Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
matmixmixmix
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:15

Post autor: matmixmixmix »

tu wogole mala wiedza uzytkownikow na tym forum z tego co zauwazylem. wiec sie nie dziw ze nikt nie odpisuje. olej zalej ten sam. maly przebieg wiec na syntetyku mozesz jezdzic dalej spokojnie, tym bardziej ze taki jest zalany. a castrol dobry olej. sam go leje do dwoch diesli golf v jeden ma 270tys i dalej pelny syntetyk. do polowki dziewczyny 1.4 mpi tez zalalem 5w40 170tys o ile tyle ma i silnik duzo lepiej chodzi jak chodzil a podejzewam ze byl zalany wczesniej na polsyntetyku.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja bym do tego silnika jednak zalał coś gęstszego w wyższej temperaturze. Jak dla mnie 5w40 jest idealny. Chyba że silnik bud ma chłodnice oleju/płyn chlodniczy wtedy 5w30 sobie poradzi.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
beniowski
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 07 lut 2015, 17:16

Post autor: beniowski »

Dzięki za podpowiedzi koledzy. A czy ma chłodnice oleju tego nie wiem ale wydaje mi sie ze nie... narazie chyba zajele jednak 5w30 a przy kolejnej wymianie zmienie moze na 5w40
Awatar użytkownika
Elto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 06 sie 2013, 21:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Elto »

Nie chcę zadawać po raz 100 tego samego pytania, tylko sie upewnić.

Samochód Polo 9N3 1.4 TDI BMN Przebieg 225 tys obecnie zalany Shell Helix 5W30 VW 504.00/507.00
Poprzednio (rok temu gdy kupiłem samochód) był zalany jakiś lonng life i wydaje mi się że silnk pracował ciszej niż na Shellu.
Przyszedł czas na wymianę i chciałem zalać coś innego niż Shell. Skoro VW poleca Castrola to chciałem zalać Castrola. Na pewno 5w30 i tylko sie zastanawiam która norma.
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami.
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
dodatku paliwa.
W instrukcji samochodu napisane jest 507.00

Czyli wychodzi na to że muszę kupić Castrol 5w30 507.00?
Im więcej potu na treningu, tym mniej krwi w boju.
No pain, no gain.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Norma 505.01 lub nowsza 507.00. 5w30 lepszy bo nie osadza mniej nagaru po spaleniu i jest rzadszy po rozgrzaniu co zmniejsza opory w silniku.
Lenistwo drogą do postępu
m
musu
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2014, 12:37

Post autor: musu »

Witam, :bye:
mam polo 9n z 2002r., przebieg ok.240tys km. Silnik 1.4 TDI.
Problem w tym, ze nie mam pojęcia jaki był wcześniej olej wlany. W przyszłym tyg zamierzam wymienić olej oraz filtry.
Proszę o pomoc jaki olej kupić, z jakimi normami ? :victory:
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

[quote=""musu""]Witam, :bye:
mam polo 9n z 2002r., przebieg ok.240tys km. Silnik 1.4 TDI.
Problem w tym, ze nie mam pojęcia jaki był wcześniej olej wlany. W przyszłym tyg zamierzam wymienić olej oraz filtry.
Proszę o pomoc jaki olej kupić, z jakimi normami ? :victory:[/quote]

Ja osobiście 220kkm i leje Castrol edge 5W40
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

[quote=""musu""]Witam, :bye:
mam polo 9n z 2002r., przebieg ok.240tys km. Silnik 1.4 TDI.
Problem w tym, ze nie mam pojęcia jaki był wcześniej olej wlany. W przyszłym tyg zamierzam wymienić olej oraz filtry.
Proszę o pomoc jaki olej kupić, z jakimi normami ? :victory:[/quote]
Ja tak samo będę wymieniał po wypłacie ale wiem co było wcześniej ( 10w40 :banghead: ).. a zaleję Valvoline 5W30 Max Life ;)
Awatar użytkownika
lukarson
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2015, 15:52
Lokalizacja: Otwock

Post autor: lukarson »

Witajcie.

Czas rozpocząć przygodę z POLO :), tradycyjnie od wymiany oleju.
Przebieg 201 000 km
Brak wycieków
Aktualny olej jaki siedzi to zwykły mobil 5w40

Mój będzie FUCHS TITAN GT1 XTL 5W40
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-gt1-5w40-xtl-1ltr.html

Przed wymianą zastosuję płukankę Millers Engine Flush.

Moje pytanko.... ktoś z Was jeździ na FUCHS? No chyba, że macie jakąś lepszą propozycję?
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

[quote=""lukarson""]Witajcie.

Czas rozpocząć przygodę z POLO :), tradycyjnie od wymiany oleju.
Przebieg 201 000 km
Brak wycieków
Aktualny olej jaki siedzi to zwykły mobil 5w40

Mój będzie FUCHS TITAN GT1 XTL 5W40
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-gt1-5w40-xtl-1ltr.html

Przed wymianą zastosuję płukankę Millers Engine Flush.

Moje pytanko.... ktoś z Was jeździ na FUCHS? No chyba, że macie jakąś lepszą propozycję?[/quote]
Ja Polecam i polecać będę Valvoline albo liqui moly .. Ten FUCHS to jakieś wielkie G od tytana.. wrogowi to lej sobie w żadnym wypadku bo po co płukać jak ten syf zrobi Ci jesień średniowiecza w silniku ..
r
rastaman262
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 wrz 2015, 19:38

Post autor: rastaman262 »

Witam serdecznie,
Kupiłem polo 1.4 tdi 2007 70 KM przebieg 170 k km jakim olejem go zalać i co powinienem jeszcze przy nim wymienić oprócz

Rozrządu, oleju w silniku i filtru oleju
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tu masz kilka stron producentów olejów na których dobierzesz właściwy dla swojego auta
viewtopic.php?f=10&t=62735&p=633315#p633315
r
rastaman262
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 wrz 2015, 19:38

Post autor: rastaman262 »

Jak rozpoznać która to wersja
Polo 1.4 TDI PD (BWB - 51kW QG1)
Polo 1.4 TDI PD (BWB - 51kW QG0/2)
Polo 1.4 TDI PD (BNM - 51kW QG1)
Polo 1.4 TDI PD (BNM - 51kW QG0/2)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nalepka przy kole zapasowym w bagażniku tam jest kod silnika ,skrzyni ,kod lakieru i wiele innych informacji (taka sama wlepka jest w książce serwisowej). Kod silnika powinien być naklejony również na górnej obudowie rozrządu.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”