Strona 3 z 3

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 22 cze 2017, 21:43
autor: Jaco-
Kaczy pisze: Czy po nocnym postoju samochód Ci szarpał zaraz po odpaleniu do czasu aż uspokoiły się obroty? + Czy podczas jazdy ze stałą prędkością typu 40/50km/h czułeś delikatne szarpanie?
Po odpaleniu nie szarpał. Ale dziś jechałem jakieś 20-30km/h i czułem takie lekkie szarpanie autem.

Co Masz na myśli z tym szarpaniem ?

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 24 cze 2017, 21:05
autor: Kaczy
U mnie wyskoczył błąd czujnika prędkości pojazdu i jutro się za niego biorę. Być może to będzie winowajca.

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 24 cze 2017, 23:00
autor: Jaco-
U mnie na chwilę obecną po zmianie EGR błędów żadnych nie ma. A dziś i wczoraj znów zrobiłem około 100km.

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 06 lip 2017, 22:01
autor: Jaco-
Czy po zmianie EGR trzeba robić adaptację ?  https://vwpoloklub.pl/forum/index.php/t ... #msg266527

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 11 lip 2017, 0:20
autor: sebi88
a dla silnika 1.0 mpi jak sie robi adaptacje ?

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 13 lip 2017, 15:16
autor: Grzela300
Nie ma potrzeby robić żadnej adaptacji sprawnego czujnika EGR jak i np. MAP Sensora. Po zmianie dla przykładu niesprawnego MAP Sensor na sprawny kontrolka EPC sama prawidłowo gaśnie. Ewentualnie można wykasować błędy ze sterownika. Nic więcej.

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 01 sie 2017, 18:06
autor: Jaco-
Zrobiłem sporo kilometrów i dwa razy zaświecił znów mi się CHECK. Sprawdziłem i znów EGR daje o sobie znać. Tym razem mam ,,niewystarczający przepływ,, czyli zapewne do końca się nie otwiera.

Czy istnieje możliwość wyłączenia EGR przez VAG ?

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 01 sie 2017, 22:03
autor: ZeroOne
Nie da się go wyłączyć. Ja już od dawna nie mam egr i po prostu jeżdżę z odpiętym.

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 01 sie 2017, 22:19
autor: Jaco-
Nie masz czyli zaślepiłeś go czy tylko odpiąłeś ? Wydaje mi się że bez EGR więcej mi pali . Gdy wyjeżdżałem na urlop zatankowałem auto do pełna. Przed dniem wyjazdu zrobiłem trasę 200km  do Lublina  a następnego dnia 320km do Torunia. Jakież było moje zdziwienie że zrobiłem 500km i  pół zbiornika tylko spalił.

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 02 sie 2017, 1:32
autor: ZeroOne
Wszystko od egr jest wywalone została tylko kostka do podłączenia. Święci się check że go tam nie ma i tyle. Jeżdżę tak 2 lata i nic się nie dzieje. W mieście może trochę więcej pali ale z trasie tak dalej mało.

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 30 paź 2017, 19:28
autor: Jaco-
Od połowy września CHECK nie zapala się. Skróciłem odpowietrznik i błędów nie wywala .

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 05 kwie 2018, 21:13
autor: Jaco-
Odświeżę temat EGR.

Zrobiło się ciepło i dziś podczas trasy 30 km tuż przed jej końcem zapalił się CHECK.

Mając przy sobie tylko swój telefon z Symbianem (Nokia E7) i zainstalowanej na niej aplikacji OBDScope v1.21 sprawdziłem błędy i skasowałem błąd. EGR.

Sam błąd :
Diagnosis by OBDScope.
www.obdscope.com

Date: 05.04.2018 17:25.
Vehicle id: N/A
MIL: On.
Inspection status: Failed. MIL is on.
Fuel system status: Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix.
Secondary air status: N/A.
OBD Port Voltage: 0,00V

OBD tests: 8/8 completed:
Misfire: OK
Fuel system: OK
Components: OK
Catalyst: OK
Evaporative system: OK
Oxygen sensor: OK
Oxygen sensor heater: OK
EGR system: OK

Lambda Tests:
-
DTCs:

P0401(current): Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected.

Freeze Frame:
Calculated Load: 0%
Short Term Fuel Trim B1: 0%
Long Term Fuel Trim B1: 0%
Intake Manifold Pressure: 0kPa(a)
Engine RPM: 01/min
Teraz zastanawiam się czy znów kupić używkę czy jakiś zamiennik. Dziwne dla mnie jest że układ nie daje rady gdy zrobi się ciepło.

Może szukać innej przyczyny ?

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 07 kwie 2018, 18:52
autor: Jaco-
Dziś rozebrałem całkowicie EGR wraz z rurką prowadzącą do przepustnicy.

Wyczyściłem co się dało i na ile się dało.

Dla potomnych napiszę że aby odkręcić rurkę od przepustnicy należy ją też odkręcić i wówczas odkręcać śruby rurki. Lepszy jest dostęp do nich bo bez odkręcenia przepustnicy jest bardzo ciężko.

Wyczyściłem wszystko co związane z EGR. Aż tak zasyfione to nie było . Myślę że ten używany EGR nie jest do końca sprawny i chyba trzeba będzie kupić zamiennik. Kupiłem używkę i w wyższych temperaturach nie daje rady.

A może to inna przyczyna ? Pojeżdżę i zobaczę co się będzie teraz po czyszczeniu działo.


Obrazek

Odp: [6n2] EGR czy sonda pada .

: 20 kwie 2018, 16:31
autor: Jaco-
Zrobiłem z 500 km po czyszczeniu i jest dobrze. Wczoraj byłem w Lublinie i postałem trochę w korkach. Ciepło było więc liczyłem że może coś wyjdzie z EGR. A tu nic.

Myślę że wyczyszczenie rurki coś dało chodź jakoś nie była zasyfiona.