[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

pili84 porównaj sobie wygląd silnika 1.6 z golfa, bo jak ci chodzi o silnik 1.6 z golfa II to tam silnik był na "dużym" słupku i nie ma szans bez rzeźby i to sporej tego wsadzić.
[quote=""Fox""]w golfach też były 3f[/quote]
ależ skądże, któż ci takich bzdur naopowiadał ? only 1.3NZ, chyba że miałeś tego golfa swapowanego
możecie wsadzić do polówki 1.6ABU z golfa mk3
Obrazek
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

W przypadku silnika ABU od czego skrzynia pasuje? W golfie III jest skrzynia przez cięgna sterowana.
ABU jest na pełnym wtrysku czy na punktowym ?
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote=""Fox""]W przypadku silnika ABU od czego skrzynia pasuje?[/quote]
no od ABU skrzynia taka sama jak w polo, nie jest cięgnami sterowana tylko 1pręt wychodzi ze skrzyni, a zresztą wszystko idzie w necie znaleźć, tylko nie chce ci się.
[quote=""Fox""]ABU jest na pełnym wtrysku czy na punktowym ?[/quote]
też można znaleźć w necie, jest na monowtrysku.

Co jeszcze chcesz wiedzieć ??
Obrazek
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Na razie tyle skoro udzielanie informacji wiąże się z takimi nieprzyjemnościami dla Ciebie. Będę szukał 3f albo abu. Ale i tak thx za informacje :)
Obrazek
m
michall
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Brzeźnica / Dębica

Post autor: michall »

moze zeby zapobiec powstawaniu nowych i tych samych postow na temat swapa na mocniejszy silnik moze ktos napisze maly tutorial jak zrobic takiego swapa na 1.6 ABU z golfa 3. Mozna by bylo zebrac informacje od osob, ktore juz jezdza z takimi silnikami a potem to ladnie obrobic i w kleic w tutorialach. Tylko pytanie kto ma duzo checi zeby sie tego podjac i moze na to poswiecic troche czasu?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Nikt ci czegos takiego nie zrobi na pewno :)
Fox
Wydaj ci sie ze podchodze do tego ze zloscia, ale tak nie jest :) Po to jest forum, wiele spraw juz bylo opisywanych odnosnie tego tematu
Obrazek
p
pili84
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 01 lut 2010, 19:17

Post autor: pili84 »

a ja kolego posiadam polo z silnikiem 1.3 2g, na gaźniku, to muszę kupić cały silnik abu wraz z osprzętem, czy takie rzeczy jak alternator rozrusznik nada się, i jak z chłodnicą zdoła ochłodzić silnik.
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

no dobra panowie osadzamy abu zmiana kompa na 1.6 albo 1.8 wiaze sie ze zmiana mocowania kompa czy pasuja od czegos na ta sama instaleacje od AAV np. ?
bo mialem juz jedno polo z abu ale to juz w niemczech byl wstawiony i instalacja to wygladala jak by sie jakis elektryk uczyl kabelki łaczyc...
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Jeśli chcesz komputer z abu to potrzebna jest też wiązka i żeby ja połączyć trzeba kombinować. ktoś w forum zmieniał tylko mapę paliwowa w komputerze z AAV i też śmiga.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

heh abu smiga przyjemnie na kompie z aau tylko trzeba w kabelkach idacych do wtrysku porzeźbic
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

[quote=""bleah1986""][quote=""adam""]vwkas18
A co z tymi silnikami nie tak ?[/quote]

mój znajomy miał seata 1.2 system porshe, z tego co pamietam to tam co 100 tys trzeba remont silnika robić.[/quote]

kiedys miałem praktyki w warsztacie który specjalizował sie w seatach... prawie 20 lat temu.. i moge powiedziec że to sa jedne z trwalszych silników, nie spotkałem sie aby ktos przed przebiegiem 300 tys km robil remont... no chyba że oleju nie wlał albo nie wymienił....
Ibiza I generacji powstała kiedy Seat był w koncernie FIATA, i ten silnik z VW nie ma wiele wspólnego...
Obrazek
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

witam.
Panowie mam pytanie.. mam silnik HZ o ile sie nie myle.. czyli monowtrysk 33kW. moje pytanie brzmi.. jakie silniki 1.3 moge wrzucić tak żeby pasował osprzęt i skrzynia (5 biegów z 1.0 wyciągnięta jak sie nie myle) i jakie różnice będą mocowo na tej zmianie..
ewentualnie jakie silniki 1.3 moge wrzucić przy niewielkich kosztach modernizacji ale za to bardziej opłacalne będą efekty?
z góry dziękuje za odpowiedź.. :)

(moje pytanie może być laickie.. ale w ogóle w tym nie siedze)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

[quote=""speedmaster""]mam silnik HZ o ile sie nie myle.. czyli monowtrysk 33kW.[/quote]
monowtrysk to AAU. I bez zmian wiązki elektrycznej możesz wstawić 1,3 AAV 55Km, po zmianie wiązki można wstawić 1,3 NZ 55km, 1,3 3f 75km, lub 1,3 Py 112km.

na upartego bez zmiany wiązki można też wstawić 1,6 ABU z golfa 3

skrzynia będzie pasować do wszystkich w/w silników
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

[quote=""Bruczyk""]monowtrysk to AAU[/quote]

problem w tym że mało kto np. na allegro pisze co to za silnik ; /
jest jakiś sposób żeby to poznać w miare łatwo ?
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

trzeba się nauczyć oznaczeń i charakterystycznych rzeczy dla danego silnika,
co prawda AAU od AAV odróżnić ciężko

Nz od 3f rozrozniasz po "grzybku" na aparacie zapłonowym

AAU czy AAV od NZ czy 3f odróżniasz po obudowie filtra powietrza o ile jest a jak nie to po listwie wtryskowej.

monowtrysk rozpoznajesz jak sciągnięta jest obudowa filtra powietrze

chyba to tak po skrócie:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”