Wszystko o: Jaki akumulator [6N1] - różne silniki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

podejrzewam że i mi się skończy niedługo, bo wygląda na parę dłuuuuuuugich lat:) pierwsze objawy jego słabości można było zobaczyć przy braku siły domykania open air (zdarzało mu się nie domknąć ostatniego centymetra), mam aku bliżej nieokreślonej nazwy, gdyż albo naklejki się rozpłynęły albo powycierały, jedynie widzę że ma 48ah, niby do tej pory działa bez zająknięcia(no raz go wyzerowałem słuchając muzyki pół nocy), ale generalnie nie przymula z rana, lecz boję się że przy większym mrozie może być kaput, co sądzicie? czy powinienem zmienić na jakiś mocniejszy gdy mam open air? czy nie ma to większego znaczenia, generalnie mógłbym wsadzić tam i mocniejszy jak się zmieści ale czy to np źle nie wpływa na alternator? lub jak sprawdzić jaki akumulator powinien być w modelu z open air?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do AFH z basenem krytym wg eTecha ma być odpowiednio jeśli masz altek 70A = aku 44 Ah, jeśli altek 90A = aku 62 Ah
kuknij na alternator na tym plastiku powinno być napisane np. 70A, i masz odpowiedź.
Jeśli kupisz za duży to też niedobrze bo nigdy nie będzie w pełni naładowany, czyli nie będzie miał takiego super prądu rozruchowego jak napisane na naklejce, także co za dużo to nie zdrowo, a w Bananowej republice jeździć nakazano ze światełkami także aku naładujesz tylko w trasie bo przy dojazdach do pracy po kilka km to cieniutko.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

no ja do pracy jeżdżę tylko 7km, czyli praktycznie zero ładowania, alternator w sumie widać, więc powinienem odczytać, mam nadzieję, że jest mocniejszy ze względu na ten basen :grin: dzięki za info :)
Awatar użytkownika
qbot1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 21 cze 2009, 11:01
Lokalizacja: PJA

Post autor: qbot1 »

Witam mam problem dzisiaj rano nie moglem odpalic mojego Polo. Akumulator mam 36 Ah, wydaje mi sei ze za mały jest. Jaki powinien byc optymalny.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""qbot1""]Jaki powinien byc optymalny[/quote]
Optymalny powinien byc między 36Ah a 44Ah. Tak podaje eTECH.
Awatar użytkownika
qbot1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 21 cze 2009, 11:01
Lokalizacja: PJA

Post autor: qbot1 »

dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

Dzis juz prawdopodobnie padl oj stary aku.. przymierzam sie do zakupu nowego..
mam jeden na oku ale mam watpliwosci czy ten styknie..

polo 1.0 50KM silnik AER rok prod koncowka 96r.


Akumulator Centra Futura CA472 47Ah 450A??? moze byc czy innego szukac..
?
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

ja mam identyczny motor i mam 45 AH 370 A i takiej mocy do takiego silnika jest wystarczajacy chyba ze masz tam kupe sprzetu niewiadomo jakiej mocy wpakowane
jak nie to ten co piszesz wystarczajacy
co do firmy to od lat kupuje ZAP PIASTOW PLUS ale i slszalem ze ta centre futra tez chwala
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wg etecha powinien mieć pojemność od 36-44 Ah
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

w moim 6n 1.0 miałem własnie predzej 36Ah (po poprzednim włascicielu) a teraz mam 45Ah juz pułtora roku i wszystko ok .Co do firmy to proponuje Ci centre albo bosch-a .
RUMAK
Awatar użytkownika
drago
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 01 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Poznań-Nowe Miasto,

Post autor: drago »

no i tu sie z tymi wskazaniami etecha nie do konca zgodze.. co strona producenta to powtarzaja sie nizej podane wartosci:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jadac droga, mysl o innych..

Moje maleństwo...http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... 95d9aa018d
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to są strony producentów akumulatorów a nie samochodów, oni mają inne priorytety....sprzedaż.
żeby nie być gołosłownym to kuknij jeszcze raz na ofertę BOSHa i poczytaj dokładniej te wykresy a zobaczysz wymiary akumulatora się nie zmieniają a jego pojemność i prąd rozruchowy się zmienia...nie kumam :rotfl: :scratch:
Co do akumulatorów do litrowego silnika np. w uno (1L silnik) montuje się 32 Ah i daje radę bez problemu,
do VW litrowego 36 Ah to takie minimum, podczas gdy byłby wyposażony w klimatyzację to można byłoby celować w granicach 50 Ah ale z tego co wiem to polo z litrowym silnikiem nie występuje z klimą,
trzeba patrzeć też jaki mamy alternator zamontowany w polo, jeśli jest to alt 70A to max aku ~44 Ah czy 50 Ah
wnioskuje z tego, że w różnych modelach polo montowane są mocniejsze alternatory takie jak 90 czy 120 Amper
Także coś w tym jest. :wave:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
inkofon
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 lis 2008, 5:43
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: inkofon »

Podepne się pod temat. Przy silniku 1,4 AEX wystarczy 45 czy braćwiększy. Auto bez klimy ze zwykłym sprzętem audio. Minusem są krótki trasy do pracy 3 km.
Byłem ostatnio u elektryka i ładowanie jest w normie 14,5 ale akumulator już ma bodajże 9,5 albo 10 a nie 11,5 chyba amperów( nie wiem nei znam się) i gośc powiedział ,że w zimie powoli może być ciężko i warto by go zmienić.

Czy słaby akuś może mieć wpływ na to ,że na luzie potrafi zgasnąć ?
Pławniowice 2009/Istebna 2009/2010
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

dopóki jeździ i pali z rana nie kupuj nic większego, ładowanie w normie itd.
dopiero jak jakieś mrozy się pojawią to aku pokaże ile jego jest,
nie masz klimy to 44Ah spokojnie wystarczy
wg etecha przy alternatorze 70 amper powinien być 36 Ah
przy alternatorze 90 amper 44 Ah także nie ma sensu kupować jakiegoś goryla jak nie ma potrzeby,
jeśli już duży chcesz to max 50 Ah
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Ag-ness
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Ag-ness »

Witam,
jestem posiadaczką polo od jakiś 4 tygodni i jaki niefart, właśnie ukradziono mi w nim akumulator wraz z bezpiecznikami!
Proszę o pomoc gdyż laik ze mnie w tym temacie.
Jaki akumulator i bezpieczniki, bezpieczniki zginęły tylko dwa (chyba te od akumulatora, muszę jutro dokładnie spojrzeć).
:scratch:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”