Wszystko o: Felgi i opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

Ok, wybór padł na 16-tki, a konkretnie na 6,5J 16" ET 38 z Polo GTI. Z tym ET powinny pasować spokojnie?
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

Czy ktoś może mi to potwierdzić? Jestem bliski zakupu, ale wolę mieć pewność.

PS. Czy 1100zł za komplet tego rodzaju felg jest normalną ceną?
r
roni89
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2014, 21:10

Post autor: roni89 »

Zalezy jakie felgi tzn model i czy nowe/używane i stan felg
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na moje oko tak
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

[quote=""roni89""]Zalezy jakie felgi tzn model i czy nowe/używane i stan felg[/quote]

No właśnie taki, jak wyżej napisałem: 16-tki, a konkretnie na 6,5J 16" ET 38 z Polo GTI.
Stan felg -5 w skali szkolnej z powodu rysy na jednej feldze. Możecie również ocenić, czy na drugim zdjęciu felga jest malowana, czy to złudzenie optyczne?

1. http://scr.hu/0rcy/ocmfg
2. http://scr.hu/0rcy/zbpuz (góra felgi)
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

[quote=""Marcin86c""]na moje oko tak[/quote]

Czytałem, że im mniejsze ET (od oryginalnego) tym koło bardziej wystaje z nadkola. Mnie na takim efekcie nie zależy, więc chcę się upewnić, że mimo to będzie jak ulał?:)
r
roni89
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2014, 21:10

Post autor: roni89 »

Cena uważam, ze w normie. Z tego co widac to stan dobry ;) Poproś o zdjęcie od środka felgi to zawsze mozna zweryfikować czy oryginalna. Odnosnie ET tez nie mAm 100% pewności. Sam wlasnie zamówiłem 16 z ET 37 wiec jak załoze to moge dac znac
n
neos50
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:15

Post autor: neos50 »

Felgi od GTI pasują na 100% różnica w ET jest minimalna, a poza tym skoro Felgi pochodzą z 9n3 GTI to muszą pasować do zwykłej Polówki, w GTI nie ma wiele zmian względem zwykłego Polo, jedyny problem mógłby ktoś założył by wyższe opony , to wtedy mogło coś tam obcierać.
r
roni89
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2014, 21:10

Post autor: roni89 »

oponka do tego 205/45/16 i bedzie latac! ;)
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

roni
Ok, czekam na info :good: Zapytanie o zdjęcia felg od środka poszło.

neos
Dzięki, gumy planuję 205/45/16 (zalecane do tej felgi).
Awatar użytkownika
POLOcheck
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: POLOcheck »

Felgi zakupione. Czy może ktoś wypowiedzieć się na temat opon? Zamierzam przeznaczyć nie więcej niż 1000zł.
Wybór padł na te 3 rodzaje (po zapoznaniu się z wieloma opiniami, ale głównie w sieci). Czy istotny jest rant ochronny dla felgi, czy to pic na wodę?

- Barum Bravuris 3HM (1000zł)
- Sunny SN3800 (800zł)
- Wanli S 1063 (900zł)

Ewentualnie:

- Roadstone N 1000 (850zł)
- Federal SS595 (960zł)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

rant jednak trochę jest chroniony trochę bardziej dzięki temu i lepiej wygląda
r
roni89
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2014, 21:10

Post autor: roni89 »

polo check to daj zdjecia furki jak juz felgi beda zamontowane! ;) Moje tez juz przyszly, jeszcze musze opony dorwac! ;)
Awatar użytkownika
Zioło69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:40

Post autor: Zioło69 »

Cześć wam. Mam pytanie odnośnie mojej polówki i dopasowania felg i opon do niej. Pod maską siedzi 1.2 12V 64KM, obecnie jeżdżę na kapciach 165/70/R16 81T Kleber DY-HP2(takie były jak kupiłem). Klasa efektywności paliwowej (chyba) F.
Chcę wymienić obecne stalowe felgi, na alufelgi 7''x16'' i włożyć na to opony 205/45/R16 83 W http://www.oponaok.pl/opony/_prod:a1.d403917 (na naklejce na klapce w aucie pisze, że ma być 83V, ale to chyba nie robi różnicy ?) I teraz pytanie, zmieniając opony 165/70/R14 klasy F na 205/45/R16 klasy C, czy ktoś z was wie jakie różnice w spalaniu mogę uzyskać ?
Teoretycznie im wyższa klasa efektywności paliwowej opony, tym niższe spalanie. Kapeć będzie szerszy ale z lepszą klasą, więc na moje oko powinno się w spalaniu nic nie zmienić. Jakie są wasze opinie/rady/doświadczenie ?
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

[quote=""Zioło69""]165/70/R16 81T[/quote]

Jak już to 165/70R14 81T

[quote=""Zioło69""]na naklejce na klapce w aucie pisze, że ma być 83V, ale to chyba nie robi różnicy ?)[/quote]

To jest indeks prędkości. Z jaką prędkością możesz poruszać się daną oponą. W 1.2 12v nie uzyskasz prędkości powyżej 180km/h więc jest to bez różnicy.


[quote=""Zioło69""] I teraz pytanie, zmieniając opony 165/70/R14 klasy F na 205/45/R16 klasy C, czy ktoś z was wie jakie różnice w spalaniu mogę uzyskać ?
Teoretycznie im wyższa klasa efektywności paliwowej opony, tym niższe spalanie. Kapeć będzie szerszy ale z lepszą klasą, więc na moje oko powinno się w spalaniu nic nie zmienić. Jakie są wasze opinie/rady/doświadczenie ?[/quote]

Te klasy na naklejkach opon to pic na wodę. Na takich kapciach na pewno spali Ci więcej.
No i ze spalaniem to jeszcze pół biedy ale jeśli chodzi o dynamikę samochodu z takim kapciem i silnikiem pozostawi wiele do życzenia. Mam identyczny silnik jak Ty. Obecnie jeżdżę na 185/60R15 i szczerze mówiąc nic większego nigdy nie wsadzę. Samochód rozpędza się bardziej ociężale jakby w bagażniku zalegało 300kg. Jeśli jeździsz na co dzień tym samochodem i jest jedynym środkiem transportu podaruj sobie 16cali. Chyba że ewentualnie wsadzisz 195/50R16. Wybór należy do Ciebie.
Jeśli nie brać efektu wizualnego pod uwagę to ze zmiany nie będziesz zadowolony. Polecam max 185 i R15. Na zakręcie trzyma jak diabli bo prędzej zawieszenie w polo nie ogarnie przechyłu. A na prostej zmula samochód w granicach tolerancji.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”