Wszystko o: felgi i opony

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

No 145 to będzie zajebiście wyglądać opona się rozciągnie a na środku będzie bieżnik jak w rowerze :bomb:
Na fele 6 cali to daj bucik minimum 175 .
Ja mam goferowe 5/5 cala but 165 i nie wygląda to wcale mocarnie profil mam 70 choć wolałbym 65 bo wtedy koła mają mniejszą srednicę niż podstawowe 145/80R13 i dlatego lepiej sie zbiera .
Obrazek
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

ja mam na 6J 165/65 i jest dla mnie w sam raz, choć wolalbym profil 55, zajrzy do działu sprzedam jeden z użytkowników ma właśnie 165/55 do sprzedania
Obrazek
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

165/55 albo 175/50 innej opcji nie widze
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja mam na serii zawiasie koło 7J balony na przód 165/65 i tył 175/65 daje radę i nawet wygląda :P
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

OK, a ja mam pytanie z innej beczki
Widziałem już w różnych tematach jak polerować felgę, ale chciałbym zebrać wszystkie myśli tutaj i co będę potrzebował? Mam ats telefony i wstępnie chciałbym wypolerować ranty i ranty w kółkach. Na pewno potrzebuje scansolu aby puściła farba do tego pędzelek do nakładania plus autosol na koniec i oczywiście papierki. Tylko ile arkuszy i jakie?
Ile czasu, czy do jakiego efektu muszę polerować poszczególnymi papierkami? Proszę o porady
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Zaczynamy od zakupienia papierów ściernych , wodne kolejno 280, 320, 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500. pasta polerska Auto Max lub K2 ALUCHROM i złuszczacz farby najlepiej Scanscol , ja kupiłem zwykły jakiś za 20 zł w obi :D

Lecimy od najmniejszego papieru 280 lub w celu zdarcia farby 120 ;) ... i w górę :D

Felge ze zdartym lakierem. Możemy posmarować 2 raz złuszczaczem w celu usunięcia nie dokładności za pierwszym razem i dalej zedrzeć farbę albo zeszlifowac ją papierem ściernym


A tu cos co znalazlem z innych źródeł :D :D Do wykonania polerki będą nam potrzebne następujące rzeczy:
-Scansol (środek do usuwania powłok lakierniczych).
-Pędzel (do nakładania Scansolu).
-Papiery wodne 600 i 2000.
-Środek do polerowania aluminium, przykładów nie podaje bo jest ich wiele, Ja używałem kostki polerskiej.
-Wiertarka ( na którą zakładamy kółko polerskie).
-Kółko polerskie lub po prostu jakaś szmatka z frotki lub filcu (metoda ręczna)
:grin:
-Lakier bezbarwny (opcjonalnie, w ramach zabezpieczenia gotowej polerki).


Czyszczenie:

Aluminium przed polerką musi zostać dokładnie oczyszczone z kurzu, błota i innych zanieczyszczeń, w tym celu można po prostu umyć gąbką z płynem do usuwania „twardych” osadów. Po kąpieli wycieramy czystą szmatką do sucha.
Na suche aluminium możemy zacząć nakładać środek do usuwania lakieru (jeżeli jest pomalowane) w naszym przypadku Scansol (można też cały proces wykonać ręcznie); od początku papierem wodnym 600, ale my ułatwiliśmy Sobie pracę.

Scansol nakładamy w 3-4mm warstwach za pomocą pędzla. Po około 1 min lakier zaczyna "mięknąc" i można go łatwo zdrapać, za pomocą plastikowej szpachelki lub nawet karty telefonicznej:

Proces nakładania Scansolu należy powtórzyć jeszcze kilka razy w zależności od potrzeb, czyli aż usuniemy lakier :-) . Aluminium wydaje się juz być czyste, co jest mylne, bo najczęściej zostaje warstwa podkładu, wygląda to tak jakby aluminium było ciemniejsze. Teraz zaczynamy pracę z papierem wodnym 600. Jak sama nazwa wskazuje wodny, czyli podczas czyszczenia nim musimy maczać go w wodzie, najlepiej w wiaderku lub misce.


Zaczynamy pracę papierem ściernym, kolistymi ******* ścieramy "zacienienie" po czyszczeniu Scansolem. Naszym oczom juz po chwili ukazuje się naprawdę czyste, ładnie, świecące aluminium. Czyścimy papierem 600 dokładnie całą pokrywę, miejsce w miejsce. Naszym oczom mogą się ukazać tak bardzo niechciane "kropeczki" jest to lakier, który "siedzi" w mikro nierównościach odlewu. Na to nie ma rady, trzeba trzeć papierem 600, aż po starciu pewnej warstwy aluminium same znikną. Jest to jedna z najbardziej czasochłonnych czynności całego procesu 2-3h ale inaczej się nie da.

Gdy juz wszystko się pięknie świeci i nie mamy "kropeczek", to musimy jakoś usunąć rysy powstałe po papierze 600. Najlepszy do tego jest papier 2000; jest bardzo drobny i zaciera rysy spowodowane używaniem 600. Praca 2000 jest juz dużo szybsza, trwa to dosłownie kilka minut. Teraz jesteśmy juz prawie gotowi do polerowania, jednak przed polerowaniem powierzchnia musi zostać odtłuszczona. Do tego celu wystarczy ją przetrzeć czystą szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem.


Polerowanie:

Na aluminium należy nałożyć środek do polerowania aluminium, w naszym przypadku była to zielona kostka polerska, produkcji Rzeczpospolitej Ludowej :-) .

Oczywiście można używać mleczek, past itp. Należy się pytać w sklepach o specjalne tego typu preparaty do polerowania aluminium. Po nałożeniu preparatu, należy według zaleceń producenta odczekać odpowiednią ilość czasu i zacząć polerowanie. W tym celu nakładamy koło polerskie na wiertarkę. Włączamy ją i przykładamy dość mocno do polerowanej powierzchni. Polerować należy długo i dokładnie, miejsce w miejsce. Naszym oczom powinno ukazać się "lustro" :-) : Oczywiście kołem polerskim nie wszędzie dotrzemy. Do wszystkich zakamarków musimy użyć wcześniej już wspomnianej szmatki z froty lub filcu.


Teraz można polerkę zabezpieczyć lakierem bezbarwnym (jeśli ktoś ma na to ochote, generalnie nie polecam).Trzeba pamiętać, że powierzchnia, po której maluje się bezbarwnym lakierem musi być nagrzana!! bo w przeciwnym razie wytrąca się z niego woda i w efekcie nie będzie przeźroczysty tylko mleczny! Powierzchnię można podgrzać za pomocą opalarki. Wystarczy lekkie podgrzanie, nie musi parzyć, ma być dobrze nagrzana. Na taką powierzchnie można nałożyć lakier bezbarwny, trzeba pamiętać, aby nakładać go małymi warstwami; 2 lub 3 cienkie warstwy zamiast 1.
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

dzięki za artykuł ale ile czasu powinno trwać polerowanie papierkami wodnymi? każdym ile mniej więcej czasu albo do jakiego efektu?
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

no powiem ci ze moim zdaniem to tak dla szybkiego człowieka to mysle ze z 10 minut na fele jeden papier :D :D takie moje zdanie ale bedziesz sam widzial czy jeszcze czy juz wystarczy :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
Kamillos
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 11 sie 2009, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamillos »

Speede_ZGL
Sam zobaczysz po krotkiej "wprawie". Jak zobaczysz ze juz nic nie zbiera, a przynajmniej znacznie mniej niz na poczatku to wtedy mozna zmienic na nastepny :)
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

dzięki za odp Panowie, a co masz na myśli mówiąc zbiera? polerować papierkami mam odcinek po odcinku czy równomiernie dookoła?

aha no i ile tych arkuszy poszczególnych papierków kupić? ile to wyniesie na oko?
ciekawski ze mnie typ, dlatego tyle pytań o szczegóły :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

na na poczatku kawalek po kawalku a potem jedziesz calosc dookoła a papierków to myśle ze tak po 2 arkusze na fele chyab ze sa wieksze to po jednym mniej wiecej

Ja kupywalem takie prostakatne gdzies 10cmX15cm
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

czyli rozumiem że jak mam 5 rodzajów papierów to 10 sztuk papierów na jedną fele trzeba mieć? a jaki koszt?
Obrazek
Awatar użytkownika
fisitko
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2010, 22:07
Lokalizacja: Miasto KrólóVW

Post autor: fisitko »

Panowie, jakie alufelgi będą najlepsze do opon 195/45/15:
- 5,5J ET 35
- 6,5J ET 42
???
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 1:08 przez fisitko, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja była buteleczka] http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=27647

Pasja to brak limitów!
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

fisitko 5,5 to trochę wąska jak na 195 6,5 spokojnie
Awatar użytkownika
fisitko
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2010, 22:07
Lokalizacja: Miasto KrólóVW

Post autor: fisitko »

ok, a ET?
Moja była buteleczka] http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=27647

Pasja to brak limitów!
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”