Wachacz i drążek stabilizatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

ja jednak obstawiam ze masz sportowe springi. skoro na diagnostyce Ci nic nie wyszlo.
p
pay245
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 09 wrz 2009, 10:10

Post autor: pay245 »

springi są normalne czarne a mienkie :/ jak niewiadomo co
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

no właśnie są miękkie a moze za miękkie przez co siada Ci autko niżej, może czas je wymienić??
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

no przy miekkosci to napewno czas na nie. tylko dziwne ze pan diagnosta nic nie powiedzial.
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

to może i też pana diagnoste trza wymienić ?? ;)
p
pay245
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 09 wrz 2009, 10:10

Post autor: pay245 »

a springi obniżające na zwykła zawiche ile mogę dać max -40 ??
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

to nie chodzi ile moga dac tylko pozniej o szybkosc zuzycia amortyzatorow.
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

ponoć tak, niektórzy dają więcej i jeżdzą już jakiś czas, ale wiadomo bardziej dostaje amor po dupce i sie szybciej skończy.
Awatar użytkownika
Mowad
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2009, 18:00

Post autor: Mowad »

Witam, moj pierwszy post na tym forum i odrazu zawracam gitare ale:
mam w planie zrobienie samochodu do wyscigow gorskich w czechach, jednym z kandydatow jest polo coupe. Plan jest taki zeby kupic zdrowa bude z marnym silnikiem i po wjezdzeniu sie przeswapowac 1.4 z nowszego modelu (nie chce g40 bo juz wykroczy poza kategorie do 1.4 wg regulaminu).
I teraz kilka pytan, poniewaz nie grzebalem w takim samochodzie nigdy.
1) czy z przodu i z tylu da sie zamontowac jakies stabiliozatory, a moze juz sa seryjnie?
2) czy da sie przeswapowac bez duzej rzezby jakies rozsadne hamulce (na tyle duze zeby weszla fela 14").
3) jak ogolnie trzyma sie drogi z tylna belka? swego czasu jezdzilem scirocco, ktory ma seryjnie stabilizatory, ale tez ma z tylu belke wiec konstrukcja praktycznie identyczna i tyl byl bardzo nerwowy, ale tez silnik w scirocco jest ciezszy wiec rozklad mas nie robil szalu, a jak wyglada to w tym modelu?
4) jak wyglada blacha w tych modelach, glownie chodzi mi o podloge i mocowania zawieszenia?
5) jaka jest realna waga takiego samochodu? bo w necie znalazlem rozne dane ze od 700 do 800kg, a jak jest w rzeczywistosci? bo w gorskich wyscigach to dosc istotny parametr (zwlaszcza ze musialbym dodac mase klatki bezpieczenstwa).
Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
moje projekty: www.mowad.tuning.opole.pl
nauka jazdy na nartach: www.narty.opole.pl
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

1) pierwsze co to musisz szukać budy 86c2f z lat 1990-1994
bo ma większą komorę silnika
stabilizator jest z przodu z tyłu nie ma jako takiego jedynie G40 były wyposażone w pseodo stabilzator belki
da się zamontować stabilizator lepszy ale musisz przerabiać wachacze na unibolowe
2) po zastosowaniu specjalnych adapterów(ok 250 zł są dostępne można je kupić albo zrobić jak masz dostęp do CNC) możesz wsadzić 280 mm lub 256
3) zastosuj niskie zawieszenie i PU (http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... 1&Itemid=1) pod stabilizatory a poczujesz róznicę
auto twarde i lekko prowadzące się
4) blacha.. jak kazde stare auto.. siadają podłużnice jak auto były obniżane (lubią pękać, po strzałach też niekiedy) dziura pod akumulatorem, progi, w miescach spustowych od szyberdachu
tylna klapa przy szybie
5) zależne od silnika jaki masz ale trzeba liczyć 780 kg z G40 masz 805 bodajże
co do klatki to Rollbar (5 metrów rur) ok 15-17 kg ze stali (alu conie pasuje do Górskich to 10 kg full klatka ok 23 kg
P
PR23M3K
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 30 lis 2008, 10:38
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: PR23M3K »

seryjne G40 w budzie Coupe 86c2f wazy 830 kg (ok 15 litrow paliwa) zwazone ;-)
Polo mk1 [size=12px]viewtopic.php?f=28&t=9649&start=100[/url]
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

podłacze sie pod temat:
stabilizator w polo (moim) ma srednicę ok 18 mm, na stronie podanej przez kas18 są przednie silentbloki stabilizatora o srednicach 18, 20, 22, 24 mm. Czy były w jakis wersjach stabilizatory o innch srednicach?
Obrazek
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Wszystko już w sumie kas napisał, tutaj na allegro pojawiła się starsza polówka już ze wspawaną klatką: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10270636

Niestety w tej kaście ciężko by było upchnąć np. 1.4 16v z Polo gti, bo jest około 20cm mniejsza komora `na długość`.

Co do zawieszenia to warto na przód sobie zamontować ramę salzmanna która umożliwia regulowanie kątów.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

marian w polówce 86c i 86c2f były trzy rodzaje stabilizatorów 16,18,20 o ile mnie pamięc nie myli
P
PaVWel_G40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 gru 2008, 20:04
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: PaVWel_G40 »

ja mam w aucie stabi niby z G i mam stabilizator tez z teflonami i obydwa maja sr 18 ciekawe gdzie byly te 20mm?

Czy w chechach tez jest klasa historyczna? bo polo juz ma ponad 10 lat i w Polsce musialoby jezdzic w HS a podejzewam ze taka klasa nie dopuszcza zmiany silnika na taki z nowszego modelu a G jezdzilbys w kl HS+2000 czyli bylbys jedyny w tej klasie ale ja chetnie bym pojezdzil G w GSMP;p

co do budy mysialbys tradycyjnie obspawac kielichy i podluznice obowiazkowo 2 rozporki i najlepiej od spodu wzmocnic go rama.

co do masy to ciezko powiedziec bo taka wydumka z klatka byla by pewnie lzejsza od serii ale musisz tez powzmacniac itp itd wiec mozna by z masa celowac tak mniejwiecej w serie;p
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”