Jaki olej do silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""Dinozaur""]https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation
poszukaj sobie[/quote]

Sprawdzałem, ale dostałem tam 10 różnych olejów. I część z nich nie spełnia wymienionych przeze mnie norm, więc te rekomendacje można wsadzić między bajki.

EDIT 07-12-2015

Zdecydowałem się na olej MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Wszystkie spełniają normy do twojego silnika, bo normy wyższe spełniają również te wcześniejsze.
Trzeba było brać 5w40, niekoniecznie Motula.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
Ciapek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:12
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: Ciapek »

Co polecacie zalać ze stajni Liqui Moly do Polo 6N 1.0 45KM 1043cm3 ?
Katalog Liqui Moly wywala Top Tec 4200 5W-30
http://liquimoly.pl/index.php?option=co ... &Itemid=86

Chcę także zastosować płukankę Engine Flush http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/do ... 640-detail
Zastanawiam się czy wlać to całe przed wymianą czy może mniej?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Lej 5w40.

http://liquimoly.pl/produkty/srodki-sma ... 307-detail

albo pewnie taniej i wystarczająco do silnika bez turbo

http://liquimoly.pl/produkty/srodki-sma ... 686-detail


Płukankę bym w ogóle sobie darował chyba, ze naprawdę masz syf w silniku. Ja zmieniałem z 15w40 Castrola po poprzednim łapciuchu na 5w40 Elfa i płukanki nie stosowałem, ale robię małe przebiegi roczne i olej wymienię po maks. 7 kkm.
Jeśli będziesz upierał się przy płukance, to lepsza pewnie będzie Millersa.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""jihaad""]Wszystkie spełniają normy do twojego silnika, bo normy wyższe spełniają również te wcześniejsze.
Trzeba było brać 5w40, niekoniecznie Motula.[/quote]

Jak to co napisałeś ma się do tego co poniżej:

VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.

Norma 501 01 nie zastpuje normy 500 00 bo jest bez właściwości oleju lekko bieżnego.
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Tak, że każda z tych norm będzie dobra do twojego silnika. Ba, nowoczesny markowy olej nawet bez normy VW np 502.00 podoła. Masz podobnie jak ja stosunkowo prosty silnik, dla którego dobry będzie praktycznie każdy olej dostępny na rynku.
Dużo ważniejsza wg mnie jest w tym przypadku klasyfikacja SAE, bo dużo lepszym wyborem będzie 5w40 bez napisu 502.00 niż 10w40 z tą normą na etykiecie.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

w te normy 500 501 505 itp itd nie ma co patrzec bo w polowie to brednie np
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
trzeba byc idiota aby longlife stosowac i filtr tak samo olej co 10-12tysi badz co roku albo co kilkanascie naprawde mocnych upalan bo gdyby wymieniac jak napisali to do dzis przezyla by 1/100% tych silnikow :) do tego silnika tylko i wylacznie 5w50 10w60 ew motul badz motul specyfik 5w40 5w50 itd taki 5w30 mozna zalac raz dac w palnik i wylac kibel nie olej
Awatar użytkownika
Ciapek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:12
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: Ciapek »

ale mi żeście namącili w głowie :)
Czyli 5w40 czy właśnie nie?

Co do płukanki to nie wiem skąd taki pesymizm. Nigdy nie robiłem tego w Polo, ale w Touranie robię to regularnie tak jak większość klubowiczów z klubu Tourana i wszyscy chwalą, żadnych ubocznych skutków i skuteczność jest potwierdzona.
Może Polo to może zaszkodzić... nie wiem.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""kerst""]w te normy 500 501 505 itp itd nie ma co patrzec bo w polowie to brednie np
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
trzeba byc idiota aby longlife stosowac i filtr tak samo olej co 10-12tysi badz co roku albo co kilkanascie naprawde mocnych upalan bo gdyby wymieniac jak napisali to do dzis przezyla by 1/100% tych silnikow :) do tego silnika tylko i wylacznie 5w50 10w60 ew motul badz motul specyfik 5w40 5w50 itd taki 5w30 mozna zalac raz dac w palnik i wylac kibel nie olej[/quote]

To co taki olej się nada do 1.6 AEE:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... -cess-5w40
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Borek""]Tylko co zrobić ze zużytym olejem?[/quote]
Można znaleźć sobie kogoś kto ma piec olejowy to doleje i przepali
Awatar użytkownika
Ciapek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:12
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: Ciapek »

czy na prawdę nie ma tu już ludzi którzy mają Polo 1.0 z 96 roku? :agree:
P
Paffciak
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 02 mar 2015, 12:20
Lokalizacja: Płock

Post autor: Paffciak »

Ja mam z 97r 1.0 AER 50km . Jeszcze przed liftem.Pytaj
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

[quote=""Ciapek""]ale mi żeście namącili w głowie :)
Czyli 5w40 czy właśnie nie?

Co do płukanki to nie wiem skąd taki pesymizm. Nigdy nie robiłem tego w Polo, ale w Touranie robię to regularnie tak jak większość klubowiczów z klubu Tourana i wszyscy chwalą, żadnych ubocznych skutków i skuteczność jest potwierdzona.
Może Polo to może zaszkodzić... nie wiem.[/quote]

A kto ci odradza płukankę? Na pewno nie zaszkodzi, może co najwyżej nie pomóc. Polecam Millersa, ok. 21 zł.
Co do oleju oczywiście 5w40, może być z normą 502.00, ale niekoniecznie, bo chyba każdy olej na rynku ją spełnia, choć nie każdy ma rekomendację.


[quote=""adek1983""]To co taki olej się nada do 1.6 AEE:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... -cess-5w40[/quote]

Idealnie. Dobry w pełni syntetyczny olej, choć ja stosuję nieco tańsze Total Ineo MC3 5w40 do pompowtrysku i Total Quartz 9000 5w40 lub Elf Evolution 900 NF 5w40 do polówki AFH.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""Borek""]Tylko co zrobić ze zużytym olejem?[/quote]

Popytaj w skupach złomu. W Zielonej Górze co drugi skup złomu skupuje zużyty olej. Nie są to jakieś wielkie sumy, ale 2 PLN/kg oleju to lepiej niż za darmo.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Ja leje valvoline max life 10w40, wcześniej był mobil 10w40 super 2000
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”