Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Marcin84
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 01 sty 2012, 16:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marcin84 »

Witam Panowie. Jestem szczęśliwym posiadaczem VW polo 95 z silnikiem 1.3 ADX 55 Km (niestety z gazem ale innego wyjścia niema) i nie znam się na mechanice :-( . Moje pytanie brzmi następująco : Jaki Silnik mogę włożyć by nie ingerować zbytnio w przeróbki ten niestety nawet z tak mała budą sobie nieradzi :). Wiem że ten ma gaźnik więc pewnie mogą się jakieś problemy pojawić. Docelowo chciał bym by moc auta oscylowała w okolicy 80 Km. Brak mi wiedzy w tematyce VW więc proszę o jakąś radę bym wiedział za czym się rozglądać :)
p
plbartek89
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 lip 2012, 16:20

Post autor: plbartek89 »

[quote=""Jabolek""]tylko napisz na czym Ci najbardziej zależy, na mocy i osiągach czy na ekonomii[/quote]

Na wstępnie dzięki za szybkie info , własnie na jednym i drugim tak myślałem ze instalacja nie podejdzie. Chciałbym wymienić sam silnik ew. silnik + skrzynia bez osprzętu ponieważ starego i tak nie sprzedam a nie chce pakować niewiadomo jakich pieniędzy w ten samochód bo tak naprawdę służy tylko do dojazdów do pracy i to nie mnie. A chce coś mocniejszego bo 44kw to straszny muł i do tego jeździ 50/50 autostrada miasto i przy 130 mam 4,5k obrotów.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Marcin84""]Witam Panowie. Jestem szczęśliwym posiadaczem VW polo 95 z silnikiem 1.3 ADX 55 Km (niestety z gazem ale innego wyjścia niema) i nie znam się na mechanice :-( . Moje pytanie brzmi następująco : Jaki Silnik mogę włożyć by nie ingerować zbytnio w przeróbki ten niestety nawet z tak mała budą sobie nieradzi :). Wiem że ten ma gaźnik więc pewnie mogą się jakieś problemy pojawić. Docelowo chciał bym by moc auta oscylowała w okolicy 80 Km. Brak mi wiedzy w tematyce VW więc proszę o jakąś radę bym wiedział za czym się rozglądać :)[/quote]

najtańsza opcja to AEA, silnik 8V, 75KM na monowtrysku czyli cały osprzęt podejdzie od ADX jednak proponuje wymienić również kompa.

[quote=""plbartek89""][quote=""Jabolek""]tylko napisz na czym Ci najbardziej zależy, na mocy i osiągach czy na ekonomii[/quote]

Na wstępnie dzięki za szybkie info , własnie na jednym i drugim tak myślałem ze instalacja nie podejdzie. Chciałbym wymienić sam silnik ew. silnik + skrzynia bez osprzętu ponieważ starego i tak nie sprzedam a nie chce pakować niewiadomo jakich pieniędzy w ten samochód bo tak naprawdę służy tylko do dojazdów do pracy i to nie mnie. A chce coś mocniejszego bo 44kw to straszny muł i do tego jeździ 50/50 autostrada miasto i przy 130 mam 4,5k obrotów.[/quote]

śmiało zmieniaj na AEE (75KM) - najrozsądniejsza opcja, osprzęt podchodzi bez zająknięcia i jw. zmieniaj kompa, skrzynka też jakaś dłuższa by się nadała.
M
Marcin84
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 01 sty 2012, 16:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marcin84 »

[quote=""Jabolek""][quote=""Marcin84""]Witam Panowie. Jestem szczęśliwym posiadaczem VW polo 95 z silnikiem 1.3 ADX 55 Km (niestety z gazem ale innego wyjścia niema) i nie znam się na mechanice :-( . Moje pytanie brzmi następująco : Jaki Silnik mogę włożyć by nie ingerować zbytnio w przeróbki ten niestety nawet z tak mała budą sobie nieradzi :). Wiem że ten ma gaźnik więc pewnie mogą się jakieś problemy pojawić. Docelowo chciał bym by moc auta oscylowała w okolicy 80 Km. Brak mi wiedzy w tematyce VW więc proszę o jakąś radę bym wiedział za czym się rozglądać :)[/quote][/quote]

najtańsza opcja to AEA, silnik 8V, 75KM na monowtrysku czyli cały osprzęt podejdzie od ADX jednak proponuje wymienić również kompa.

Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

posiadam polo 1.9d z 99roku i mam tez silnik za free z passata b4 ktory mial przejechane 90tys dlatego silnik laleczka, passat skasowany ale przod a zwlaszcza silnik nie ruszony, czy podejdzie bez wiekszych przerobek ? jesli nie to jest w ogole jakis mocniejszy silnik ktory da rade wstawic do mojej polowki ale tak zeby nie przerabiac calego auta ? wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie
M
Muniek91
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 480
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Muniek91 »

[quote=""klocek""] wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie[/quote]

odbijając od tematu :P gdybym miał takiego wujka to bym po pracy nocami siedział na szrocie i auto przerabiał :P . Nie da rady załatwić jakiś części taniej :) ??
Jamnik - Sportowa Wersja Kreta
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""klocek""]posiadam polo 1.9d z 99roku i mam tez silnik za free z passata b4 ktory mial przejechane 90tys dlatego silnik laleczka, passat skasowany ale przod a zwlaszcza silnik nie ruszony, czy podejdzie bez wiekszych przerobek ? jesli nie to jest w ogole jakis mocniejszy silnik ktory da rade wstawic do mojej polowki ale tak zeby nie przerabiac calego auta ? wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie[/quote]

bez rzeźby nie da rady... czy jest mocniejszy? - wg "sam naprawiam" i google nie ma.

jestem w trakcie pisania poradnika dot. SWAPA - nie takiego pisanego na domysłach a na podstawie doświadczeń organoleptycznych.
premiera wkrótce
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

[quote=""Muniek91""][quote=""klocek""] wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie[/quote]

odbijając od tematu :P gdybym miał takiego wujka to bym po pracy nocami siedział na szrocie i auto przerabiał :P . Nie da rady załatwić jakiś części taniej :) ??[/quote]

czemu nie ;) tylko ze polo 6n i ogolnie polo jakie kolwiek zadko przechodzi przez jego szrot, jak narazie to tylko pompe bralem od niego do poli , bo wymienialem lucasa na bosha
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Panowie w moim 6n2 jest 1.0 auc, mam powoli dość tego motoru, i pytanie na co sensownie można by go zmienić przy okazji mocniejszego żeby nie wydawać kupy kasy jak na swap 1.8t. Jak to wygląda z silnikami 8v i 16v? Jak z wiązką, łapami, osprzętem? Pytam zdecydowanie orientacyjnie. Dzięki za pomoc :piwo:
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

[quote=""Gulunio""]Panowie w moim 6n2 jest 1.0 auc, mam powoli dość tego motoru, i pytanie na co sensownie można by go zmienić przy okazji mocniejszego żeby nie wydawać kupy kasy jak na swap 1.8t. Jak to wygląda z silnikami 8v i 16v? Jak z wiązką, łapami, osprzętem? Pytam zdecydowanie orientacyjnie. Dzięki za pomoc :piwo:[/quote]

Kup kompletny silnik z GTI (wiem, ciężko dostać) i pakuj. Buda dostanie nowego życia :) Wypadałoby tylko do tego hamulce dostosować. Wszystkie inne swapy jak np. 1.4 8V czy 1.4 16V będą cieszyły na krótko.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

Witam
mam pytanie
jako ze w moim polowagenie powoli dogorywa AEE to ciągle myślę co by tam wsadzić:P
proszę powiedzcie mi jak by zachowywał się AEA na osprzęcie z AEE(możliwy wałek do przerzucenia)

jest sens sie w to babrać czy lepiej odpuścić??? parametry są minimalnie inne ale czy warto??

pozdrawiam
D
Dangerox
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2009, 9:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Dangerox »

[quote=""Goozik""]mozesz zamienic na np 1.4 AEX APQ,1.6AEE AEA
osprzet od 1.0 pasuje plud&play jedyne co zostanie do wymiany to komp i ewentualnie skrzynia bo ta od AER-a jest troche krotka
jak bedziesz potrzebował jakies info to wal na pw chetnie pomoge

nawet monowtrysk idzie przerobic na wielopunkta bez problemu i to jezdzi :D[/quote]
Cześć. Odgrzewam temat bo mam zrobiony swap u siebie i mam problem bo po zmianie komputera na ten który przyszedł z silnikiem jest taki efekt: auto odpala ale zaraz gaśnie. Czy przyczyną może być immobilizer (zawsze byłem przekonany że to auto nie ma immobilizera) czy może coś innego?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Tak to imo.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""dogu18""]Witam
mam pytanie
jako ze w moim polowagenie powoli dogorywa AEE to ciągle myślę co by tam wsadzić:P
proszę powiedzcie mi jak by zachowywał się AEA na osprzęcie z AEE(możliwy wałek do przerzucenia)

jest sens sie w to babrać czy lepiej odpuścić??? parametry są minimalnie inne ale czy warto??

pozdrawiam[/quote]

nie ma sensu, zmiana z AEE do AEA to taki downgrade, cofnięcie się w czasie, po za tym nie będzie pasował kolektor z przepustnicą, instalacja i parę innych rzeczy, szukaj lepiej zdrowego AEE bądź remont obecnego. Co tam Ci dogorywa w AEE?
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

brak kompresji na 4 cylindrze... (jest 11 11,5 11 8,5) prawdopodobnie polo jedzie jak tak ze 1.4 "bierze", poza tym nie równo pracuje na zimnym...

elektronika jest sprawna.


dlatego myślałem przerzucić sam słupek z aea i tak śmigać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”