Strona 5 z 28
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 15:43
autor: Bruczyk
ja jednak obstawiam ze masz sportowe springi. skoro na diagnostyce Ci nic nie wyszlo.
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 16:00
autor: pay245
springi są normalne czarne a mienkie :/ jak niewiadomo co
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 16:03
autor: Lobuz
no właśnie są miękkie a moze za miękkie przez co siada Ci autko niżej, może czas je wymienić??
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 16:55
autor: Bruczyk
no przy miekkosci to napewno czas na nie. tylko dziwne ze pan diagnosta nic nie powiedzial.
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 18:22
autor: Lobuz
to może i też pana diagnoste trza wymienić ??

Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 20:00
autor: pay245
a springi obniżające na zwykła zawiche ile mogę dać max -40 ??
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 20:37
autor: Bruczyk
to nie chodzi ile moga dac tylko pozniej o szybkosc zuzycia amortyzatorow.
Re: Prześwit zawieszenia
: 08 gru 2009, 20:41
autor: Lobuz
ponoć tak, niektórzy dają więcej i jeżdzą już jakiś czas, ale wiadomo bardziej dostaje amor po dupce i sie szybciej skończy.
polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 23 gru 2009, 18:20
autor: Mowad
Witam, moj pierwszy post na tym forum i odrazu zawracam gitare ale:
mam w planie zrobienie samochodu do wyscigow gorskich w czechach, jednym z kandydatow jest polo coupe. Plan jest taki zeby kupic zdrowa bude z marnym silnikiem i po wjezdzeniu sie przeswapowac 1.4 z nowszego modelu (nie chce g40 bo juz wykroczy poza kategorie do 1.4 wg regulaminu).
I teraz kilka pytan, poniewaz nie grzebalem w takim samochodzie nigdy.
1) czy z przodu i z tylu da sie zamontowac jakies stabiliozatory, a moze juz sa seryjnie?
2) czy da sie przeswapowac bez duzej rzezby jakies rozsadne hamulce (na tyle duze zeby weszla fela 14").
3) jak ogolnie trzyma sie drogi z tylna belka? swego czasu jezdzilem scirocco, ktory ma seryjnie stabilizatory, ale tez ma z tylu belke wiec konstrukcja praktycznie identyczna i tyl byl bardzo nerwowy, ale tez silnik w scirocco jest ciezszy wiec rozklad mas nie robil szalu, a jak wyglada to w tym modelu?
4) jak wyglada blacha w tych modelach, glownie chodzi mi o podloge i mocowania zawieszenia?
5) jaka jest realna waga takiego samochodu? bo w necie znalazlem rozne dane ze od 700 do 800kg, a jak jest w rzeczywistosci? bo w gorskich wyscigach to dosc istotny parametr (zwlaszcza ze musialbym dodac mase klatki bezpieczenstwa).
Bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Re: polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 23 gru 2009, 18:46
autor: vwkas18
1) pierwsze co to musisz szukać budy 86c2f z lat 1990-1994
bo ma większą komorę silnika
stabilizator jest z przodu z tyłu nie ma jako takiego jedynie G40 były wyposażone w pseodo stabilzator belki
da się zamontować stabilizator lepszy ale musisz przerabiać wachacze na unibolowe
2) po zastosowaniu specjalnych adapterów(ok 250 zł są dostępne można je kupić albo zrobić jak masz dostęp do CNC) możesz wsadzić 280 mm lub 256
3) zastosuj niskie zawieszenie i PU (
http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... 1&Itemid=1) pod stabilizatory a poczujesz róznicę
auto twarde i lekko prowadzące się
4) blacha.. jak kazde stare auto.. siadają podłużnice jak auto były obniżane (lubią pękać, po strzałach też niekiedy) dziura pod akumulatorem, progi, w miescach spustowych od szyberdachu
tylna klapa przy szybie
5) zależne od silnika jaki masz ale trzeba liczyć 780 kg z G40 masz 805 bodajże
co do klatki to Rollbar (5 metrów rur) ok 15-17 kg ze stali (alu conie pasuje do Górskich to 10 kg full klatka ok 23 kg
Re: polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 30 gru 2009, 22:29
autor: PR23M3K
seryjne G40 w budzie Coupe 86c2f wazy 830 kg (ok 15 litrow paliwa) zwazone ;-)
Re: polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 31 gru 2009, 11:06
autor: marian
podłacze sie pod temat:
stabilizator w polo (moim) ma srednicę ok 18 mm, na stronie podanej przez kas18 są przednie silentbloki stabilizatora o srednicach 18, 20, 22, 24 mm. Czy były w jakis wersjach stabilizatory o innch srednicach?
Re: polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 31 gru 2009, 13:54
autor: rolek
Wszystko już w sumie kas napisał, tutaj na allegro pojawiła się starsza polówka już ze wspawaną klatką:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10270636
Niestety w tej kaście ciężko by było upchnąć np. 1.4 16v z Polo gti, bo jest około 20cm mniejsza komora `na długość`.
Co do zawieszenia to warto na przód sobie zamontować ramę salzmanna która umożliwia regulowanie kątów.
Re: polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 01 sty 2010, 6:24
autor: vwkas18
marian w polówce 86c i 86c2f były trzy rodzaje stabilizatorów 16,18,20 o ile mnie pamięc nie myli
Re: polo do sportu? Stabilizatory zawiasu, jak sie prowadzi itd
: 01 sty 2010, 12:56
autor: PaVWel_G40
ja mam w aucie stabi niby z G i mam stabilizator tez z teflonami i obydwa maja sr 18 ciekawe gdzie byly te 20mm?
Czy w chechach tez jest klasa historyczna? bo polo juz ma ponad 10 lat i w Polsce musialoby jezdzic w HS a podejzewam ze taka klasa nie dopuszcza zmiany silnika na taki z nowszego modelu a G jezdzilbys w kl HS+2000 czyli bylbys jedyny w tej klasie ale ja chetnie bym pojezdzil G w GSMP;p
co do budy mysialbys tradycyjnie obspawac kielichy i podluznice obowiazkowo 2 rozporki i najlepiej od spodu wzmocnic go rama.
co do masy to ciezko powiedziec bo taka wydumka z klatka byla by pewnie lzejsza od serii ale musisz tez powzmacniac itp itd wiec mozna by z masa celowac tak mniejwiecej w serie;p