[6n] Temperatura silnika, a włączone ogrzewanie. Termostat ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

No właśnie panowie. Wiem, że jest jakiś sposób aby oraganoleptycznie zbadać, czy termostat jest OK. Którą rurę trzeba dotkąć aby to sprawdzić i co świadczy o jego niepoprawnym działaniu?
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jak odpalasz z rana silnik to ma się nagrzewać tylko jeden wąż bodajże dolny,
jeśli jeden jest gorący a drugi letni lub też gorący to znaczy że termostat puszcza i do wymiany,
prawidłowo ma być tak, że jeden wąż zimny do czasu nagrzania do 90 st a potem drugi powinien się rozgrzać
civic r18a2/407 1,6 HDi
t
tEREk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 18 maja 2009, 10:31

Post autor: tEREk »

Witam

a ja mam taki problem..

w sierpniu wymieniałem termostat ponieważ auto się przegrzewało.

teraz po nagrzaniu w korku do 90stopni podczas jazdy 60-90/h temp spada do 70-80 stopni.

Czy to możliwe aby termostat już padł ??
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

tEREk

Z tego co piszesz to wygląda na to że termostat znowu dał ciała ... Z objawów wynika jakby Ci nie domykał. Przy wymianie termostatu króciec też wymieniałeś ? czy tylko sam termostat ?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

całkiem możliwe, może trafiłeś na bubel, różnie to bywa, kupuj tylko wahlera, trzeba też kuknąć w ten cały zakichany króciec bo czasem przez zerwanie tej konstrukcji w środku termostat przepuszcza.
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
sosik36
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sosik36 »

ragiern, ja skorzystałem z uniwersalnego miernika z termoparą ale zwykły termometr elektroniczny też powinien wystarczyć. Odpalasz zimny silnik i mierzysz temperaturę chłodnicy. Jeśli zaczyna wzrastać zaraz po uruchomieniu silnika to znaczy, że termostat jest walnięty. Możesz też sprawdzić temperaturę górnego przewodu, który idzie do chłodnicy. Dziś kupiłem termostat Wahler za 35 zł a przy okazji dowiedziałem się, że w różnych silnikach są różne termostaty. Ten mój (1.3 ADX 1995r.) jest ponoć jakiś nietypowy bo do większości polówek termostat tej samej firmy kosztuje ok 50zł i ma brzydki zwyczaj przebijania króćca. W moim silniku króciec też jest trochę inny - nie ma czego w nim przebijać, więc gość w sklepie powiedział, że na pewno nie muszę go kupować. Jak rozbiorę i sprawdzę, to okaże się czy miał rację:)
d
digitaladam
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:03
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: digitaladam »

[quote=""rat4""]trzeba też kuknąć w ten cały zakichany króciec bo czasem przez zerwanie tej konstrukcji w środku termostat przepuszcza.[/quote]

Raczej na odwrót. Zerwanie rusztowania w środku, powoduje iż igła termostatu nie ma się czego oprzeć przy otwieraniu. W skutek czego obieg jest cały czas zamknięty.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

@sosik36 Taki jest w 6N a ty jaki masz? taki
http://www.unto.pl/termostat-bora-golf- ... p-205.html

Obrazek

Obrazek

Ten bolec termostatu wchodzi w te siedzisko które lubi przebić lub wyłamać termostat dlatego komplet kupujemy

Obrazek

I sprawdzić należy te gładzie tam można mieć problem bo nie dokręcimy nawet nowego,czekać będzie nas szlifowanie.

Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

digitaladam
właśnie o to "rusztowanie" mi chodziło tylko nie wiedziałem jak nazwać dlatego nazwałem to:
przez zerwanie tej konstrukcji w środku termostat przepuszcza.
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
sosik36
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 14 maja 2009, 13:28
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sosik36 »

@Dziadek ja kupiłem taki jak pokazałeś pod linkiem, bo według katalogu taki właśnie jest w mojej wersji. Dziś tego jeszcze nie wymieniałem, bo nie miałem czasu ale jutro jak to rozbiorę i będę wiedział na 100% to dam znać. A króciec, który mi gość w sklepie pokazywał jest podobny do tego ze zdjęć tylko nie ma w środku tego sławnego "rusztowania" - jest pusty okrągły otwór.
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

mam problem z ogrzewaniem. mam wymienieony termostat i wogole nie wieje cieplem. jak jezdze po miescie to zlapie temperature a na trasie wskazowka podniesie sie troszeczke i znowu jaik w miescie to znowu lapie co robic???
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

Może masz nieszczelny układ chłodzenia, nie ubywa Ci płyn chłodniczy?
Czujnik temperatury wymieniałeś razem z termostatem?
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

ostatnio wymiwnialem plyn w grudniu rok temu. musialem mu dolac jakos w lipcu? a co termostatu to wymienialem tylko to.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""szwed65""]mam wymienieony termostat i wogole nie wieje cieplem[/quote]

Czujnik temperatury niema tu nic do rzeczy nic nie wieje,wymienić a wymienić to też różnica czyli założyłeś jakiś felerny,polecam poprawić obsadzenie termostatu lub jego wymiana.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 paź 2009, 19:49 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

szwed65
może termostat Ci się zawiesił albo króciec się rozwalił skoro nie łapie Ci temperatury. A wentylator Ci się włącza przy 90 stopniach ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”