Strona 33 z 69

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 12 sie 2010, 0:11
autor: adr0444
wiem ze 3f to MPI ale wlasnie dlatego wybral bym ABU w takiej konfiguracji jak było moje :) lekki zamach, skrzynia od 1.0 troche podłubana głowica i szał macicy

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 12 sie 2010, 9:50
autor: MAO
Mówisz o skrzyni 4-biegowej? W czym miałaby być lepsza? (wymuszone kręcenie do wyższych obrotów z powodu braku 5go biegu?) Chyba, że mowa o 5-biegowej i jest inna (przełożenia itp) niż w silnikach 1.3.
Aha, a z jakiego silniczka ten zamach?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 14 sie 2010, 1:36
autor: adr0444
skrzynia AYZ, zamach z AAU... silnik sam sie kreci do wyzszych obrotow i nie trzeba go namawiac do tego

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 20 sie 2010, 14:55
autor: michall
Czy mial ktos doczynienia z silnikiem 1.6 AEA na monowtrysku. Mam okazje go kupic w miare dobrej cenie z osprzetem i skrzynia. Czy jest mozliwosc latwego zamontowania go tak jak ABU wraz ze skrzynia? Czy wystarczy podmienic stare lapy czy trzeba bedzie jeszcze cos kombinowac?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 20 sie 2010, 14:58
autor: Skfarek
michall uderz do Bercika on będzie robił taki projekt z tym, że z tego co wiem wrzuca AEA do Derbiaka.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 0:08
autor: marcin1.4
Panowie a mianowicie ,pytalem sie juz raz ale jednorakiej odpowiedzi nie usluszalem?,mam polo 2f z silnikiem 1,4abd lekko dlubnietym,od jakiegos tygodnia jestem wlascicielem drugiej polowki z silnikiem 1,3 40kw na pelnym wtrysku.
Pytanie brzmi,czydalo by rade do silnika 1,4 abd zalozyc czala instalacje wtryskowa od 1.3???? czy prubowal ktos zrobuc taka kominacje z ABD MPI??

I drugi pytanie jaka jest roznica pomiedzy silnikama 1,3 mpi 55 KM a 1,3 mpi 75km ,czy tylko komputerem czy czyms wiecej ????

p.s sorki za byki

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 9:30
autor: lukas2305
[quote=""marcin1.4""] jaka jest roznica pomiedzy silnikama 1,3 mpi 55 KM a 1,3 mpi 75km ,czy tylko komputerem czy czyms wiecej ?[/quote]
sterownik, a co za tym idzie regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. w tym 55KM (ozn. NZ) jest sterownik DigiJet i sterowanie za pomocą podciśnienia (charakterystyczny grzybek na aparacie zapłonowym), a w 75KM (ozn. 3f) jest DigiFant.

znalazłem na zagranicznym forum opisaną główną różnice:
"In short a Digijet is electronic fuel injection with a separate electronic ignition, Digifant is combined programed ignition and fuel injection with a catalyst although this may have been removed, MV engine code uses Digifant and DJ Digijet. Digifant give more precise control of the injection and ignition giving better running and marginally better fuel consumption with the disadvantage everything is controlled from the ECU which may have to be replaced for either an ignition or injection fault. Digijet and Digifant where VW's adaption of Bosch Jetronic and Motronic systems"

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 16:13
autor: Makumb
Nie różniły się też przypadkiem wałkiem rozrzadu? z tego co wyczytałęm różnił się też chyba tłokami i zaworami i chyba kolektorem ssącym - ale lepiej niech ktoś lepiej obeznany potwoerdzi

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 16:49
autor: lukas2305
Makumb, tylko że kolega pytał o założenie tylko i wyłącznie "instalacji wtryskowej" z Nz'ta więc tłoki, zawory, rozrząd mu nie potrzebne. Kolektor dolotowy oczywiście że musiałby być z NZ lub lepiej 3f do tego ABD, bo do kolektora z monowtrysku pełnej szprycy się nie założy. ale pewnie pasować p&p nie będzie więc jakaś "......." by się przydała (kurde uciekło mi...nooo...przejściówka taka :glare: )

przypomniałem sobie: FLANSZA !! :banghead:

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 17:14
autor: Makumb
[quote=""marcin1.4""]I drugi pytanie jaka jest roznica pomiedzy silnikama 1,3 mpi 55 KM a 1,3 mpi 75km ,czy tylko komputerem czy czyms wiecej ????[/quote]

Sugerowałęm się tym pytaniem ;p

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 17:23
autor: vwkas18
poczytajcie o Digifancie a póniej polemizujcie
moim zdaniem założenie digi do mono to zabawa w G..nie

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 18:10
autor: adam
A Nz to nie czasem Digijet ? A 3f Digifant ?
Co do twojego pytania marcin1.4 wydaje mi sie ze to ruszy ale wiadomo koszta

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 sie 2010, 18:22
autor: vwkas18
g40 z 1985-1990 jest na Digifancie ML 5.1/2
g40 z 1991-1994 jest na Digifancie MP 4.2
3f z 1990-1994 jest na Digifancie 5.4
G60 z 1989-1992 jest na Digifancie Mp4.0
G60 z 1992-1993 jest na Digifancie MP.4,3
Nz to Digijet!!

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 25 sie 2010, 11:17
autor: McHrt
mam pytanie, czy dało by rade zamontować do 86c silniczek 1,6 lub najlepiej 1,8?? czy wiąże się to z jakimiś wielkimi zmianami.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 25 sie 2010, 14:37
autor: adr0444
wszystko sadze ze zostalo wyjasnione na poprzednich stronach