Montaż uniwersalnego zamka centralnego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""chazol""]szczególnie jak się wozi kobietę[/quote]
Dżentelmen zawsze otwiera drzwi kobiecie :grin:
A poważnie - jaki masz centralny?? coś mi wspominałes na gg, ale nie pamiętam. Ori pneumatyk, czy dokładany elektryczny?
P
PMRudy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 04 mar 2010, 21:07
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: PMRudy »

Witam. Mam problem z centralnym. Mianowicie wszystko działało i nagle przestało. Problem jest taki: nie mogę zamykać z pilota (pilot podaje sygnał, bo kierunki mrugają i w sterowniku od centralnego słychać kliknięcie), gdy chcę zamknąć wszystkie drzwi za pomocą kluczyka w drzwiach od kierowcy, też nic (tylko drzwi kierowcy się zamykają). Zawsze jak zamykałem z pilota czy kluczykiem było słychać buczenie (to pompka, która daje powietrze do zamków. nie wiem jak to opisać inaczej), teraz nie ma tego buczenia. czy ta pompka mogła się zepsuć? Dodam, że na pilocie jest napis "by WAECO", a na sterowniku Waeco Magic Touch MT150.

Wymontowałem tą pompkę i okazało się że jest mokra. Gdzieś dostała się woda, gdy zdjąłem pokrywę, płytka która jest w środku również jest mokra. Wszystko wysuszyłem. Dołączam zdjęcia.

Obrazek Obrazek Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedzi.
"...reggae jest radością, rzeczywistość to zły sen..."
- Vavamuffin
Awatar użytkownika
izeltaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 09 lut 2011, 23:31
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: izeltaz »

Widocznie pompkę szlag trafił jak tam cały układ w wodzie pływał, daj to jakiemuś elektronikowi może jeszcze odratuje w rozsądnych pieniądzach. Pompkę można wyrwać nawet za 50 zł więc raczej pokusiłbym się o zakup używanej niż naprawę.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

nie wiedzieć czemu jest to dość powszechny problem w 6N. wystarczyło poszukać. generalnie najprościej będzie kupić pompkę w używce. po zamontowaniu najlepiej ją szczelnie owinąć jakąś folią, aby sytuacja się nie powtórzyła.
P
PMRudy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 04 mar 2010, 21:07
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: PMRudy »

Witam. Dzięki za odpowiedzi:) Sprawa wygląda tak, wyjąłem tą pompkę, rozkręciłem i wysuszyłem suszarką do włosów. Leżała w domu dobę. Dzisiaj ją podpiąłem i działa :D Dla bezpieczeństwa obkleiłem taśmą klejącą miejsce łączenia pompki z tą brązową zaślepką. Zobaczymy ile to pochodzi ;/ Ogólnie od 2009 roku nie miałem z tym problemu, dopiero teraz jak zamieszkałem w Niemczech, w regionie gdzie często pada deszcz ;/ to zaczęły się dziać takie rzeczy. Boję się, że żywotność mojej karoserii się skróciła ;/ :P
"...reggae jest radością, rzeczywistość to zły sen..."
- Vavamuffin
Awatar użytkownika
gregory.sc
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 25 lut 2012, 18:51
Lokalizacja: Stettin

Post autor: gregory.sc »

Witam
Po kolejnym obfitym opadzie deszczu mam dokładnie ten sam problem.
Zauważyłem że woda spływała z góry po wiązce elektrycznej do wtyczki w kompresorku.
Ma ktoś pomysł w którym miejscu dostaję się tam woda? Czy przez gumkę osłonkę kabli do tylnej klapy czy jest inne "typowe" miejsce?
P
PMRudy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 04 mar 2010, 21:07
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: PMRudy »

A może w okolicy uszczelki wlewu paliwa?
"...reggae jest radością, rzeczywistość to zły sen..."
- Vavamuffin
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""PMRudy""]A może w okolicy uszczelki wlewu paliwa?[/quote]
Dokładnie. Ewentualnie przez lampę. Sprawdź te miejsca. Jak nie to, to może przez uszczelek anteny lub przelotke do klapy. Więcej możliwości nie ma.
Awatar użytkownika
extazy79
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.Dresden

Post autor: extazy79 »

proponuje kupic takie steropianowe etui jak na tym zdjeciu,napewno zalatwi wszysztkie problemy.
http://allegro.pl/vw-passat-b4-pompka-z ... 68327.html
Awatar użytkownika
gregory.sc
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 25 lut 2012, 18:51
Lokalizacja: Stettin

Post autor: gregory.sc »

To etui sprawy nie załatwi bo woda nie leciała bezpośrednio na pompkę tylko sobie po kabelku płynęła i dostawała się przez wtyczkę.
Z wymienionych tematów wlew paliwa i lampa odpadają bo wodę wymacałem powyżej tych elementów.
Pozostaje przelotka (wyczyszczę i silikonem zabezpieczę) i uszczelka anteny - ta faktycznie jest w fatalnym stanie, ale już leży i czeka nowa ori VW na wymianę.
Zobaczymy, mam nadzieję że pompka po wysuszeniu będzie żyła...
Awatar użytkownika
mikko1
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 sie 2012, 8:43

Post autor: mikko1 »

Witam.
Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich użytkowników :)

Nie chcę zakładać nowego tematu, toteż liczę na pomoc w tym wątku.

Do rzeczy. W ostatnią sobotę stałem się, jak na razie, szczęśliwym posiadaczem VW Polo 6N1 5D (Polo III po małym lifcie). Przy zakupie poprzedni właściciel zapewnił mnie, że auto posiada centralny zamek, tylko jakiś czas temu przestał mu działać. Poczytałem na ten temat dość sporo wątków m.in. na tym forum i wczoraj znalazłem chwilę, aby zajrzeć za prawą tylną lampę i niestety, ku mojemu ogromnego zaskoczeniu nie znalazłem tam sterownika ani pompy od CZ. Jest tam tylko taka wytłoczka z prasowanego styropianu, w środku pusta, jakby coś tam miało być włożonone, a na jej zewn. części jest apteczka.

I teraz moje pytanie do Was, jak sprawdzić czy moje Polo ma CZ, czy nie? Dodam, że we wszystkie drzwi wchodzi wiązka przewodów (2 twarde kable), ale nic poza tym.

Z informacji dodatkowych, klapka od wlewu paliwa widać, że jest przygotowana pod zamykanie, ale jakby brakowało w niej jakiegoś elementu.

Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu czy jest CZ i jak ten temat ugryźć. A może szukałem pompy w złym miejscu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

mikko1 ktoś mógł dołożyć siłowniki elektryczne, więc zdejmij tapicerkę, odchyl piankę spod tapicerki drzwi i zobacz czy są tam właśnie siłowniki elektryczne.
Zwróć też uwagę czy są wężyki koloru np niebieskiego czy żółtego, które mogą być pozostałoscią po pneumatycznym centralnym zamku.

Centralka może znajdować się w okolicy bezpieczników, nie koniecznie musi być w bagażniku :blush2:
Awatar użytkownika
mikko1
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 sie 2012, 8:43

Post autor: mikko1 »

Dziękuję za odpowiedź :-) W wolnej chwili się za to wezmę lub jak będzie kasa dam do elektryka :-)

Wysyłane z mojego MZ601 za pomocą Tapatalk 2
a
actina
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2013, 17:17

Post autor: actina »

Chciałbym podpiąć się ze swoim problemem. Posiadam polo 6n 1.4 MPI 1999 rok. Padnięty akumulator a raczej jego zwarcie wymusiło jego wymianę. I tutaj zaczął się problem. Po wymianie przestał działać zamek centralny z pilota. Zamek centralny jest fabryczny i działa poprawnie jak się zamyka kluczem. Problem jest przy zamykaniu pilotem. Jest to jakaś uniwersalna centralka. Przekaźniki przełączają się i mrugają kierunki. Mimo tego pompka ani drgnie.
Rozglądając się po przewodach dostrzegłem, że na przewodzie pompki szaro-czarnym ciągle jest napięcie.
Na przewodzie szaro- czerwonym wtedy jak się zamyka auto. Sterownik jest sprawny tzn na dwóch kablach sterujących wystawia sygnał +.
Dziwi mnie ten szaro-czarny przewód. Zawsze tam ma być napięcie? Wydaje mi się, że jest to kabel sterujący.
Spotkał się ktoś może z czymś takim?
a
actina
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2013, 17:17

Post autor: actina »

[quote=""chazol""]Moje pytanie techniczne :
Jak sprawdzić dlaczego centralny nie działa.
Otóż zrestartowały mi się ustawienia zegara do dziennej jazdy (trip) ustawienia radia no i godzina . Chwilkę później nie działała i nie działa do dziś centralny otwierany z pilota. co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Gdzie to sprawdzić?
Naprawdę dziwna sprawa. Nie uznaję tego jako usterkę ale dyskomfort otwierania kluczem niestety jest wielki, szczególnie jak się wozi kobietę.[/quote]

Odgrzebię kotleta...mam ten sam problem tyle, że po wymianie akumulatora. Posiadam oryginalny pneumatyk.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”