[9n/9N3] wszystko o stabilizator/łącznik stabilizatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

17 tys. km temu wymieniałem łączniki stabilizatora więc nie chce mi się wierzyć, że już są do wymiany...
K
Kwasny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2010, 13:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kwasny »

Kiedyś czytałem na innym forum chyba golfa, że niektóre łączniki potrafią się już wyrobić po kilku tysiącach w zależności kto je wyprodukował.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Kwasny jak wymieniałem ostatnio, założyłem łączniki stabilizatora firmy FEBI Bilstein. Wydaje mi się że jest to dość dobra firma. Dlatego też dziwię się że diagnosta orzekł, że są niby do wymiany.
K
Kwasny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2010, 13:45
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kwasny »

Michu tej firmy też podobno różnie wytrzymują, gdyż są one jakąś wkładką od wewnątrz wyłożone, ale to tylko opinie z różnych forum, a może Ci stabilizator się przesuwa, dzieje się tak jak pękną zabezpieczenia przy łączniku. Ja mam na stabilizatorze przyspawane takie półksiężyce aby nie było efektu przesuwania. Osobiście zakładałem org. fabryczne gumy, one są w posypane takim białym proszkiem podobno to klej, tak mi gościu w servisie VW mówił.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

[quote=""Kwasny""]Michu tej firmy też podobno różnie wytrzymują, gdyż są one jakąś wkładką od wewnątrz wyłożone, ale to tylko opinie z różnych forum,[/quote]
Może i masz rację, ja bynajmniej do tej pory uważałem że ta firma produkuje dobre części.
[quote=""Kwasny""]a może Ci stabilizator się przesuwa, dzieje się tak jak pękną zabezpieczenia przy łączniku.[/quote]
Możliwe że i tak jest. Jak znajdę trochę czasu to udam się do znajomego mechanika i wtedy też, okaże się co jest tak naprawdę nie tak.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

okazuje się że mam do wymiany tylko wkładki gumowe podtrzymujące stabilizator ;)
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

[quote=""Kwasny""] one są w posypane takim białym proszkiem podobno to klej,[/quote]
rzeczywiście, spójrz tutaj: http://allegro.pl/org-guma-stabilizator ... 18202.html
a
alex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alex »

Na tej aukcji wyżej gościu pisze ze guma ma Ø18 i do stabilizatora Ø20 Polo 9N. Pomierzyłem u siebie, i stabilizator ma Ø18,3 a na tej aukcji gościu pisze do stabilizatora Ø18.
Patrzyłem w intercarsie z Febi jest 5 rodzajów nie licząc innych marek. Ktoś ogarnia temat bliżej?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ja wymieniałem u siebie te gumy. W polo są 3 rodzaje stabilizatora. Ø18, Ø19, Ø20. U mnie jest również Ø18. Wymieniałem bo słyszałem stuki. Kupiłem w ASO po numerze nadwozia na Ø18 - też mierzyłem u mnie i też było coś w okolicach Ø18,5. Ale stwierdziłem, że to może różnica wynikająca z faktu, że sam stabilizator jest czymś pokryty. W ASO za nowe, te takie posypane proszkiem dałem 14,23zł/szt. Zatem spokojnie opłaca się kupić nowe w ASO.
Jak już wymieniałem, po wymontowaniu starych, mechanik zrobił też dziwne oczy. Okazało się, że stare gumki stukały pomimo tego, że były w dobrym stanie - Jednak to były jakieś zamienniki bez proszku z jakimiś właśnie tulejkami.
innymi słowy. Kupując w ASO dostaniesz gumki z proszkiem idealnie dopasowane do Twojego samochodu. Kupując zamiennik, dostaniesz gumkę na Ø20 z jakąś dziwną tulejką, która potem puka, bo stabilizator przez nią ślizga się i chodzi prawo-lewo.
Nie żebym był jakiś zwolennikiem zakupów w ASO - wręcz przeciwnie, ale w tym przypadku to chyba słuszny wybór. Nie kupuj byle czego, bo to nie ma sensu.

Pozdrawiam
a
alex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alex »

Witek6935 U mnie deszcz popadał i gumki trzeszczą jak stara wersalska :). Sam wymieniałeś czy do mechanika z tym pojechałeś?
I tak muszę się do aso udać właśnie mi padł czujnik stopu :/. Spróbuje go ożywić ale pewnie nic z tego. Poza tym tuleje wahacza do wymiany.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ja wymieniałem u mechanika - prywaciarza. Za wymianę obu stron zapłaciłem 40zł. Czujnik też mi padł w zeszłym roku. Wymieniałem go samodzielnie.Też go kupiłem w ASO, bo czytałem na forum, że zamienniki są nic nie warte. Oryginalny nowy w ASO kosztował 42,12zł.
Jeśli chodzi o tuleje, moje mają się póki co dobrze :)
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Witek6935""]Jeśli chodzi o tuleje, moje mają się póki co dobrze[/quote]
Jaki masz aktualny przebieg? Pytam bo moje skończyły żywot przy 110 tys. km ;)
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""misiek89""][quote=""Witek6935""]Jeśli chodzi o tuleje, moje mają się póki co dobrze[/quote]
Jaki masz aktualny przebieg? Pytam bo moje skończyły żywot przy 110 tys. km ;)[/quote]

Obecnie mam 123 000km. Auto mam od 108 000. Nie wiem czy były wymieniane wcześniej. Nie jestem też w 100% pewien, że przebieg ma tyle na pewno. Wiem, że w 2006 miał 76 000 i że w ASO nic wielkiego nie miał robionego. Jednak również nie ma żadnych objawów, które by wskazywały, że jest inaczej...
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Witek6935""]nie wiem czy były wymieniane wcześniej.[/quote]

Pewnie były ;) Kiedyś gdzieś czytałem że maksymalna ich żywotność to 70-80 tys. Chociaż w sumie to nie jest żadna reguła bo moje np. wytrzymały (od nowości) ponad 110 tys. km ;)

Jeśli chodzi o gumkę do stabilizatora o średnicy 18 mm to na pierwszy montaż szły gumki o nr katalogowym: 6Q0411314N. Z dniem 01.11.2007 wycofano je z obiegu a na ich miejsce wprowadzono gumki o nr katalogowym 6Q0411314R. Informacja za Etką.
Jutro będę wymieniał u siebie owe gumy więc sprawdzę czy rzeczywiście jest tak jak podaje Etka.
Nowe kupowałem w ASO, płaciłem po 13,63 za 1 szt. Mierzyłem średnice otworu w gumach i mają otwory o średnicy 18mm.
Rzeczywiście te gumy są posypane jakimś białym proszkiem. Mi osobiście kojarzy się ten proszek, z rozdrobnionym woskiem świeczki :D

[quote=""Witek6935""]Kupując w ASO dostaniesz gumki z proszkiem idealnie dopasowane do Twojego samochodu. Kupując zamiennik, dostaniesz gumkę na Ø20 z jakąś dziwną tulejką, która potem puka, bo stabilizator przez nią ślizga się i chodzi prawo-lewo.
Nie żebym był jakiś zwolennikiem zakupów w ASO - wręcz przeciwnie, ale w tym przypadku to chyba słuszny wybór. Nie kupuj byle czego, bo to nie ma sensu.[/quote]
Zgadzam się w 100% :-D
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

Gumki wymienione ;-)

[quote=""misiek89""] na pierwszy montaż szły gumki o nr katalogowym: 6Q0411314N. Z dniem 01.11.2007 wycofano je z obiegu a na ich miejsce wprowadzono gumki o nr katalogowym 6Q0411314R. Informacja za Etką.[/quote]
Po wymianie, mogę potwierdzić iż stara gumka miała nr. katalogowy 6Q0411314N.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”