[6N] Wahacz przedni - tuleje, wymiana

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Ja mam pytanko, mianowicie czy podczas zmiany tulei montowaliście tą blaszkę/tulejkę z foto ?
Obrazek

Druga kwestia to taka, że pewien koleś podpowiedział mi iż można zamontować tuleje z audi tt które są pełne i wytrzymalsze- ktoś próbował/ słyszał o tym ?
p
piotrekk5
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2012, 13:38

Post autor: piotrekk5 »

mam nie mały problem przy próbie odkręcenia kluczem pneumatycznym śruby (17) przedniej tulejki przedniego wahacza, śruba się urwała. Co teraz zrobić? Spotkał się ktoś kiedykolwiek z takim czymś?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

są 2 opcje,
1. wymiana całej ławy silnika
2. zrobić okienko w ławie i próbować okręcić na różne sposoby
Awatar użytkownika
baartek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 30 mar 2011, 14:46
Lokalizacja: Tychy

Post autor: baartek »

Ja mam następujący problem. Odkręciłem śrubę tylnej tulei wahacza i przy sworzniu, ale nie mogłem odkręcić śrubki przed niej tulei. Pomagał mi kolega który jest mechanikiem(dopiero zaczyna i wydaje mi się, że nie bardzo się zna i nie ufam mu w kwestii samochodów), powiedział, że śruba jest już miękka i skręca się zamiast odkręcić. Czy mam to zabrać do mechanika z prawdziwego zdarzenia, spróbować pneumatem czy olać temat(tuleje nie są jeszcze tragiczne)
Prosze o pomoc, nie chciałbym się pchać w zbyt duże koszta
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Odgrzewam :D
Interesuje mnie opcja wymiany tulei wahacza na jakieś mocniejsze/inne/pełne ale nie PU. Pamiętam, że gdzieś na forum ktoś kiedyś pisał, że pasują tuleje pełne z audi/golfa. Porównując jednak wymiary wg kat. IC tak jednak nie jest do końca. Wiec rodzi się pytanie:
1. Czy tuleje z audi/golfa pasują do Polo 6n?
2. Jaki producent robi pełne tuleje tylne do Polo 6n? Czy rzeczywiście TRW są pełne? Bo taka wypowiedz się w tym temacie pojawiła.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Jacoo
Z tego co wynika z wymiarów(choć tak na prawde trzeba to pomierzyć na żywo bo dane z różnych źródeł są sprzeczne) to środkowa tulejka w tej z audi TT/golfa R jest niższa i otwór w niej jest mniejszy(mniejszy otwór jednak moim zdaniem nie przaszkadza).
Pytanie czy sanki się na tyle ścisną ? :scratch:

Bodajże na forum VWgolf czytałem, że ludzie montują je do golfa mk3, a przecież to bliźniacze zawieszenie.

Tutaj macie foto takowej tulei z widocznym numerem
Obrazek



O tych pełnych tulejach TRW własnie czytałem tez tu na forum, jednak nigdzie takowych nie znalazłem.

Jest opcja nr 3- mianowicie pełne tuleje z opla astry F.
Tutaj natomiast ta wewnętrzna tulejka jest wyższa i trzeba ją skrócić.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2013, 17:24 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

[quote=""krzychu20""]Jacoo
Z tego co wynika z wymiarów(choć tak na prawde trzeba to pomierzyć na żywo bo dane z różnych źródeł są sprzeczne) to środkowa tulejka w tej z audi TT/golfa R jest niższa i otwór w niej jest mniejszy(mniejszy otwór jednak moim zdaniem nie przaszkadza).
Pytanie czy sanki się na tyle ścisną ? :scratch:

Bodajże na forum VWgolf czytałem, że ludzie montują je do golfa mk3, a przecież to bliźniacze zawieszenie.

Tutaj macie foto takowej tulei z widocznym numerem
Obrazek



O tych pełnych tulejach TRW własnie czytałem tez tu na forum, jednak nigdzie takowych nie znalazłem.

Jest opcja nr 3- mianowicie pełne tuleje z opla astry.
Tutaj natomiast ta wewnętrzna tulejka jest wyższa i trzeba ją skrócic.[/quote]

z tt/r32 pasuja bez problemu do polo, róznica jest tylko taka ze w sankach masz takie jakby 'podkowy' w ktore wchodzi ori tulejka, w tt sie tylko wklada i skreca nie ma czegos takiego
Awatar użytkownika
chalabala
Stefan
Posty: 522
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: chalabala »

krzychu20 - możesz mi podać szczegóły, jakie tuleje z astry będę pasowaly jako tylne do wahacza na przód do 6n?

Szukałem czegoś utwardzonego, np. krzyzowe: http://allegro.pl/tuleja-wahacza-vw-pol ... 39114.html , ale mają do wszystkich modeli poza 6n i 6n2. Chcialbym kupic albo X albo pelne zalane, niekonieczne te sportowe po 100pln/sztuka:)
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""chalabala""]krzychu20 - możesz mi podać szczegóły, jakie tuleje z astry będę pasowaly jako tylne do wahacza na przód do 6n?

Szukałem czegoś utwardzonego, np. krzyzowe: http://allegro.pl/tuleja-wahacza-vw-pol ... 39114.html , ale mają do wszystkich modeli poza 6n i 6n2. Chcialbym kupic albo X albo pelne zalane, niekonieczne te sportowe po 100pln/sztuka:)[/quote]
Te które pokazałeś, to całkiem inne niż w 6n/6n2.

opel astra F ma tuleje, które po skróceniu środkowej tulejki powinny pasować- tak wynika z moich wstępnych pomiarów i informacji od znajomego, który takie montował kiedyś do siebie

No i jak PiterVR6 potwierdza, że te z audi TT pasują to widocznie cos w tym jest ;)
Awatar użytkownika
chalabala
Stefan
Posty: 522
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: chalabala »

Czy ktoś testował to w praktyce? Sprzedawcy na allegro do tej pory oferuja mi tylko zwykłe...?
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
n
norbert
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:16
Lokalizacja: J-w

Post autor: norbert »

A po co kombinować?? Załóżcie oryginalne tuleje i kolejne 200 tysi z głowy.
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Mała wskazówka:Przy wymianie tulei od strony pasażera jest problem z wyciągnięciem śruby bo przeszkadza miska olejowa,ale jest sposób wystarczy odkręcić śrubę od sanek i wbić np.przecinak aż się obniży całe zawieszenie wtedy można ja wyjąc bez problemu.Pozdrawiam i powodzenia przy naprawie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""GrigorVR6""]Mała wskazówka:Przy wymianie tulei od strony pasażera jest problem z wyciągnięciem śruby bo przeszkadza miska olejowa,ale jest sposób wystarczy odkręcić śrubę od sanek i wbić np.przecinak aż się obniży całe zawieszenie wtedy można ja wyjąc bez problemu.Pozdrawiam i powodzenia przy naprawie :)[/quote]

Niezbyt dobre rozwiazanie, bo moze być kłopotliwe
Lepiej delikatnie podwindować/podnieść silnik lewarkiem
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""norbert""]wystarczy odkręcić śrubę od sanek i wbić np.przecinak aż się obniży całe zawieszenie [/quote]
odkręcić i już jej nie dokręcić ;) w 6nkach jest to bardzo powszechny problem, że nakrętka wewnątrz podłużnicy odrywa się i wtedy zaczyna się bal
p
pan-z
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 sie 2011, 15:08

Post autor: pan-z »

[quote=""Jabolek""][quote=""Hektorbdg""]Sorki za odkop ale bez sensu jest zakładać nowy temat.

Ogólnie mam wahacz do wymiany (cofnięte koło) czytałem że jeden kolega musiał lekko podnieść silnik. Czy w 1.0 AEV będe musiał to też uczynić? Drugie pytanko, czy ciężka jest taka wymiana, dodam że to będzie moja pierwsza taka naprawa a za pewne mechanik zaśpiewa mi coś w granicach 100 zł, to już wole kupić sobie narzędzia i sam to ogarnąć. Oraz czy dostane nowy wahacz razem z wprasowaną tuleją, jeśli nie to ile może kosztować taka czynność?[/quote]

podnosisz przód samochodu na lewarku tak jak do wymiany koła, odkręcasz koło, okręcasz sworzeń wahacza który jest przykręcony 3 śrubami na klucz 13, okręcasz 2 śruby od wahacza - klucz 18, trzeba uważać żeby nie urwać śruby, jak nie będzie szło to szukaj warsztatu z pneumatem, wyciąganie wahacza wygląda następująco: odchylasz do tyłu przód wahacza, podważasz tył wahacza od tyłu i pchasz ku przodowi i sam wyskoczy. Składanie wygląda tak samo tylko w odwrotnej kolejności.
co do drugiego pytania to kupisz kompletny wahacz razem z tulejami[/quote]


Dzięki, mi też pomogłeś. Mam do wymiany przedni wahacz - zastanawiam się, czy kupić zamiennik, czy oryginał z http://www.motocentrum.pl/wahacz,100571,wk TRW.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”