[6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kiedyś miałem awarie pompy wody i po przejechaniu 100 m woda ponad 100*C, jak spadła do 70 i uruchomiłem silnik nie przejechałem nawet 200m i woda ponad 100, na zewnątrz było z -5*C.tak nawiasem współczuje SDI-kowi 40km bez wody :grin: .
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

bialy0666
ale ja nawet awarii nie odczułem... ale AEF i AEY trochę inna bajka
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jakoś wolę tą dogrzana bajkę AEF zwłaszcza zimą.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

każdy swoje chwali :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

Post autor: DM91 »

EGR zaslepiony ale pewny tego nie jestem.
1 proba: podczas zbijania 5 na 3 przy 80 km/h auto zaczelo sie krztusic, zwalniac a gdy wcisnelo sie gaz w podloge za mna pojawiały sie niewyobrazalne kłęby dymu..
Wrócilismy na warsztat, przestawilismy przepustnice ręcznie, prawdopodobnie był jakis syf w przewodzie podcisnienia, i nagle auto nawet na luzie przestalo kopcic, teraz zrzucajac bieg na 3 przy ponad 80 km/h auto wogole nie dymi i chce jechac..

Nie wiem co myśleć.
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

40km bez wody? ty sam w to wierzysz? :grin: oj kolo kolo
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

dumle
nie muszę w to wierzyć :) ja to widziałem
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
Osa
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 318
Rejestracja: 13 mar 2011, 23:02
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Post autor: Osa »

Podrzuci ktoś linkiem albo danymi do konkretnej zaślepki która pasuje do 1.9D AEFa?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Wystarczy sciagnać wezyk i zaslepic go srubka i masz juz EGR zamkniety pod warunkiem ze nie jest zatarty.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

100% pewności daje zaślepka pomiędzy EGR a głowicą .
[quote=""Osa""]Podrzuci ktoś linkiem albo danymi do konkretnej zaślepki która pasuje do 1.9D AEFa?[/quote]
wydaje mi się iż każda dla silników do 1999 r , oczywiście bez otworów w środku , zmierz rozstaw śrub mocujących EGR i skontaktuj się z sprzedawcą .
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

Panowie siemka odgrzeje starego kotleta. Problem z egr-em po przejechaniu ok 500 m auto zaczyna sie krztusic ale jak dodaje gazu to przyspiesza bez problemu jak hamuje silnikiem to tez ok ale jak jade powiedzmy 50 km i stały gaz to autem podszarpuje. Sciaglem dzisiaj wezyk z egra i te objawy ustały ale jakby silnik glosniej chodzil. Czy egr całkiem kaput ? da sie go jakos czyscic ? moze jezdzic ze sciagnietym wezykiem podcisnienia ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

to i ja zapytam, przy egr mam węzyk obcięty i załozona srubka, czy to znaczy ze egr mam zaslepiony?
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

jeżdżę ponad rok ze ściągniętym egr'em :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
firstborne
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 12 sty 2012, 22:11
Lokalizacja: Poznań

Post autor: firstborne »

[quote=""klocek""]to i ja zapytam, przy egr mam węzyk obcięty i załozona srubka, czy to znaczy ze egr mam zaslepiony?[/quote]

Tak.
Obrazek
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

no ja tez mialem kiedys srubke w wezyku ale zauwazylem za auto glosniej chodzi, wolniej sie nagrzewa i dodatkow najwazniejsze ze nie ma dynamiki. Powyzej 2500 obrotów auto w ogóle nie jedzie tylko wyje.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”