[6n] pekniety pasek od alternatora ,Pomocy Pekl ponownie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

a żeby wymienić napinacz lub rolkę to dużo jest rozbierania w 1.4 aex klima + wspoma?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

da się to zrobić bez kanału czy podnośnika. po zdjęciu paska mamy dobry dostęp do napinacza i pozostałych kół po których chodzi pasek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Do wymiany rolki trzeba płaski klucz 15, dobrze, aby był nieco dłuższy, aby było wygodniej odciągnąc napinacz paska ;)
Wymieniałem pod garażem bez kanału tak jak pisze krzyDOLAR :D

[quote=""krzyDOLAR""]można wymienić także samą rolkę, bądź łożysko które się w niej znajduje][/quote]
Rolka, którą miałem u siebie była plastikowa i nie było możliwości wymiany samego łożyska w niej - długo nie posłużyła bo rzęziła i piszczała :glare:
W sklepie gość dał mi metalową i spisuje się :good:
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""krzyDOLAR""]da się to zrobić bez kanału czy podnośnika. po zdjęciu paska mamy dobry dostęp do napinacza i pozostałych kół po których chodzi pasek[/quote]

aby odciągnąć napinacz potrzebny jest klucz 17 nie 15
a jak ten napinacz jest zamontowany? trzyma się na tej śrubie co rolka?
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

I mnie czeka wymiana rolki napinacza. W związku z tym mam pytanie o to czy do wymiany wystarczy odkręcić śrubę i rolka schodzi? Tam jest gwint lewy czy prawy? Czy śruba ma jakieś zabezpieczenie czy wkręca się ją np na klej do blokowania połączeń śrubowych?
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

wczoraj wymieniałem w moim aef gwint jest lewy wystarczy odkręcić śrubę klucz 15 niema zadnego kleju gwint jest lewy to się nie odkręci
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Wielkie dzięki Rolf
Awatar użytkownika
sebeq
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1128
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:39
Lokalizacja: Nowe n/W

Post autor: sebeq »

chłopaki bede wymieniał pasek od alternatora i klimy jaki pasek proponujecie i czy da sie łatwo zamontowac bo pierwszy raz bede miał zamontowaną klime przedtem nie miałem :niewiem: :blush2:
[size=12px]http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=19398[/url]
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Ja mam wspomaganie i klimatyzację,Ostatnio zdejmowałem u siebie aby sprawdzić czy napinacz nie kwalifikuje się do wymiany. Troszeczkę się męczyłem ale znalazłem sposób. Ja polecam pasek Contintecha.
Awatar użytkownika
sebeq
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1128
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:39
Lokalizacja: Nowe n/W

Post autor: sebeq »

to jest ten sam pasek bo ja nie mam wspomagania a teraz mam boscha :)
[size=12px]http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=19398[/url]
Awatar użytkownika
Woju27
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 02 cze 2015, 22:18

Post autor: Woju27 »

Witam
Pytanie mam polo 6n2(wspomaganie+Klima)i nieraz na zimnym silniku wyje mi któraś rolka albo łożysko napewno nie jest to pasek(charakterystyzne wycie jakiegoś łożyska)piszę nieraz bo raz na zimnym wyje a raz nie,chyba po rozgrzaniu silnika albo jak trochę pochodzi to przestaje,nieraz jest takie tarcie jakby łożysko się zacierało.Ile tak wytrzyma bo teraz zima niema jak wymienić.
Każdy kiedyś umrze, tylko my decydujemy co po sobie zostawimy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nikt nie powie Ci ile wytrzyma, chyba że ktoś jest tu dobrą wróżką
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

Mam silnik AUD i jak jest zimny to wyje z okolicy paska, pasek naciągnięty ok, więc pewnie napinacz też jest ok, a wyje jakieś
łożysko najprawdopodobniej w rolce napinacza (030145299F).
Stąd też moje pytania:
Czy można kupić / dobrać jakąś inną rolkę?
Czy można wymienić łożysko w tej rolce?
Jeśli tak to jakiej rolki szukać - do czego ew. jakiś producent numerek?
Ew. jeśli można wymienić łożysko, to jakie tam jest to łożysko?
Czy ktoś wymieniał to łożysko?
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Najlepiej ściągnij pasek i pokręć tą rolką, wtedy będziesz wiedział co "wyje". Wymiana łożyska w rolce napinacza całkowicie mija się z celem, nawet gdyby
dało się to jakoś wpasować w zużytą rolkę to cena takiego łożyska nie będzie wiele mniejsza niż nowej rolki. Tylko nowa np. taka BTA – E2W5475BTA, wytrzyma kilka lat.
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

[quote=""Grzela300""]Najlepiej ściągnij pasek i pokręć tą rolką, wtedy będziesz wiedział co "wyje". Wymiana łożyska w rolce napinacza całkowicie mija się z celem, nawet gdyby
dało się to jakoś wpasować w zużytą rolkę to cena takiego łożyska nie będzie wiele mniejsza niż nowej rolki. Tylko nowa np. taka BTA – E2W5475BTA, wytrzyma kilka lat.[/quote] cena łożyska miedzy 10 a 20 zł robiłem to na prasce ręcznej i było ok , wtedy cena rolki oscylowała ok 200 zł teraz nie wiem ale na pewno jest to opłacalne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”