Strona 32 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 26 sty 2012, 22:08
autor: norbert
Razem z komputerem bierz puszkę immo, która jest kolo bezpieczników i pastylkę z kluczyka będzie mniej problemów. Osprzęt pasuje, kolektor do 1.6 jest inny 4-2-1 (w ALL 4-1), ale mocowanie do silnika z tego co wiem również pasuje. Nie wiem jak z wtryskami czy dadzą radę. Do silnika skrzynia, bo z 1.0 jest zbyt krotka, chociaż była by rakieta

Pamiętaj że nowy silnik musi być również na wielopunkcie, czyli 1.6 AEE.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 26 sty 2012, 23:06
autor: Katoo
A ja tak z ciekawości zapytam jak wygląda przekladka do 6n silnika PG lub PY? z Py chyba łatwiej no nie? i koszty na pewno mniejszy niż do 1,4 16v?
Pozdrawiam
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 27 sty 2012, 7:40
autor: JuStIcE
Katoo
No właśnie nie

Te silniki to starsza generacja, a co za tym idzie, instalacja elektryczna jest całkiem do przerobienia. Do tego nie wiem jak z mocowaniami, ale podejrzewam, że są inne, więc dochodzi koszt zrobienia łap, o G trzeba zadbać, czyli najlepiej regenerację kompresora zrobić, więc koszty są większe. Najprostszy swap u Ciebie widzę na AEA, bo o ile dobzre pamiętam, Twój silnik jest na monowtrysku.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 27 sty 2012, 10:02
autor: Skfarek
[quote=""norbert""]Do silnika skrzynia, bo z 1.0 jest zbyt krotka, chociaż była by rakieta Pamiętaj że nowy silnik musi być również na wielopunkcie, czyli 1.6 AEE.[/quote]
było kiedyś na starym forum takie polo ze skrzynią z 1.0 w 1.6. Zbiera się dobrze ale prędkości przelotowe słabe. U mnie przy skrzyni z 1.3 moje AEA poleci zaledwie coś koło 160

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 27 sty 2012, 22:54
autor: Katoo
Tak właśnie sie zastanawiałem z tym

ale kompresor zawsze mozna wstawic Eatona (rootsa) a one w porównaniu do G więcej wytrzymują. Tak wiem że do mnie do 1.6 aea 75kucy ale czy ja wiem czy to mi sie oplaca mam polo z 94roku wpakuje 600zł za silnik , przydały by sie wtedy lepsze heble i 1000zł nie mój dlatego cały czas rozważam

:D Tak z ciekawości zapytałem o tego PY z PG tak samo?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 28 sty 2012, 1:31
autor: JuStIcE
Z PG podobnie, tylko że jest większy więc do tego prawdopodobnie dochodzi ciachanie podłużnic, co zbyt bezpieczne nie jest. Tak czy siak, chcąc cokolwiek swapować musisz zmienić tarcze

Chociaż przy AEA były też 239 o ile mi dobrze wiadomo

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 28 sty 2012, 21:23
autor: norbert
Panowie kolejny problem. Nie pasują mi wtyczki do puszki immo. Moje polo jest z 98 a komputer z immo 96. Czy instalacja do komputera od immo jest taka sama bo może wystarczy zmienić wtyczkę przy puszce i będzie działać. Czy 1.4 aex powinien odpalić na kompie od 1.0?? Bo mój chodzi ze 2-3 sekundy i gaśnie tak jak by mu paliwa brakowało.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 28 sty 2012, 22:17
autor: Katoo
jak chodzi ci przez chwile i gasnie to znaczy ze nie masz w odpowiedniej pastylki w kluczyku sa takie małe. Ale rada jest na to jedna musisz podpiąć pod waga i przestroić kompa. Bo obecny ma inny kod z pastylki niż 1.0 jak zamienisz kompy to ci odrazu odpali.
Nie pamiętam gdzie się to wchodziło może bardziej starzy użytkownicy będą wiedzieć, normalny problem po swapie więc sie nie przejmuj:)
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 29 sty 2012, 8:54
autor: norbert
Kompa mam teraz od 1.0 i odpala ale dusi sie i gasnie. KOMPa od 1.4 nie moge podlaczyc bo nie pasuja wtyczki przy puszce immo. Pastylki mam obie.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 29 sty 2012, 12:17
autor: Katoo
a kupileś odpowiedni komputer do silnika? masz mono czy wielopunkt bo mogli ci wcisnąć od 1,4 ale innej wersji silnikowej wtedy to lipa nie podejdzie.Niema opcji żeby nie pasował .
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 29 sty 2012, 12:24
autor: norbert
Komputer mam od silnika który siedzi teraz w aucie. Silnik jest z 96 a moje polo 98 i nie pasują wtyczki przy puszce immo więc nie mogę podłączyć w ogóle tego kompa.
Re: [6n] Swap silnika, czy potrzeba wymieniać komputer?
: 31 sty 2012, 10:44
autor: Messiash
[quote=""madmax""][quote=""Messiash""]Drugie pytanie dotyczy obrotów. Jakie macie obroty przy 100 km/h na 5 biegu? Bo wydaje mi się mam zdecydowanie za duże.[/quote]
Ja mam około 3000obr/min. Przy swapie zmieniali Ci skrzynie na tą z 1.4 czy nie?[/quote]
skrzynia została zmieniona, tylko komputer został
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 09 lut 2012, 20:01
autor: karol111
panowie mam problem... Swap z 1.0 all na 1.4 aex wszystko cacy kupiłem silnik kompa i immo razem komp pasuje silnik tez wszystko dobrze zmieniam immo a tu inne kostki sa niewiem co teraz z tym zrobic, silnik odpala ale odrazu gasnie pomoze ktos
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 09 lut 2012, 21:59
autor: kolunio21
Witam Panowie mam takie pytanie czy silnik AAU z polo 2f(91-94) przedzie pasował do budy 6N z 98r, docelowo był tam 1.0 AER ale przyciął się na panewce no i Gość chce wziąć odemnie AAU i założyć na to swój cały osprzęt itp.
Pytanie czy wszystko będzie pasowało kolektory łapy silnika itp ? żeby nie trzeba było rzeźbić
Z góry dziękować.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1
: 09 lut 2012, 22:07
autor: norbert
[quote=""karol111""]zmieniam immo a tu inne kostki sa niewiem co teraz z tym zrobic, silnik odpala ale odrazu gasnie pomoze ktos[/quote]
Masz nowego kompa z wąskimi wtyczkami?? Pewnie tak jak AEX. Kup kompa z immo na szerokie wtyczki i będzie git. Miałem to samo. Nie ma znaczenia czy komp będzie z silnika o innym oznaczeniu.