Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
harnasisko
Swój
Swój
Posty: 766
Rejestracja: 19 maja 2010, 17:09
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: harnasisko »

Mam takie pytanie, z tego co czytam na forum wiem ze 1.6 AEA wchodzi P&P z skrzynia 1.3 ADX mojego. Ale jak ma sie silnik 1.4 16V afh do swapa. Wiem, tez juz ze to wielopunkt, no ale co potrzebne do przekladki bedzie silnik, skrzynia, komp, i wiazka. Drogi to swap ?? oplacalny? , bo do czego zmierzam milo mnie zaskoczyl ten silnik i dlatego sie zastanawiam 1.6AEA kontra 1.4 16V.
Polo sex-en by HarRRnasiu !!!! ;) viewtopic.php?f=77&t=56841
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

rozumiem ze chcesz zmieniać silnik na taki z polo gti. Zapytaj chłopaków co to robili, np. Thundera. Deska teraz robi przekładkę z gti to Ci powie co jest potrzebne.
Awatar użytkownika
choclateman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:03

Post autor: choclateman »

w tej chwili w moim polo (95R) siedzi silnik 1.3 55KM i chcialbym zmienic na 1.6 16V GTI 120KM. Nie chce zmieniac auta bo POLO mi sie podoba ;) Co sadzicie o tym silniku? Bedzie pasowal? Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie dlatego prosze o porady. Druga sprawa - wymiana. Oczywiscie sam nawet bym sie do tego nie zabieral, dlatego pytanko ile by sobie zyczyl mechanik za taka usluge? I na koniec jeszcze jedno. Czy dodatkowo trzeba byloby cos wymienic by silnik byl dopasowany? Czy wystarczy wlozenie nowego w miejsce starego?
everybody lies.
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

kolega harnasisko przerabia ten temat oraz:

[quote=""bleah""]rozumiem ze chcesz zmieniać silnik na taki z polo gti. Zapytaj chłopaków co to robili, np. Thundera. Deska teraz robi przekładkę z gti to Ci powie co jest potrzebne.[/quote]

oraz na pewno powiedza w jakiej kwocie sie zmiescili
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

najlepiej szukacz dawcy po dzwonie za "nieduże" pieniądze (~3500zł-6000zł) i robić bezpośrednio przekładkę, kupowanie poszczególnych części mija się z celem bo Ci koszty podskoczą o ~1000zł-2000zł, ponieważ musisz wymienić silnik, chłodnice, skrzynię biegów, kompa, instalację, zwrotnice, półosie, układ hamulcowy, układy wydechowy, powymieniać oleje, filtry, najlepiej zawieszenie, łożyska itp, a mechanior pewnie ze 2500zł krzyknie za takiego SWAPA, lepiej dozbierać i kupić gti w dobrym stanie, mniej nerwów, czasu, pieniędzy i masz papiery że to gti a nie składak, przy tym silniku jaki masz to w grę wchodzi AEA czyli 1,6 75KM, tam tylko zmieniasz sam słupek z kompem a pozatym wszystko może pozostać z 1.3
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Witam wszystkich użytkowników.

Posiadam Polo Classic z silnikiem 1.4 AEX, ale jak wiadomo nie porywa ono zbytnią zrywnością. Mam chęci (narazie teoretyczne póki, co bo nie obczajony jestem w kosztach) na wymianę silnika z większą mocą - i tu rodzi się moja prośba do Was Drodzy Forumowicze o pomoc. Dobrze by było, aby przyszły silniczek miał ze 100KM.

Chciałbym, abyście doradzili mi jaki silniczek można wsadzić w to autko bez wielkich komplikacji, dobrze by było jakiś tylko słupek, aby koszta były małe i mało pracy przy wymianie było. Liczę się z tym, że trzeba wymienić hamulce na większe, tył na tarcze. Szukałem na forum podobnych tematów, lecz okazały się mało wyczerpujące dla mnie, lub koszta takiej zabawy są zbyt wysokie na moją kieszeń czyli posiadam do dyspozycji kwotę do 5500-6000zł

Z góry dzięki za odp.
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

na początek, auto pewnie nie jest modyfikowane tylko do jazdy na co dzień brakuje mocy?

jakoś nie jestem za takimi zmianami, żeby zmieniać silnik dla 40km, jak dla mnie szkoda zachodu

lepiej zmienić auto, nie stracisz kasy, a jak dołożysz te 6000 do innego będziesz pewnie też zadowolony ;)



ja za około 6000 dałbym radę włożyć do classic'a 2.3 170km, ale to inna historia :cool: :grin:
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
m
mietek199127
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 23 wrz 2011, 15:13

Post autor: mietek199127 »

Witam
Mam pytanie silnik 1.0 chyba sie konczy u mnie w polo i mam pytanie czy 1.8 GTI da rade wogóel do niego włozyc??? chodzi mi głownie sam silnik.. czy skrzynia tez idzie do wymiany???
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ja bym tu otworzyl od razu temat, swap bez przyszlosci. Sprzedaj lepiej tego Classic'a i poszukaj jakiegos z TDi, a jak nie to Varianta z tym turbo gnojkiem. Bedziesz mial niezle osiagi oraz normalne spalanie. Kolego odpusc Sobie. Classica pogonisz moze za 4-5 jak Ci sie uda. Dolozysz drugie tyle i moze nawet wyrwiesz golfa mk4 z klekotem pod maska, zastanow sie... Kolega ostatnio kupil co prawda '99 wlasnie takiego varianta z 90km klekotem. Do tego dolozysz 600-900 pln za virusa i masz ponad 110km.

A Jesli juz chcesz Swapowac jakis silnik to niech bedzie to cos konkretnego tak jak pisze kolega wyzej. Moze by Ci sie udalo dorwac zdrowego ABF'a (2.0 16V 150km), do tego skrzynka, a wsadzisz go bez wiekszych problemow bo wystepowal w Ibizie Cuprze. A moze dorwiesz taka ibize rozbitka to przelozysz bebechy i gitara, bedziesz mial heble skrzynie, wiazke do kompa itd.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Fakt te 40KM to jednam mało dlsa takiej zabawy, ale tak nie pomyślałem nad tym - wiecie panowie narazie to wszystko w planach dlatego pytam się ludzi, którzy się na tym dużo lepiej znają niż ja ;) dzięki za odp






A gdyby tak silnik od Golfa III włożyć taki 2.0 16V ABF? Właśnie zastanawia mnie to czy mocowania by się zgrały z tymi z Polo?
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

jak już ABF to najlepiej z Ibizy/Cordoby 6K 96-99r. ponieważ wszystko pasuje idealnie, a z Golfa trzeba trochę podpasować

osobiście mogę polecić ten silnik, daje radę w Classic'u
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
j
joshimitsuu
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2011, 21:37

Post autor: joshimitsuu »

Cześć, mam pytanie potrzebuję wymienić silnik w Polo 1,4 benzyna 44kW 99r AUD (w tej chwili) potrzebuję wymioenić tylko na dobry silnik bez kombinowania, czysta przekładka ale nie chce silnika AUD bo słyszałem że to taka dość słaba seria tych silników była, i nie wiem co mógłbym w zamian tam włożyć

będę wdzięczny za informację....
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

skrzynie do wymiany bo nawet watpie by tą od 1.0 dalo sie spiać ale tak czy sial to silnik ten to by zmielil i sprzeglo i ta skrzynie jak w maszynce od mielenia miesa. Tak samo polosie i reszta. Nawet bym, zapodal drazek stabilizatora bo w tym 1.0 go nie posiadasz. heble tez raczej jak w malchu siedza. Najlepiej jakis dawca caly i przekladasz calość.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""mietek199127""]czy 1.8 GTI da rade wogóel do niego włozyc?[/quote]
To jest silnik 1.8 turbo z Polo 9N3, jeżeli o tym samym myślimy. No chyba, że mówisz o 1.8 16V KR z Golfa II. Jeżeli 1.8T, to koszty swapu przekroczą wartość auta minimum 2-krotnie. Trzeba zmienić silnik, skrzynię, półosie, zawieszenie, hamulce, żeby tego potwora zatrzymać, do tego elektronika całą musi być przełożona, trzeba to zgrać z zegarami, wystroić i to wszystko nie zamknie się na pewno w 5k PLN. Jeżeli mowa o silniku KR, to już mniejsze koszty, tam nie ma tyle elektroniki, a Golfa II z tym silnikiem jako dawcę możesz kupić za niewielkie pieniądze i miałbyś praktycznie wszystko, łącznie z hamulcami, jedynie zawias musiałbyś przełożyć.

Sensowniejszą opcją według mnie byłby przeszczep na 1.4, ewentualnie 1.6 8V. Wszystko zależy od tego, czy obecny silnik masz na wtrysku jedno czy wielopunktowym.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""JuStIcE""]A guzik prawda[/quote]

kontroluj bajere zimus :crazy: :grin:
co do motoru 1,8T
był montowany w wielu autach koncernu vag,moce przeróżne od 150 seria 1,8t do 225 w leonie cupra w serii oczywiscie,sam cyprys miał w 6n na 300+ zrobiony jak dobrze pamietam
zmian jest z pewnoscia duzo,a kasy pewnie niemniej jaki wkładu pracy,wszystko zalezy od tego co chcemy osiagnac i w jak moc udrzyc
najpopularniejsze co za ty idzie najłatwiejsze sa zmiany na 1.6 aee aea lub ajv 1,6 16v,pod warunkiem ze mamy wszystkie potrzebne rzeczy,silnik,skrzynia sterowni,instalacja imo itd
ja u siebie miałem mix silników(8v) jakie w 6n były dostepne
swap jest dosc prosty i do ogarniecia nawet bez garazu ;) wystraczy podstawowa wiedza z dziedziny mechaniki
co innego gdy chcemy zamontować silnik z innego auta(nie 6n)
wtedy juz sa kompliakcje inne mocowanie instalacje itd itp
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”