[6R] Komputer pokładowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Adam_84
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_84 »

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem Polo Comfortline z 2010 roku. Jest to wersja bez komputera pokładowego co mi strasznie przeszkadza ponieważ wcześniej miałem pełny FIS w Passacie, który notabene sam dokładałem. Z tego co zdążyłem wyczytać to nie ma problemu z uruchomieniem komputera na standardowym wyświetlaczu segmentowym o ile nasz moduł komfortu to obsługuje. No i tu nasuwa się pytanie jak to sprawdzić?

Czy ktoś z Wrocławia lub okolic byłby w stanie wykonać dla mnie usługę założenia manetki, najlepiej od razu z tempomatem i kodowania licznika?

Będę zobowiązany za wszelką pomoc.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

To 2 manetki musisz wymienić,ponieważ w lewej jest przycisk od kompa,a w prawej tempomat.
A
Adam_84
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_84 »

Manetka jest jedna, kupujesz w wersji z tempomatem albo bez. Tylko 2 wersje bordnetz obsługują tempomat, komputer z tego co wiem założysz przy każdej ale skoro można oba to od razu założę oba. Ktoś wie gdzie sprawdzić numery modułu komfortu?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Hmmm,nie wiem jak to jest w dokładaniu nie ori.-ale ja mam fabrycznie tempomat w lewej a komputer w prawej.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

W kazdej jest po lewej tempomat, a po prawej mfa. TEmpomat obsluguje kazdy modul centralnej elektryki z ostatnim numerem 087 w zwyz.
Wiazke tampomatu z tego co widze jest na necie, mfa to tez nie problem zrobic.
A co fajne, jak juz kolega wspomnial mfa mozna uruchomic na obecnym segmentowym wyswietlaczu licznika, bez koniecznosci jego wymiany, jak to sie kiedys tam robilo.
[size=12px][/size]
A
Adam_84
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_84 »

Fajnie, to wszystko już wiem ale proszę naprowadzić mnie jak sprawdzić oznaczenie na module? Nie mam kabla diagnostycznego, wydaje mi się że taki numer powinien być napisany na obudowie tylko gdzie jej szukać?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Modul centralnej elektryki? Dokladej lokalizacji sam nie pamietam, tzn powinen byc jak mi swita nad nogami kierowcy/nad pedalami gdzies.
Ale jest latwo zauwazalny, bo po srodku wchodza w niego tylko dwie duze wtyczki. Jedna ma kolor bialy, a druga czarny i po tym poznasz ze to ten modul:)
[size=12px][/size]
A
Adam_84
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_84 »

I o taką odpowiedź właśnie chodziło, sprawdziłem numer na module i ma końcówkę ...087D więc tempomat podejdzie. Teraz wystarczy tylko kupić odpowiednią manetkę i 2 wiązki do tempomatu i komputera?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Tak, wiazka komputera, tempomatu i manetka wystarczy.
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

[quote=""Adam_84""]I o taką odpowiedź właśnie chodziło, sprawdziłem numer na module i ma końcówkę ...087D więc tempomat podejdzie. Teraz wystarczy tylko kupić odpowiednią manetkę i 2 wiązki do tempomatu i komputera?[/quote]
Witam
Mało osob sie pytalo o 6R i nie ponawialem ogloszenia, ale jesli bys chcial tak jak miala fabryka, tzn robie wiazki tempomatow i mfa, tak jak to wg mnie byc powinno. Zadnego kombinowania, tylko oryginal piny ktore wpinasz we wtyczke manetki i modulu bcm / licznika.
Bo jak widzialem w nowej ibizie ktos wsadzil gole przewody w manetke to mnie nosi takie partactwo:/
http://allegro.pl/wiazka-tempomatu-seat ... 77074.html
Wiazka mfa to jakies 26zl jak pamietam. Tylko najgorsze ze chyba skonczyly mi sie piny, ktore wpina sie w wtyczke sterownika silnika i trzeba by poczekac, az mi go sciagna z magazynu z Niemczech.
Pozdrawiam Mariusz
[size=12px][/size]
A
Adam_84
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_84 »

Oczywiście jestem zainteresowany, napisz tylko proszę ile kosztowałyby 2 wiązki razem. Trochę zajmie mi czasu zanim znajdę kogoś kto mi to poskłada i zaprogramuje we Wrocławiu więc mogę poczekać aż zamówisz wspomniane piny. Dzięki.

Edit: Jako, że jestem nowy na forum nie mogę odpowiedzieć na prywatną wiadomość. Czekam na wiadomość odnośnie dostępności wiązek i na razie wstrzymuję się z kupnem manetek bo może będziesz mieć.

Do Moderatorów - proszę o odblokowanie wszystkich opcji w profilu. Strasznie to uciążliwe...
m
mpmdembi
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 31 paź 2009, 10:15

Post autor: mpmdembi »

[quote=""dubble""]Mam pytanie, czy wie ktoś jak zwiększyć ilość przejechanych godzin w pamięci sumarycznej nr 2 w MFA. U mnie pamięć kasuje się automatycznie po 20 godzinach jazdy, a w instrukcji wyczytałem, że może się kasować po 100 godzinach lub 2 tys. km albo 10 tys km. 20 godzin to dla mnie trochę mało i dlatego chciałby zwiększyć tą wartość.[/quote]

Właśnie trafiłem na ten post szukając wyjaśnienia problemu samoistnego resetu, a przyznam, że nie pomyślałem o 20 godz., które najpewniej minęły. Przed chwilą dzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że jeszcze tego nie zmieniali i muszą zobaczyć po podpięciu auta (salon Autospecial Kraków). Na razie nie mam czasu się z nimi umówić, a terminy mają około tygodniowe (choć to powinni robić bez mała na poczekaniu). Twój post mnie uspokoił, bo myślałem, że coś mam nie tak z komputerem, tyle dziwnego, że tylko licznik 2 ulegał samoskasowaniu :-)
Jak coś będę wiedział, to napiszę, choć zapewne nie nastąpi to prędko, tylko "przy okazji" jakiejś wizyty w salonie.
A
Adam_84
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_84 »

Marianoo czy coś się urodziło w temacie moich wiązek? Podaj mi na PM jakiś kontakt do siebie, sam nie mogę jeszcze wysłać prywatnej wiadomości.
R
R0w3rs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 10 kwie 2013, 20:56
Kontakt:

Post autor: R0w3rs »

Witajcie. Kupiłem Polo i mam pytanie, co oznacza napis UWAGA BLOKADA po wyłączeniu zapłonu?
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

[quote=""R0w3rs""]Witajcie. Kupiłem Polo i mam pytanie, co oznacza napis UWAGA BLOKADA po wyłączeniu zapłonu?[/quote]
To komunikat przypominający o tzw. podwójnej blokadzie (w oryginale "SAFELOCK beachten").

Jeżeli zamkniesz samochód wciskając przycisk na pilocie jeden raz, wyłącza się funkcję klamek i nie można otworzyć samochodu zarówno od strony zewnętrznej, jak i od wewnątrz (stąd podwójna blokada; chodzi o dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe). System kontroli wnętrza i zabezpieczenia holowania są wtedy aktywne.

Możesz zamknąć samochód bez uaktywnienia podwójnej blokady wciskając przycisk zamknięcia na pilocie dwa razy. W tym przypadku klamki wewnątrz odblokowują drzwi, a alarm też jest włączony, ale bez kontroli wnętrza i zabezpieczenia holowania (reaguje na otwarcie drzwi).
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”