[9N3] Parujące szyby

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ty no wez nie przesadzaj z wiekszym nadmuchem ;]

to normalne ze paruja szyby jak pada, tylko kwestia czy da sie cos z tym zrobic podczas jazdy. Pierwsza rzecez to zacznijcie od teg ozeby systematycznie z gumowych dywanikow wyleac wode np po sniegu ktory sie wniesie albo to co scieknie z butow. Dobrze wytrzec szybki, odluscic, uzyc nano srodek antyroszeniowy. Troche pomaga.
Wlaczyc cieple ogrzewanie w zakresie 16-22 stopnie, predkosc 2 na poczatek ( w polo 4). Radze sobie w taki sposob jak powyzej nie zalaczajac klimy do osuszania ani razu.

Pamietajcie ze jak temp spada ponizej +4 albo +2 ? st C. to klima sie nie wlaczy.
Awatar użytkownika
Marcinzkrakowa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 06 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marcinzkrakowa »

Panowie!

Warto kończyć ten watek ;)

1. Wymiana filtru obowiązkowa, szczególnie jak się ma klimatyzację bo wszystko idzie przez wentylator. Trzeba to robić 2 razy w roku!!! Czemu? Bo inaczej będą szyby parować bo auto jest jednym z najszczelniejszych samochodów na rynku!

Koszt filtra to kilkanaście złotych (nieoryginalny) a efekt murowany. Wymiana banalna bo jest pod schowkiem pasażera.

2. Jak jest mokro i ktoś ma dywaniki w aucie (tak jak ja) to trzeba je wyjmować i prać i suszyć dość często. Moje mają pod spodem gumę (oryginalne VW) więc jak woda jest pod spodem to nie da się jej wysuszyć bo izolują idealnie!

3. Poza swoją szczelnością podwozie nie jest idealnie szczelne. Nie wypuszcza wody na zewnątrz, ale jak zaliczycie ulewę to macie zalane auto. Miałem tak w tamtym roku. Jechałem prawie przez powódź i po kilku dniach zauważyłem pod tylnymi dywanikami i pod kierowcy wodę na kilka centymetrów! Musiałem osuszać bo sama nie wyjdzie z samochodu.

4. Moje Polo, i chyba każde, które ma tylne szyby manualne, czyli na korbkę opcję opuszczania się z czasem. To powoduje że jak się ich nie sprawdza co najmniej co 3,4 dni że szyby są niedomknięte i wilgoć dostaje się z deszczu i powietrza do środka.

5. Bzdura jest parownik z klimatyzacji, który podobno daje wilgoć. Pytałem 3 mechaników i się roześmiali. Nie ma takiej opcji. Chyba że samodzielnie zakładaliście klimatyzację.


Wszystkie wyżej opisane opcje wpływają na wilgotność samochodu.
Uwielbiam spalanie 4 litrów na trasie. Za takie rzeczy warto kochać to maleństwo.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

czy wymienisz filtry czy nie i tak ci beda parowac szyby z tym to norma jest w kazdym aucie paruja nawet w golfie jak mialem jak masz zaparowane przemyj spirytusem jak kolega pisze jak ci zaczna parowac wlacz ogrzewanie tylniej szyby lub klime albo nawiew jak zejdzie , uchyl troszku szybe jak tak stosuje i jest git a dawac wiekszy wentylator to jest bez sensu auto tak zostalo skonstruowane ze ma dzials nawiew dobrze jak by byl za slaby to by montowali wiekszy seryjnie
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Marcinzkrakowa""]Panowie!
5. Bzdura jest parownik z klimatyzacji, który podobno daje wilgoć. Pytałem 3 mechaników i się roześmiali. Nie ma takiej opcji. Chyba że samodzielnie zakładaliście klimatyzację.[/quote]

Oczywiscie ze bzdura, bo parownik nie ma nic wspolnego z tworzeniem parowania :D . Poza tym klimatyzacja osusza auto, daltego nie jest zbyt dobre jej za czesto uzywanie dla czlowieka.

Parowac bedzie parowac zawsze, praw fizyki nie oszukamy, tylko mozna tapare usunac poprzez nawiew o odpowiedniej temperaturze i sile i kierunku. Ja poprostu daje nawiew letniego lub cieplego i smigam i nie mam stresu. Oczywiscie parują wtedy tylne boczne ale nie sa mi potrzebne do niczego te szyby. Umyc szyby, wspomoc ewentualnie nano technoliga. Jak ma sie mokre rzeczy wysuszysc poza autem (np jaks szmatke wilgotna jak sie ma). Mozna wejsc w skafander kosmonauty i wtedy nic nie bedzie parowac w aucie ;]
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”