Strona 3 z 5

Re: Spalanie w 9N3

: 20 sty 2010, 18:27
autor: Kulon
[quote=""polodriver13""]taki styl jazdy prowadzi w konsekwencji do zniszczenia silnika. [/quote]
a niby jak można zniszczyć silnik taką jazdą - chyba bardziej Ci chodzi o dmuchawe że się zalepi tzw. PSJ

a tak w ogóle to niech się wypowiedzą Ci co mają 100KM diesle ile im palą ?

Re: Spalanie w 9N3

: 20 sty 2010, 21:21
autor: Pawco
co oznacza skrót PSJ??

ale chyba sie już domyślam PIer... styl jazdy :D

Re: Spalanie w 9N3

: 21 sty 2010, 15:52
autor: polodriver13
a niby jak można zniszczyć silnik taką jazdą -
Katując silnik na niskich obrotach może się urwać wał napędowy. Wtedy przeciążenia w zespole napędowym są ogromne i praktycznie każda część przekazująca moment obrotowy może ulec zniszczeniu.

Na średnich i wysokich obrotach siły działające w silniku są najmniejsze i jest to korzystne dla żywotności silnika. :cool2:

Poza tym sprawa nie jest taka prosta - bo każdy silnik ma inną krzywą momentu obrotowego i mocy. Także trzba dostosować się do danej jednostki napędowej i jeździć optymalnie.

Re: Spalanie w 9N3

: 21 sty 2010, 16:17
autor: Kulon
[quote=""polodriver13""]
a niby jak można zniszczyć silnik taką jazdą -
Katując silnik na niskich obrotach może się urwać wał napędowy. Wtedy przeciążenia w zespole napędowym są ogromne i praktycznie każda część przekazująca moment obrotowy może ulec zniszczeniu. [/quote]
dlatego jest sprzęgło montowane w aucie - najwyżej będzie koło dwumasowe z tarczą, łożyskiem i doskiem do wymiany częściej niż książkowo - tak samo jak przy podniesieniu mocy
nie to że zachwalam jazdę na niskich obrotach ale na pewno nic nie stanie sie dla silnika - każdy jeździ tak jak lubi
pozdro

Re: Spalanie w 9N3

: 22 sty 2010, 14:48
autor: Gaweł
polodriver13 ma rację ale chodzi tu o przyśpieszanie z wolnych obrotów na wysokim biegu albo jazdę na 5 biegu z 1000rpm. Poza tym przy wolnych obrotach w silniku tdi pozostaje sadza a jak ktoś ma dpf-a to może go zniszczyć jeżdżąc tylko poniżej 2000rpm bo wtedy filtr sam nie będzie w stanie się oczyścić.
Jak Kulon nie wierzysz bo uważasz że sam wiesz najlepiej to może posłuchasz Marka z Masters Tuning w końcu to człowiek który ma dużo doświadczenia z dieslami.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7175 .

Re: Spalanie w 9N3

: 23 sty 2010, 9:59
autor: Pawco
takie 1.2 to na 4 biegu z 1000 obrotów by wogole nie pojechał :)

Re: Spalanie w 9N3

: 27 lut 2010, 19:04
autor: 8128
[quote=""polodriver13""]
Wniosek:
Generalnie spalanie w 9N3 1,4 TDI zależy w 90% od użytkownika. Powinno się przestrzegać zasad:
1. Odpalać auto i jechać (nie pozwolić zbyt długo pracować silnikowi bez obciążenia)
2. Gdy silnik jest zimny zmieniać biegi w granicach 2200 obr/min (starać się wtedy nie włączać ogrzewania).
3. Po każdej trasie odczekać minimum 3 minuty zanim wyłączy się silnik a będziemy się cieszyli niezawodnością turbiny.
4. Sprawdzać olej i ciśnienie w oponach.
5. 9N3 1,4TDI to nie samochód wyścigowy. Szerokie feligi (powyżej 6J tylko szpecą wygląd tego auta). Polo 9N3 1,4 TDI to perła motoryzacji i powinno wyglądać tak jak je VW zaprojektował. Wtedy ma swoją duszę[/quote]

Właśnie takich informacji szukałem! Wielkie dzięki, wypróbuje i dam znać czy pomogło.

Polo 9N3 1.4 TDI 80KM - jakie obroty lubi ten silniczek? Chodzi mi rzecz jasna o jazdę ekonomiczną. Czy 2200-2500 to optymalne obroty? Z tego co piszecie rozumiem, że nie powinienem schodzić poniżej 2000, tak? (cały czas mówię o ekonomicznej jeździe)
Póki co udaje mi się spalanie utrzymać na poziomie 5,1 L/100km (około 70% trasa/30% miasto). Wydaje mi się, że udało by mi się zejść do 4,9, gdyby mnie tak często nie kusiło :) [nie jadę póki co więcej niż 120, ze względu na trasę]
Edit:
Spalanie 5.1 miałem po pierwszym tankowaniu. Między 2 a 3 trochę eksperymentowałem i nie ukrywam przyciskałem. Wyniki widać poniżej (5,51!). Tym bardziej proszę o radę lub linka do jakiegoś dobrego artykułu. Z góry dziękuję

Re: Spalanie w 9N3

: 02 kwie 2010, 10:19
autor: RafałZabrze
Mój 1,2 70km pali 6,5 do 7 w mieście a na trasie koło 5,5

Re: Spalanie w 9N3

: 08 kwie 2010, 10:13
autor: heyah-banana11
[quote=""polodriver13""]Mój 1,4 TDI 70KM pali średnio 4,75L/100km
Po przejechaniu 820km zazwyczaj włącza się wskaźnik rezerwy. Czyli mogę na zbiorniku przejechać o 500km więcej niż kolega kubcio posiadający wersję GTI z postu powyżej :grin:
Styl jazdy defensywny - tzn. spokojnie z ukierunkowaniem na niskie spalanie, ale jak trzeba to z silnika wyciskam maksimum momentu i mocy :vinsent:
Biegi zmieniam w okolicach 2500RPM, a jak chce sie rozpedzić i silnik jest nagrzany to biegi zmieniam przy 4000RPM.


co prawda od połowy wkazówka opada szybciej ale mam jeszcze ponad 300km zasięgu do zaświecenia się rezerwy. :cool:[/quote]

Powiem tak: dla mnie jest to bardzo imponujacy wynik. Co prawda posiadaczem polowki jestem od blisko miesiaca. Tankowania odbywaja sie na Bliskiej Orlenu, tam jednak jestem pewny co do jakosci paliwa oraz cenowo wychodzi taniej. Tankuje w momencie zapalenia sie rezerwy... do baku wchodzi ok 38 litrow, natomiast polowe baku osiagam przy dystansie <400km. na chwile obecna srednie spalanie wychodzi ok 5,6 l/100 ale tak jak mowie jestem na etapie testowania. Dystanse raczej krotkie, miastowe - 20km bez klimy.

1.4 TDI 70km

: 23 kwie 2010, 18:05
autor: Marcinzkrakowa
Jak nie przekraczam 100 na trasie i bez klimy to 4 litry.

Po mieście max 6.

Maksymalnie na baku koło 1100km

Faktycznie jeżdżę baaardzo ekonomicznie. Najczęściej 5 bieg, zero ruszania z piskiem opon. Opony mam maksymalnie rok.

Kiedyś jeździłem scenikiem 1.5 dci to zamykałem się w pięciu litrach na trasie, ale też baaardzo ekonomicznie i wolno ;)

Re: Spalanie w 9N3

: 05 maja 2010, 18:43
autor: joe_zavala
1.4 diesel,70 koni - przeważnie na baku robie około 910 km (+/- 30) zawsze tankuje gdy zaświeci mi sie rezerwa i zawsze do pełna a mój rekord to na baku przejechałem 969 km :-) a po zajechaniu na stacje zatankowałem 45,7 litra :-) czyli mi wyszło 4,6 na 100 km.pozdrawiam

Re: Spalanie w 9N3

: 25 maja 2010, 8:57
autor: miba
Witam,

mam 1.9TDI 100HP z 2007 roku i pytanko z nim związane:

Ile Wam ten silniczek pali gdy jest nagrzany i stoicie np w korku, na luzie itd?
Najlepiej, gdyby ktoś mógł napisać mi srednie spalanie z klimą i bez klimy, bo u mnie jest 0,9l/h bez klimy a 1,1l/h z klimą i dziwi mnie to bardzo, bo kumpel w Ibizce FR 2007 1.9TDI 130HP ma spalanie 0,5l/h bez klimy i 0,9l/h z klimą...

A jednak prawie 0,5l to dość duża różnica...

Re: Spalanie w 9N3

: 01 cze 2010, 8:39
autor: Damian91
Nie wiem jak Wy jeździcie tymi 1.4 TDI - mi po mieście pali około 7 litrów..

W trasie z czterema osobami na pokładzie i klimą spalił 6,2 l

Aczkolwiek może przyczynia się do tego rozmiar opon - 195/50/16.. :)

Re: Spalanie w 9N3

: 01 cze 2010, 14:32
autor: kubcio
wczoraj padł moj rekord 7,5 L na 100km (trasa) ale jazda byla meczarnia zmiana biegow ponizej 2tys obrotow i max predkosc 90-100km/h, nie wiem taka meczarnia jest warta oszczednosci ;)

Re: Spalanie w 9N3

: 01 cze 2010, 21:55
autor: damianlapszys
1.9tdi 100 konne- spalanie w miescie na felgach 17" i szerokosci 8" na oponach 205/40/17 pomiedzy 8 a 10 litrow, to zalezy czy mi sie spieszy :)
za to na oponach zimowych 14" spalanie wychodzi w granicach 7 a 9 litrow i to tez zalezy czy mi sie spieszy. Jeszcze nigdy nie udalo mi sie zmusic polowki zeby spalila wiecej niz 10.5 litra a noge mam bardzo ciezka.