować łożyska wirnika. Chciałem go nasmarować smarem stałym - gęstym ale to nie wchodzi w grę. Jedynie psiknąłem trochę rzadką oliwką rowerową mając nadzieję, że wcieknie tam gdzie powinna. Zobaczymy, póki co dmuchawy nie słyszę. Jedyny zauważalny, a raczej wyczuwalny efekt moich prac, to zapach oliwki z nawiewów po włączeniu dmuchawy... ale ten niedługo się wywietrzy ;)
Poniżej prezentuję fotki rozebranej dmuchawy i wyciągniętego silnika.
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

A może komuś udało się kiedyś całkowicie dobrać do tego silnika? Chętnie usłyszałbym jakieś wskazówki.

Pozdrawiam

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 16:39
autor: Wolga85
Niekiedy takie trzaski są też słyszalne przy uwalonym potencjometrze pozycji . Podaje np że klapa jest dopiero w połowie a tak naprawdę już na końcu klapa się opiera na ograniczniku a silnik ciągnie dalej i stąd trzaski.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 16:48
autor: Witek6935
[quote=""Wolga85""]Niekiedy takie trzaski są też słyszalne przy uwalonym potencjometrze pozycji . Podaje np że klapa jest dopiero w połowie a tak naprawdę już na końcu klapa się opiera na ograniczniku a silnik ciągnie dalej i stąd trzaski.[/quote]

Owszem masz rację w tym co mówisz. Ale kolega alex pisał, że zregenerował potencjometr. Gdyby było tak mówisz, na 10000% VAG pokazywałby błąd silniczka od zamkniętego obiegu powietrza. Jeżeli błędów nie ma, a zgrzyt jest, to raczej będą to zębatki.

Chyba że regeneracja nic nie dała i silniczek dalej żyje własnym życiem... VAG prawdę powie.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 17:41
autor: alex
Rozmontowanie silnika dmuchawy to ciężka sprawa. Po pierwsze należało by ściągnąć łopatki z osi wirnika, raczej prędzej się połamią. Po drugie element w którym jest osadzone łożysko jest połączony na stałe z obudową stojana.
Obrazek
Trzeba było by zeszlifować rozgniecione miejsca, to raczej nie problem. Ale jeszcze trzeba to złożyć do kupy. Poza tym łożyska napewno były osadzone praską.
Na smar stały w takie sytuacji nie ma szans.
Najsensowniej oddać do firmy zajmującej się regeneracja silników, ale jak już wcześniej pisałem o oplu. Silnik poszedł do regeneracji koszt 120pln o ile mnie pamięć nie myli (plus rezystor około 100pln używany). Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się że gościu coś spaprał i silnik nie kręcił więc poszedł do poprawki. Gościu spaprał łożysko. Nie minęły dwa lata znowu zjarał się rezystor.

Witek6935 widzę, że tobie też nie udało się wypiąć złącza z obudowy dmuchawy.

Odnośnie trzeszczenia pisałem już, że błędów na vagu nie ma. Przed założeniem silnika sprawdziłem go i działa prawidłowo. Więc pozostaje mechanizm zębatek.
Rysunek z golfa nie jest dokładny ale mogę się spodziewać V70 gdzieś na wysokości radia.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 26 kwie 2011, 22:02
autor: Witek6935
Witek6935 widzę, że tobie też nie udało się wypiąć złącza z obudowy dmuchawy.
No dokładnie. :banghead: Nie dałem rady. Próbowałem ze wszystkich stron podważać je jakoś wkrętakiem. Jednocześnie nie idzie zobaczyć, z której strony za zatrzaski, zapadki, żeby uwolnić tę wtyczkę. Ostatnio jak pisałeś, nie zrozumiałem Cię. Myślałem, że nie możesz odpiąć samej wtyczki zasilającej dmuchawę i że się męczyłeś z tym silnikiem w dziurze po schowku :rotfl: ;)

Ale poradziłem sobie jakoś. Wyjąłem te dwa przewodu z takiej blaszki przy silniku - przez to delikatnie naruszyłem izolację jednego z przewodów. Zakleiłem taśmą izolacyjną i sytuacja opanowana (widać na zdjęciach) :)

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 27 kwie 2011, 7:58
autor: alex
:) No bez przesady, wyjęcie tej dmuchawy do bajka.
Oglądałem zdjęcia tych silników na allegro już bez obudowy, na dłuższych bokach kostki widać po dwa ząbki. Można próbować po obu stronach wcisnąć po płaskim wkrętaku i wtedy wyciągać, ale za bardzo się wszystko wygina.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 17 maja 2011, 14:11
autor: Majkel19
Witam.. Podpinam się pod temat :) Scan vagiem4.9 w klimie błąd 00818. No i tu się zaczyna problem. Czy może ktoś wytłumaczyć gdzie jest ten czujniczek? Gdzie go mogę kupić? bo w sklepach Motoryzacyjnych, inter carsie i allegro nie ma. Zależy mi bardziej na oryginale o nr 6Q0907543 A. Objawy tego błędu są takie że klima nie chodzi. A jeżeli już się włączy to przerywa. Mam Jeszcze jeden problem. Dmuchawa jest wyłączona a powietrze leci. Jak przekręcę na zimne to zimne leci a gdy na Cieple to ciepłe leci. ale na biegu 0 cały czas leci powietrze a nie powinno. Sugeruje coś ktoś co to może być?:) :)

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 17 maja 2011, 22:18
autor: irekk
[quote=""Majkel19""]6Q0907543 A[/quote]
To jest czujnik temperatury parownika - nowy numer 6Q0 907 543D - dostępny raczej tylko w serwisie (vw , seat , skoda) ok. 80zł.
Czujnik jest umieszczony w obudowie nagrzewnicy od strony kierowcy mniej wiecej na wysokości radia. Do czujnika idą przewody czarny i zielony (jak się nie mylę) , czarna wtyczka , czujnik włożony na wcisk. Wyglądem przypomina (trochę ?!) miarkę do oleju o długości około 10 cm.
Ten czujnik to zwykły termorezystor - po wyjęciu sprawdz miernikiem czy reaguje na zmianę temperatury.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 18 maja 2011, 15:44
autor: Majkel19
Ok:) dzięki za podpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Ten oryginał to nr 6Q0 907 543D? Czy 6Q0 907 543A? Bo już się pogubiłem. Czytałem na forum że ten z A to oryginał, a z D to zamiennik. gdzie mogę kupić ten czujnik? Oprócz serwisu. Długo się schodzi z wymianą tej czujki?;> i Czy można to zrobić te demontażu deski? Ma ktoś jakiegoś manuala? Zdjęcia?

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 22 maja 2011, 12:41
autor: irekk
Majkel19:
6Q0 907 543 A został zastąpiony przez 6Q0 907 543 D - jeden i drugi to oryginał.
Do kupienia (raczej) tylko w serwisie VW Skoda Seat - w zależności od serwisu może różnić się ceną (ja kupiłem w serwisie Seata bo był najtańszy)
Co do wymiany jak już go zlokalizujesz i wyjmiesz to zajmie ci 5 minut (ja wymieniałem go u siebie przy okazji naprawy silniczka klimy więc miałem deskę zdjętą).
Mam nadzieję że pomogłem.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 24 maja 2011, 1:03
autor: Majkel19
Wow. Nie uśmiecha mi się zdejmować tej deski, wolałbym wymienić tą czujkę w najprostszy sposób. Jakieś wskazówki?;>

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 02 cze 2011, 20:45
autor: pies86
witam ! pociągnę dalej temat by nie zakładać nowego.sprawdziłem auto vagiem i wyskoczyły błędy
65535 Uszkodzony moduł sterujący

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
wiadome jest dla mnie że czeka mnie reanimacja silniczka ale mam problem ze znalezieniem modułu sterującego.Czy ktoś może mi wskazać do niego drogę? Czy moduł jest rzeczywiście uszkodzony czy jest jakaś szansa na jego reanimację?Dzięki za odpowiedz! pozdrawiam

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 02 cze 2011, 23:06
autor: Wolga85
Wystarczy że był problem z masą lub zasilaniem i masz błąd 65535 z modułu klimatyzacji.

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 02 cze 2011, 23:28
autor: Majkel19
Też mam ten problem. :cry: Jak usunąć ten problem błąd 65535 z modułu klimatyzacji?

Re: Błedy w klimatyzacji - co robic ...

: 03 cze 2011, 0:23
autor: pies86
Wolga85 tylko jak zlokalizować gdzie jest ten problem z zasilaniem czy masą?po za tym kiedy auto było podpięte pod vaga wykasowałem błędy i załączyłem klimę to od razu załapała te same błędy