[86c]spalanie:(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

[quote=""henio1988""]a ja sie pochwalę że moja "babcia" 1,0 pali 6-7l LPG na setkę a nie oszczędzam jej zbytnio, na benzynie mało co jeżdżę więc nie wiem ale powinno być jeszcze mniej. Fachowcem nie jestem ale moja propozycja zobacz jak wygląda głowica, zawory, sprawdź rozrząd(czy nie przeskoczył, etc.)[/quote]

Hoooo, 6-7 lpg? Proszę napisz jak ty jeżdzisz, że tak mało spala? Ja nigdy nie zszedłem do 8l :)
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

do uszczelki pokrywy zaworów oleju ruszać nie trzeba.
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

patrycju5z
Powiem szczerze , nie wiem czemu ma służyć takie chwalenie no ale cóż znałem gosci co im maluchy 2,5 litra paliły :D :D :D :D :D :D
Moja łupina 1.0 w trasie 7,6L a tak normalnie 9-10 literków a z przyczepką to mi się nóż w kieszeni otworzył którego nie noszę :butcher: 14 LITRÓW
Obrazek
D
Dzierguś
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2011, 23:52

Post autor: Dzierguś »

Ja mam problem z moja polówka taki ze poniżej 13l/100 jeszcze nie dałem rady zejść... ;( silnik 1.3NZ ma ktoś jakiś pomysł co może na to wpływać ?? sonda 100% sprawna... nigdzie tez nic nie cieknie... autko ladnie sie grzeje, na ssaniu go nie trzyma, dodatkowymi obiawami przy niskich obrotach sie dusi jak by sie zalewala...
Awatar użytkownika
lukas1289pl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 17 sty 2012, 12:23
Lokalizacja: england

Post autor: lukas1289pl »

może na to jakiś wpływ ma padnięty czujnik halla. ostatnio moja pola nagle z dnia na dzien zaczęła palić 3 litry więcej. objaw z początku na zimnym ok jak się zagrzal nie trzyma niskich jakby ją zalewalo. 2 dni temu auto w pełni zagrzane nagle choinka na kontrolkach auto gaśnie. zaplon to samo auto chodzi jakby na 1 cylindrze. na szczęście posiadam takowy sprawny jutro postaram się wymienić i napisze czy coś pomogło, jeśli nie to pewnie sonda:(
a cena oryginału ścina z nóg. umnie połowa ceny zakupu auta :)
Obrazek
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

ja kupiłem na allegro oryginalną nową sondę boscha za 99 + koszt przesyłki, musiałem jedynie przelutować starą wtyczkę, bo sonda była na 3 piny, a ja mam w aucie na 4
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

bo_rat sprawdza się ta sonda? bo też muszę do swojego zakupić.

mam jeszcze pytanie o niebieski czujnik, bo kupiłem zamiennik Topran'u (innego nie było) i nie wiem czy ma dobrą biegunowość. zgodnie z oznaczeniami na czujniku: brązowy kabelek wędruje do minusa, a niebiesko-zielony do plusa (nie wiem, czy oryginał miał tą samą biegunowość, bo na nim nie ma + ani -).
Po zamontowaniu zamiennika podłączyłem te kabelki odwrotnie jak w oryginalnym czujniku - tylko żebym pamiętał dlaczego.. I w sumie dobrze jeździł.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2012, 22:54 przez easyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

A ja chciałbym się spytać czy sonda lambda jest odpowiedzialna tylko za ilość spalania benzyny czy też lpg?
Powiedzcie mi też skąd mam wiedzieć że auto jeździ na ssaniu (jakie objawy).
Pytam ponieważ moje polo 1.0 45k 1995r pali w mieście 12.5l gazu, a staram się jeździć ekonomicznie, biegi przy 2.5 zmieniam.
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

gondzik1075 to może być sonda lambda. Może być też uszkodzona instalacja LPG. Jest tak od kiedy masz instalację, czy stało się to jakiś czas po?
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

było już tak jak kupiłem Polo w lutym, instalacja drugiej generacji do 2015 roku. Miesiąc temu był gaz regulowany, wymieniony filtr gazu i wyczyszczony filtr powietrza, lecz niestety dużo to nie pomogło. Od lutego cały czas spalanie w granicach 12-12.5l. gazu. Dziś wymieniłem koła z 13 175/55 na 14 185/75 więc boje się, że spalanie może się jeszcze bardziej zwiększyć :/
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

[quote=""lukas1289pl""]objaw z początku na zimnym ok jak się zagrzal nie trzyma niskich jakby ją zalewalo.[/quote]

Może po nagrzaniu silnika coś się rozszczelnia i wariują podciśnienia, albo zasysa lewe powietrze?


gondzik1075

stawiałbym na sondę lambda, i sprawdziłbym niebieski czujnik temperatury omomierzem.
ładny artykuł o pomiarach jest tu: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... dy#p308099
a silnik nagrzewa się normalnie? może to wina termostatu.
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

w wolnej chwili sprawdze i dam znać. Tak silnik się normalnie nagrzewa, dosłownie 3 minut pojeżdze a już z kratek dmucha ciepło, temperatura szybko na 90stopni wskakuje. Myślałem, że sonda lambda ma wpływ tylko na benzyne, a nie na gaz. A jest możliwe, że moja polówka na ssaniu jeździ?
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

[quote=""gondzik1075""]w wolnej chwili sprawdze i dam znać. Tak silnik się normalnie nagrzewa, dosłownie 3 minut pojeżdze a już z kratek dmucha ciepło, temperatura szybko na 90stopni wskakuje. Myślałem, że sonda lambda ma wpływ tylko na benzyne, a nie na gaz. A jest możliwe, że moja polówka na ssaniu jeździ?[/quote]

Myślę, że możliwe. Mogłoby tak się dziać przez uszkodzony czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego, który nie przekazywałby wtedy do komputera, że silnik jest już nagrzany i może wyłączyć ssanie).

Podobno jest możliwość regulacji instalacji gazowej II stopnia, tak, ażeby spalała "normalnie" z uszkodzoną sondą lambda. Na takiej zasadzie jak instalacja I generacji,
Ostatnio zmieniony 11 cze 2012, 23:21 przez easyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
g
gondzik1075
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:21

Post autor: gondzik1075 »

W jaki sposób mogę sprawdzić czy czujnik działa? I jakie objawy by były jeżdżenia na ssaniu?

@edit:konkretnie chodzi o ten czujnik tak? http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 69218.html
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

[quote=""gondzik1075""]konkretnie chodzi o ten czujnik tak? http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 69218.html[/quote]

tak on wygląda, ale w celu kupna dobrze jeszcze numery posprawdzać, albo dopytać sprzedającego.

EDIT:

Jeden mechanik mi powiedział, że wystarczy mieć zamiennik o tym samym zakresie temperatur, u mnie to było 55 stopni - 65 stopni.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 12:43 przez easyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”