Strona 25 z 64

Re: 6N1 SWAP 1.4 -> 1.6 kilka pytań

: 18 gru 2010, 10:25
autor: Artpolo
Jest jeszcze silnik 1.6 1F na monowtrysku. 13 lat i suchutki :)

Re: 6N1 SWAP 1.4 -> 1.6 kilka pytań

: 18 gru 2010, 10:28
autor: JuStIcE
Artpolo
Tak, ale to w Classicu :) W 6N były tylko te, któe wymieniłem o pojemności 1.6

Re: SWAP 1.3 na 1.4

: 18 gru 2010, 18:32
autor: eragon
witam tez chcialbym przelozyc silnik z 1.3 na 1.6 tylko nie wiem czy opłaca sie zakupic silnik 1.6GTI do Polówki

Re: 6N1 SWAP 1.4 -> 1.6 kilka pytań

: 19 gru 2010, 22:04
autor: Michelangelo
no wlasnie koszta a chodzi o to zeby bylo w miare tanio. a dobrze by bylo 1.6 wstawic bo 1.4 juz mi malo na trasie :p jeszcze 2 lata musze tym pojezdzic, jak zkoncze 25 lat i nie bede mial wzwyzki za wiek to przejmuje golfa 4 od mother 1.9 TDI 101 km :D a poki co musze sie pobujac polo, wiec chce zeby dobrze chodzil :)

Re: 6N swapy

: 29 mar 2011, 23:19
autor: el nińo
temat zakurzony dość mocno ale może komuś na coś się to przyda ;)
wymiana serca z 1.0 AER na 1.4 16V DOHC 101KM
Wydatki zamknęły się na sumie ok 7tys.
wymieniłem wszystko co trzeba a trzeba wszystko ;)
silnik, skrzynia,komputer, półosie przód + zaciski, tył z bębnów na tarcze, klocki + tarcze, rozrząd, wiązka, wydech i jeszcze jakieś pierdoły, które wyszły podczas prac.
FINANSE
silnik,komputer,skrzynia,sprzęgło,półośki,tylna belka i hamulce (od jednego dawcy) wyszło 3500zł,
wydech seria 350zł
rozrząd(części) 530zł
linka gazu 25zł
tarcze i klocki przód (tarcze brembo,klocki trw) i tył (jakieś niemieckie) 600zł
robota 1750zł ale to wiadomo że zależy od mechanika.
+ jakieś pierdoły po drodze
Po 2 miesiącach padło sprzęgło czyli kolejne 600zł (SACHS + montaż) ale to po prostu pech.

Na forum piszą,że trzeba tylko silnik,komputer i skrzynie,ale i ta od 1.0 pociągnie,ja już wiem że to bzdura,trzeba wszystko wymienić i tyle.
pozdrawiam.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 31 mar 2011, 11:19
autor: Skfarek
el nińo zakurzony ale fajnie, że go odgrzebałeś, bo taki wątek dla 86c i 86c2f ładnie bangla a dla 6n nie :grin: Pogadam z resztą modów może go podkleimy jak się rozwinie.

Z mojej strony mogę dodać, swap 1.3 ADX 55 km na 1.6 AEA 75 km:

1. Tzw. plug&play pasuje praktycznie wszystko z osprzętem włącznie, wiązka zostaje ta sama, łapy te same, półosie też, 1.6 może też banglać na "krótkiej" skrzyni z ADX należy pamiętać jednak że osiągane prędkości maksymalne nie będą zbyt wysokie.
Należałoby zmienić ECU na to z 1.6 bo mimo że na tym z 1.3 pójdzie (po przeprogramowaniu immo) to jednak na tym dedykowanym pracuje lepiej (płynniej/kulturalniej).
2. 1.6 ma inny wydech ale ten z 1.3 można zostawić bo pasuje.
3. Spokojnie można założyć tarczę sprzęgła z dociskiem z 1.6 (średnica 200 mm kiedy oryginał ma 190 mm).

Więcej szczegółów + zdjęcia i ceny w moim wątku (link w podpisie).


BTW, już jest podklejony :P
czaja


Dzięki za błyskawiczną reakcję ;)

swap z 1.0 6N na 1.6 16v z 6N2

: 11 kwie 2011, 12:06
autor: cinol
witam
sprawa dosyć pilna mechanicy w IE nie mają pojęcia czy nie będzie problemów :butcher: z tego względu abf już odpuściłem ... :banghead:
Czy silnik 1.6 16v z 6N2 bez problemów podejdzie do 6N .
Do swapa będę miał kpl przód z polo gti z 00 :)
potrzebne wszystkie informacje
dzieki

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 15 kwie 2011, 9:00
autor: Skfarek
cinol jak masz kpl. przód to co za problem - przerzucasz wszystko i problemu ni ma :grin: A generalnie to nie powinno być bo przecież wymiary komory, umiejscowienie łap itp. w 6n2 nie zmieniło się w stosunku do 6n1 a poza tym przecież GTi w 6n1 było :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 15 kwie 2011, 18:21
autor: marcin357
A ja z kolei mam silnik 1.4 nie wiem z jakim oznaczeniem ale ma 60KM, chciałbym go zamienić na 1.4 16v o oznaczeniu AFH, czy dużo z tym pacy? co oprócz silnika musiałbym zmienić? jaki to mniej więcej koszt?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 16 kwie 2011, 8:24
autor: Anonymous
kto mi cos powie wiecej na temat swapu z 1.4 na 1.6 co powinno sie wymienic zeby wszystko bylo si , bo ostatnio moj silnik sprawia mi duzo klopotow , szarpie,tyka dziwnie ,niedaje pełnej mocy i mam podejżenie ze cos bylo nietak ze swapem oczywiscie nikogo o nic nieoskarżam itd poprostu moze cos niejest wymienione

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 16 kwie 2011, 9:18
autor: JuStIcE
marcin357
Koszt podobny jak kolega el nińo napisał, bo o tym samym motorku mowa.
marcc_Jr
Silnik, kolektory ssący i wydechowy, kompa, sprzęgło i skrzyni z AEXa może zostać, alternator trzeb chyba zmienić. Co do tykania, jaki masz olej wlany?? Ja raczej zamiast problemów poswapowych podejrzewałbym tutaj układ zapłonowy.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 16 kwie 2011, 9:39
autor: MarttiniK
Ja natomiast mam inne pytanie. Jeżeli mam silnik 1.4 8V 60KM to czy mogę zmienić samą głowice od 1.6, no i wiadomo że komputer też by trzeba było wymienić. Bo z tego co się orientuje to blok jest ten sam wiec czy taka operacja jest możliwa?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 17 kwie 2011, 10:07
autor: cinol
[quote=""Skfarek""]cinol jak masz kpl. przód to co za problem - przerzucasz wszystko i problemu ni ma :grin: A generalnie to nie powinno być bo przecież wymiary komory, umiejscowienie łap itp. w 6n2 nie zmieniło się w stosunku do 6n1 a poza tym przecież GTi w 6n1 było :)[/quote]

problemu to dla mnie też nie było tylko jak zacząłem szukać jakiegoś speca co to wszystko przełoży to się zaczęły schody .
jak bym miał z 6n to wszyscy tak da się nie ma problemu ,ale jak już z 6n2 to a czy łapy takie same ,wiązki itp itd. Dlatego wstrzymałem się z zakupem i nie mam nawet jak porównać ;)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 17 kwie 2011, 10:20
autor: JuStIcE
cinol
Na clubpolo.co.uk jest koleś, który z 1.0 zrobił GTI na ARC bodajże (motor z Lupo GTI, to samo co AVY). Ogólnie to turzol taką operację u siebie planował, nie wiem czy mu to wyszło (mowa o 6N).

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 18 kwie 2011, 18:35
autor: fikor
Powiem z góry padł mi silnik 1.0 ALL/AER i mam okazje na AEV. i tu pytanie bez problemu to przejdzie czy byłby problem??