Strona 32 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 26 sty 2012, 22:08
autor: norbert
Razem z komputerem bierz puszkę immo, która jest kolo bezpieczników i pastylkę z kluczyka będzie mniej problemów. Osprzęt pasuje, kolektor do 1.6 jest inny 4-2-1 (w ALL 4-1), ale mocowanie do silnika z tego co wiem również pasuje. Nie wiem jak z wtryskami czy dadzą radę. Do silnika skrzynia, bo z 1.0 jest zbyt krotka, chociaż była by rakieta :D Pamiętaj że nowy silnik musi być również na wielopunkcie, czyli 1.6 AEE.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 26 sty 2012, 23:06
autor: Katoo
A ja tak z ciekawości zapytam jak wygląda przekladka do 6n silnika PG lub PY? z Py chyba łatwiej no nie? i koszty na pewno mniejszy niż do 1,4 16v?

Pozdrawiam

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 27 sty 2012, 7:40
autor: JuStIcE
Katoo
No właśnie nie :P Te silniki to starsza generacja, a co za tym idzie, instalacja elektryczna jest całkiem do przerobienia. Do tego nie wiem jak z mocowaniami, ale podejrzewam, że są inne, więc dochodzi koszt zrobienia łap, o G trzeba zadbać, czyli najlepiej regenerację kompresora zrobić, więc koszty są większe. Najprostszy swap u Ciebie widzę na AEA, bo o ile dobzre pamiętam, Twój silnik jest na monowtrysku.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 27 sty 2012, 10:02
autor: Skfarek
[quote=""norbert""]Do silnika skrzynia, bo z 1.0 jest zbyt krotka, chociaż była by rakieta Pamiętaj że nowy silnik musi być również na wielopunkcie, czyli 1.6 AEE.[/quote]

było kiedyś na starym forum takie polo ze skrzynią z 1.0 w 1.6. Zbiera się dobrze ale prędkości przelotowe słabe. U mnie przy skrzyni z 1.3 moje AEA poleci zaledwie coś koło 160 :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 27 sty 2012, 22:54
autor: Katoo
Tak właśnie sie zastanawiałem z tym :D ale kompresor zawsze mozna wstawic Eatona (rootsa) a one w porównaniu do G więcej wytrzymują. Tak wiem że do mnie do 1.6 aea 75kucy ale czy ja wiem czy to mi sie oplaca mam polo z 94roku wpakuje 600zł za silnik , przydały by sie wtedy lepsze heble i 1000zł nie mój dlatego cały czas rozważam :P:D Tak z ciekawości zapytałem o tego PY z PG tak samo?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 28 sty 2012, 1:31
autor: JuStIcE
Z PG podobnie, tylko że jest większy więc do tego prawdopodobnie dochodzi ciachanie podłużnic, co zbyt bezpieczne nie jest. Tak czy siak, chcąc cokolwiek swapować musisz zmienić tarcze :) Chociaż przy AEA były też 239 o ile mi dobrze wiadomo :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 28 sty 2012, 21:23
autor: norbert
Panowie kolejny problem. Nie pasują mi wtyczki do puszki immo. Moje polo jest z 98 a komputer z immo 96. Czy instalacja do komputera od immo jest taka sama bo może wystarczy zmienić wtyczkę przy puszce i będzie działać. Czy 1.4 aex powinien odpalić na kompie od 1.0?? Bo mój chodzi ze 2-3 sekundy i gaśnie tak jak by mu paliwa brakowało.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 28 sty 2012, 22:17
autor: Katoo
jak chodzi ci przez chwile i gasnie to znaczy ze nie masz w odpowiedniej pastylki w kluczyku sa takie małe. Ale rada jest na to jedna musisz podpiąć pod waga i przestroić kompa. Bo obecny ma inny kod z pastylki niż 1.0 jak zamienisz kompy to ci odrazu odpali.

Nie pamiętam gdzie się to wchodziło może bardziej starzy użytkownicy będą wiedzieć, normalny problem po swapie więc sie nie przejmuj:)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 29 sty 2012, 8:54
autor: norbert
Kompa mam teraz od 1.0 i odpala ale dusi sie i gasnie. KOMPa od 1.4 nie moge podlaczyc bo nie pasuja wtyczki przy puszce immo. Pastylki mam obie.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 29 sty 2012, 12:17
autor: Katoo
a kupileś odpowiedni komputer do silnika? masz mono czy wielopunkt bo mogli ci wcisnąć od 1,4 ale innej wersji silnikowej wtedy to lipa nie podejdzie.Niema opcji żeby nie pasował .

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 29 sty 2012, 12:24
autor: norbert
Komputer mam od silnika który siedzi teraz w aucie. Silnik jest z 96 a moje polo 98 i nie pasują wtyczki przy puszce immo więc nie mogę podłączyć w ogóle tego kompa.

Re: [6n] Swap silnika, czy potrzeba wymieniać komputer?

: 31 sty 2012, 10:44
autor: Messiash
[quote=""madmax""][quote=""Messiash""]Drugie pytanie dotyczy obrotów. Jakie macie obroty przy 100 km/h na 5 biegu? Bo wydaje mi się mam zdecydowanie za duże.[/quote]

Ja mam około 3000obr/min. Przy swapie zmieniali Ci skrzynie na tą z 1.4 czy nie?[/quote]

skrzynia została zmieniona, tylko komputer został

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 09 lut 2012, 20:01
autor: karol111
panowie mam problem... Swap z 1.0 all na 1.4 aex wszystko cacy kupiłem silnik kompa i immo razem komp pasuje silnik tez wszystko dobrze zmieniam immo a tu inne kostki sa niewiem co teraz z tym zrobic, silnik odpala ale odrazu gasnie pomoze ktos

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 09 lut 2012, 21:59
autor: kolunio21
Witam Panowie mam takie pytanie czy silnik AAU z polo 2f(91-94) przedzie pasował do budy 6N z 98r, docelowo był tam 1.0 AER ale przyciął się na panewce no i Gość chce wziąć odemnie AAU i założyć na to swój cały osprzęt itp.
Pytanie czy wszystko będzie pasowało kolektory łapy silnika itp ? żeby nie trzeba było rzeźbić
Z góry dziękować.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6n1

: 09 lut 2012, 22:07
autor: norbert
[quote=""karol111""]zmieniam immo a tu inne kostki sa niewiem co teraz z tym zrobic, silnik odpala ale odrazu gasnie pomoze ktos[/quote]

Masz nowego kompa z wąskimi wtyczkami?? Pewnie tak jak AEX. Kup kompa z immo na szerokie wtyczki i będzie git. Miałem to samo. Nie ma znaczenia czy komp będzie z silnika o innym oznaczeniu.