Strona 40 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 16 gru 2012, 11:01
autor: klocek
To nie warto, ale dalej mysle nad tym 1.4 tdi

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 23 gru 2012, 15:34
autor: wesol
nie no 5 tys zl to lekka przeaada. Mysle ze mozna to zrobic samemu po kosztach i jak wyjdzie 500 zl to bedzie odbrze. Prostota konstrukcji pozwala na takie koszty. Nie ma ECM'a i sterowania suszarka z poziomu elektroniki. Zakladasz kolektor z turbina, orurowanie, przewody olejowe i dzida. Zaewne wtryski w AAZ sa wydajniesze wiec to tez by wypadalo dac od tej motorowni.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 25 gru 2012, 10:00
autor: klocek
tylko ile to pojezdzi? :) Moze nie warto sie bawic tylko po to zeby przejechac 1tys km :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 25 gru 2012, 14:32
autor: wesol
nie rozumiem tego podejscia. Co mialo by sie stac? Najslabszym punktem chyba jest sprzeglo i skrzynia ale jesli nie bedzie szalenstw na dordze oraz silnik nie bedzie wykrecany mega moce to mysle ze posluzy to naprawde tyle samo co seria.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 02 sty 2013, 23:31
autor: Katoo
jeżeli już chcesz taki zabieg zrobić weź przeżuć wał, korby i tłoki z azz one są mocniejsze bo wkońcu przystosowane do turbo i bez problemu "cegła na gaz":)

A ja mam takie pytanko jeszcze co będzie bardzie podatne pod turbo 1.4B(aex albo abd lub coś innego na monowtrysku)czy 1.4D(wolnossacy stara konstukcja 1W)? I dla czego?

SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 14 sty 2013, 0:51
autor: wozy
Witam posiadam polo z silnikiem 1.0 aev , moje pytanie dotyczy swapa silnika z golfa 3 czy on podejdzie bez problemu?i czy duzo jest przerabiania w razie czego :P

SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 14 sty 2013, 2:43
autor: JuStIcE
Wszystko zależy od tego, jaki silnik chcesz zamontować. W Golfie silniki miały delikatnie inny układ, a co za tym idzie łapy niekoniecznie będą pasować, dlatego najlepiej mieć oznaczenie takiego silnika.

SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 14 sty 2013, 10:02
autor: Jabolek
napiszę jeszcze raz że silniki od Golfa 3 nie mają punktów montażowych łapy silnika w bloku co się wiąże z wierceniem otworów i gwintowaniem, dodatkowo trzeba zmienić obudowę rozrządu, wygodniej jest zamontować silnik od Audi A3 jak kombinować z Golfoskim tylko trzeba pamiętać że to też się wiążę z paroma przeróbkami jak np zmiana instalacji, i trochę rzeźby z podłużnicami.

Do Polo 6N radzę zamontować silnik od 6N - zminimalizuje to koszty i nakład pracy.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 20 sty 2013, 11:14
autor: Muniek91
Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów bo 2 i 3 bieg zaczyna mi się kończyć . VW POLO 1.0 AEV skrzynia CWN bądź DCD 3800 obr/min przy 100km/h . Czy jak wsadzę skrzynie z niższym przełożeniem NP z oznaczeniem CWL oczywiście skrzynia tez na dolny wybierak tylko czy jak założę skrzynie z innym przełożeniem czy to wgl będzie chciało się rozpędzić . Pozdrawiam i czekam na propozycje oraz komentarze .

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 20 sty 2013, 11:23
autor: Jabolek
[quote=""Muniek91""]Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów bo 2 i 3 bieg zaczyna mi się kończyć . VW POLO 1.0 AEV skrzynia CWN bądź DCD 3800 obr/min przy 100km/h . Czy jak wsadzę skrzynie z niższym przełożeniem NP z oznaczeniem CWL oczywiście skrzynia tez na dolny wybierak tylko czy jak założę skrzynie z innym przełożeniem czy to wgl będzie chciało się rozpędzić . Pozdrawiam i czekam na propozycje oraz komentarze .[/quote]

jeśli jeździsz w praktyce więcej po mieście to proponuje zamontować skrzynię CWN bądź DCD, tylko że w tym wypadku auto będzie mniej ekonomiczne w trasie i spadnie komfort jazdy z tytułu głośności wewnątrz auta. W wypadku kiedy autem robisz "trasę" na dojazd do pracy czy gdzie tam jeździsz to ja bym bez wahania zamontował CWL bądź nawet CWV żeby oszczędzić na trasie, fakt faktem że w obu wypadkach (CWL, CWV) Polo będzie się słabiej zbierać (przy ruszani będzie trzeba dać więcej "ognia"). Wybór należy do Ciebie, musisz się zastanowić na czym Ci bardziej zależy :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 21 sty 2013, 19:21
autor: klocek
byly pomysly na swap 1.9 tdi nawet chwilowy na 1.4tdi ale nie wiem czy warto. Bawic sie w uturbianie AEFa? jest to mozliwe? Wyciagne z niego wiecej mocy np zakladając same wtryski wydajniejsze? np od aaz, posiadam pompe boscha nie lucasa. Czy moze jednak robic swap ? jaki swap był by najtanszy ? Nie chce pchac w swap 10tys bo za 10 to kupie sobie gti.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 21 sty 2013, 19:33
autor: Jabolek
[quote=""klocek""]byly pomysly na swap 1.9 tdi nawet chwilowy na 1.4tdi ale nie wiem czy warto.[/quote]

bardzo dużo rzeźby jest ze swapem na TDI

[quote=""klocek""]Bawic sie w uturbianie AEFa? jest to mozliwe? Wyciagne z niego wiecej mocy np zakladając same wtryski wydajniejsze? np od aaz, posiadam pompe boscha nie lucasa. Czy moze jednak robic swap ? jaki swap był by najtanszy ? Nie chce pchac w swap 10tys bo za 10 to kupie sobie gti.[/quote]

polecam lekturę TEGO tematu na forum Golfa

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 22 sty 2013, 12:17
autor: badyl rozladownia
Witam. Czy wsadzał ktoś wózek do 6nki 97 r. z golfa mkIII? chodzi mi o wózek z dwoma kiblami na poduchy. Na oko wyglądają podobnie

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 22 sty 2013, 15:43
autor: Jabolek
ja próbowałem zaadoptować sanki od Cordoby a to to samo co w golfie ale zrezygnowałem z nawału pracy i braku czasu, robiłem przymiarkę sań i poducha wychodziła centralnie na ścianie grodziowej, dodatkowo trzeba by przesuwać mocowania sanek, robota do zrobienia ale dużo nakładu roboty i kombinowania.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 22 sty 2013, 22:34
autor: badyl rozladownia
Tego się obawiałem. To już lepiej kombinować z łapami na podłużnicach. A wózek z 6n2 jest taki jak w golfie/cordobie i pochodnych? Bo tam są kibelki