Zgadzam się z poprzednikiem,ja wymieniłem po równo 2 latach i przebiegu 15000km i uwierzcie mi wyglądał normalnie.Spełniać normy,z głową podejmować decyzje odnośnie wymian poszczególnych elementów i nie dać się naciągać.To logiczne ze jeżeli jeździmy tylko w mieście to wymieniamy częściej olej,filtry itp.a jeśli autko jeździ tylko w trasie to możemy postępować według zaleceń producenta.A3 jeździłem praktycznie tylko trasy i silnik po 100000km był w doskonalej kondycji,olej wymieniany co 30000km lub 2 lata.Serwisowane w ASO w Niemczech.
[quote=""Bastek666""]Panie i Panowie..tak sobie teraz pomyślałem..Jakie to ma znaczenie czy to castrol, Motul, LM czy Millers?? Nie sądze żebyśmy robili po 100 000 km rocznie...a z takimi normalnymi przebiegami ( rzędu 20- 30 tys. rocznie) każdy olej spełniający wymagania VW sobie poradzi.
Poza tym nie przesadzajmy...NIc nie jest wieczne[/quote]
[quote=""zaako""]Zgadzam się z poprzednikiem,ja wymieniłem po równo 2 latach i przebiegu 15000km i uwierzcie mi wyglądał normalnie.Spełniać normy,z głową podejmować decyzje odnośnie wymian poszczególnych elementów i nie dać się naciągać.To logiczne ze jeżeli jeździmy tylko w mieście to wymieniamy częściej olej,filtry itp.a jeśli autko jeździ tylko w trasie to możemy postępować według zaleceń producenta.A3 jeździłem praktycznie tylko trasy i silnik po 100000km był w doskonalej kondycji,olej wymieniany co 30000km lub 2 lata.Serwisowane w ASO w Niemczech.[/quote]
Mam podobne podejście. Próbowałem drążyć temat olejów z aprobatą VW 504.00, ale jeszcze nie trafiłem na żaden konkretny argument za tzw. lepszymi markami (Millers, LM itd.), który jednoznacznie określiłby przewagę np. nad Castrolem (przyjąłem go za punkt wyjściowy, ze względu na wysoki stosunek jakości do ceny za litr).
wiem że takie kwestie jak wybór oleju powinno się mieć w małym palcu chcąc użytkować auto, ale jakoś nie mam do tego głowy i nigdy nie jestem w 100% pewien a doświadczeni forumowicze doradzą dużo lepiej niż nawet najlepszy poradnik/instrukcja